Pazartesi, Kasım 30, 2009

Fenerbahçe Kültürü

Fenerbahçe'nin Kasımpaşa'ya rezil bir oyun ortaya koyarak 3-1 kaybettiği maç sonrası, Rıdvan Dilmen'in Ntv'deki canlı yayında yaptığı yorumdan alıntıdır;

"Çocukken elimde radyo Fener'in maçlarını dinlerdim. Maçın tamamını tek kale oynardı takım ve ben kaleci İvançeviç'in ismini bile duymazdım. Oynadığım dönemde de aynı şey olurdu. Fenerbahçe'nin bir futbol kültürü vardı ve bu hep böyleydi."

***

Merak eden olursa, fotoğraf 28 Ağustos 1988 yılında Altay'la Fenerbahçe Stadı'nda yapılan maçtan. Altay'ın forma reklam Samantha Fox. Hikayesi burada. Fenerbahçe Altay'ı 4-0 yenmiş. Goller ise; Aykut, Turan, Rıdvan ve Serdar'dan gelmiş.

not: fotoğraf ise M.Oktay Özen'in arşivinden tabii...

7 comments:

2 Ağustos dedi ki...

Aynı Rıdvan kendi dönemindeki rakip Trabzonspor için "korner attık mı gol sayardık" diyor, acaba hangi söylediği yalan =))

Ortega dedi ki...

Bu dahil bütün genellemeler geyiğine girmeyeyim şimdi :) Sen de biliyorsun neyi ima ettiğini, Fatih :)

Şairler Parkı dedi ki...

Rıdvan, seyircisiz olan maçta tribüne asılan pankartlardan da söz etse ya. Aziz Yıldırım'ın F.Bahçe'yi nasıl bir kültürün içine soktuğundan söz etse.

Ege

Ortega dedi ki...

Ege,

Programı muhtemelen izlemediğin için böyle bir yorum yapmışsın. Çok yakın dostu Aykut Kocaman dahil, Aziz Yıldırım ve ne kadar sorumlu varsa, ortaya çıkan kötü tablo kimlerin eseriyse herkesi, benim bile beklentimin ötesinde, eleştirdi.

İmkanın olursa, programın tekrarını izlemeni tavsiye ederim.

Şairler Parkı dedi ki...

Evet izlemedim, buraya yazdıklarına dayanarak yorum yazdım. Eleştirmiş olmasına şaşırmadım dersem yalan olur, çünkü Rıdvan Dilmen'in genel olarak sergilediği tavır Aziz Yıldırım'a karşı pek ses etmemekten geçiyor.

Ege

Arkhe dedi ki...

Rıdvan'ın Aziz Yıldırım'ı eleştirmediği koca bir yalandır, sırf Zico dönemi eleştirilerinden bile kitap çıkar.

Ya yalandır, ya da izlenmeden yapılmış yorumlardır.

Şairler Parkı dedi ki...

Arkhe ifade şekline dikkat et. Ortega'nın yazısı ile ilgili bir yorum yaptım ve bana verdiği yanıta istinaden ikinci bir yanıtı verdim. O yanıt seni tatmin etti veya etmedi umrumda değil.

Ancak benim yazdığım ya da yazdıklarım hakkında yalan gibi bir ithamda bulunman haddine değil. Şuraya iki satır yazıyoruz, birbirimizi tanımıyoruz, görmüyoruz diye dilediğince yazamazsın.

Rıdvan'ın eleştilerinden kitap çıkar mı bilmem ama övgülerinden Britannica serisi çıkar.

Ege