Cumartesi, Ekim 24, 2009

Derbiye 23 Saat Kala


Boğaz'ın Savaşı diyen çıkmış dış basında, ve de Boğaz'ın Derbisi yorumları var yine klasik. Kimileri bu derbiyi çok abartıyorsunuz diyebilir. Evet abartıyoruz. Sanırım bir Fenerbahçeli ile bir Galatasaraylının nadiren aynı şeyi savunduğu, aynı şeyi düşündüğü konulardan biridir Fenerbahçe Galatasaray derbisi. Abartıyorsak biz abartıyoruz. Zira bu bizim gözümüzde çok mühim bir derbi. Siz öyle düşünmek zorunda değilsiniz ki?

Göztepe-Karşıyaka maçında stadda bulundum. Atmosferini biliyorum. Beşiktaş ile Galatasaray arasında oynanan maçları da izlediğim oldu. Keza Fenerbahçe ile Beşiktaş arasında oynanan maçları hem Kadıköy'de Hem İnönü'de defalarca izledim. Aklınıza bu ülke topraklarında futbol derbisi dendiği gelebilecek en önemli maçların başında gelir bunlar herhalde. Onçün, yorum yapma hakkım vardır sanıyorum.

Tamamen subjektif olan yorumumdur bu... Ülke futbolunun en büyük futbol derbisidir Fenerbahçe - Galatasaray maçları. Aksini iddia eden olacaktır. Kendince güçlü savları da olacaktır ama yineliyorum.. Tamamen kendi görüşümdür. En büyük derbi budur!

Fazla uzatmadan bitiriyorum yorumumu. Maç hakkında uzun uzun tahliller yazmak istemem. Derbi başlar ve maç öncesi konuşulan tüm detaylar yalan olur genelde. Alex,Emre, Keita, Arda falan filan... Olayın mühim kısmı şudur; hırsına yenilmeyen, sahada daha fazla adamla kalan ve sabırla oynayabilen genelde maçı alır...

Favorimiz ve tahminimiz belli zaten.

8 comments:

aethewulf dedi ki...

ortega objektif olarak da bu derbi türkiye'nin en büyük derbisi. başka hangi derbinin "türkiye'nin en önemli derbisi" olmak için bu derbiden daha iyi sebepleri var?

tarihse en tarihisi, seyirciyse türkiye'de galatasaray fenerbahçe derbisinden daha fazla insanı buluşturabilecek hangi durum var? efendim, sosyolojik alt yapı var, coğrafi alt yapı var, ekonomik alt yapı var.

her açıdan en ise, en büyük odur. bu kadar basit.

mahçup olacak bir durum yok.

ahmet dedi ki...

Bende Türkiye'nin en büyük derbisinin yarın akşam oynanacağını düşünüyorum.Bunu futbolculara,takımların oynadığı futbola yada hedeflerine bağlamıyorum.Bende uyandırdığı hislere bağlıyorum.Sene içerisinde Galatasaray maçlarını gerçekten dört gözle bekliyorum,o an yaklaştıkça içimdeki heyecan dalgası gitgide artıyor.Konuştuğum Galatasaraylı arkadaşlarımda aynı şeyleri söylüyor.

Kısacası Fenerbahçe-Galatasaray maçları Türk futbolunun bayramıdır ve en büyük derbisidir.

turhanatakan dedi ki...

aksini söyleyenin fazla çıkacağını sanmıyorum ben de: galatasaray-fenerbahçe arasındaki müsabakalar adı ne kupası veya ligi olursa olsun ülkenin en önemli maçıdır.

bir de takımımın bazı taraftarlarının zaman zaman fenerbahçelileri kızdırmak için tersini söylediği lafa atıfta bulunayım. benim gözümde uefa veya süper kupa finalinden bile büyük heyecandır fenerbahçe maçları.

Utku Yasavul dedi ki...

Türkiye'nin en büyük derbisi kesinlikle budur ama ikincisini düşündüğümde nedense beşiktaş'la yapılan bir maç değil, Karşıyaka-Göztepe geliyor.

Ortega dedi ki...

@Utku Yasavul,

Sizi buralarda görmek beni mutlu etti :)

Utku Yasavul dedi ki...

@Ortega sürekli okuyorum da üşengeçlikten yazmıyordum:)))

Sinan Yılmaz dedi ki...

Ortega çok mu aradın bu resmi yahu?

Ortega dedi ki...

@extensor

Gugıl görsellere Fenerbahçe Galatasaray yazdım, ikinci çıkan foto bu oldu. Çok aramadım yani.