Cuma, Nisan 08, 2011

Birden Tatmin Oldum

ÖSYM'nin eline yüzüne bulaştırdığı son sınav geçtiğimiz günlerde yapılan YGS oldu malumunuz. Birkaç gündür medyada konuyla alakalı her kafadan bir ses çıkmakta. Geçtiğimiz sene KPSS'ye giren ve hakkı yenen kişilerden biri olarak, bugün YGS'deki şifreli cevap anahtarı skandalı sonrası, bu sınava giren masum adayların ne hissettiklerini gayet iyi tahmin edebiliyorum.

Konuyla ilgili ilginç savunmalar yapan güruhtakileri de önceden tahmin ettim. Ama ÖSYM başkanı'nın açıklamasıyla nasıl hemen birer birer tatmin olduklarını anlamadım. Zaytung'da belirtildiği gibi, ÖSYM başkanı'nın açıklamasındaki kelimelerde şifreli bir tatmin edici mesaj mı var acaba diye sorup duruyordum kendime; ta ki Radikal'in ÖSYM deposuna girip, ÖSYM yetkilileriyle görüştüğü haberini okuyana dek. Şuradan haberi, yetkililerin yorumlarını ve muhabirin izlenimlerini okuyabilirsiniz.

Efendim, bendenizi haberde en çok etkileyen ve tatmin eden açıklama ise haliyle ÖSYM yetkillerinden geldi tabii. Olduğu gibi kopyalıyorum aşağıya. Aramızda hala tatmin olmayan varsa, bunu okuyup tatmin olsunlar. Lütfen!

ÖSYM yetkilileri, programlarında bir sorun olmadığının altını çizerek, “LYS’de de aynı programı uygulayacağız” dediler ve eklediler: “Biz de üzgünüz ve şaşkınız. Ama soruları birilerine vermek istesek, neden şifreyle uğraşalım? Neden soruları doğrudan vermeyelim? Ortaya çıkan bu kalıbı bilerek yapsak, basın kitapçığında neden bunu gösterelim? Günlerdir bizler de uyumuyoruz. Ama bizlerin de bir suçu yok, yarattığımız bir adaletsizlik, birini öne çıkarma gibi bir girişim yok. Programımız bir yerde hatalı çalışmış maalesef. Bu yüzden kitapçıklarımızı herkese açıyoruz.”


1 comments:

sayerlack dedi ki...

dağınık kaşlı,badem bıyıklı olmasının dışında hiçbir özelliği olmayan bu adamı sıf muhafazakar ve belli bir ideolijiye sahip olduğu için oraya getirirsen böyle sıçarsın.