Pazartesi, Ekim 26, 2009

Derbideki Koreografi Hakkında

Efendim malumunuz, geçtiğimiz haftaiçi Grup CK'nın sitesinde, derbi koreosu dışarı sızan bilgi yüzünden iptal edildi şeklinde bir duyuru vardı. Onu bloga taşımıştık. Bunun üzerine gerek e-postayla gerekse de blogdan yorumlarda, madem iptal oldu paylaşın bari diye yaklaşımlar oldu. Kendi açımdan yazıyorum; bunu birileri derbi öncesi paylaşsa dahi (ki bizden birinin böyle yapacağını sanmıyorum), açıkçası ben derbinin geçmesini bekliyordum. Ondan sonra bazı şeyleri yazmak istedim. Şu zamana kadar bekleme sebebim budur.

Öncelikle bu sızdırma işine her kim bulaştıysa kendisine küfürlerim ve lanetim bakidir. Onu belirttikten sonra. Derbideki koreografi için iki satır yazalım.

Grubun bir kısmı Bükreş deplasmanındayken, burada kalanlar ve diğer gruplardan gelen arkadaşların katkılarıyla oluşan koreografi ekibi az zamanda "A kalite" bir iş çıkarmıştır. Bir vesileyle buradan da tebriklerimi sunayım o kişilere.

Bahsettiğim kişiler arasında Perşembe, Cuma ve Cumartesi günü yoğun mesai nedeniyle stadda sabahlayanlar var. Bu sevdaya (tribündeki görsellik, tribün vs.) böylesine gönül vermemiş insanlar garipseyebilir belki bunu. Örneğin, Sevilla maçı öncesi gecenin 3'üne kadar hala stadda olduğumuzu öğrenen bir arkadaşım, "seni hiçbir zaman anlamadım, sanırım bundan sonra da anlamayacağım" demişti. Bizi anlayan anlar demek lazım aslında.

Böyle yaptık ettikli konuşmayı sevmem ama burada özveride bulunan arkadaşlarımın, kardeşlerimin yaptıklarından bahsetmeyeceksem, başka nerede bahsedeceğim. Bugün Türkiye'nin hatta dünya'nın bir çok yerinde öncellikle Fenerbahçeliler ve sonra derbiyi takip eden herkes bu çalışmaları konuşuyorsa, emeği geçenleri de tebrik etmek lazımdır.

Yukarıda gördüğünüz galibiyete inanmış kişilerin, "Doğduğun günden beri" pankartının altında hazır tuttuğu pankarttır diye ekleyelim.

Bunun tamamı yani iptal olan koreo'nun resmi de aşağıdadır. Belki sağda solda derbiden sonra rastlayan olmuştur gerçi. Ama görmeyen, merak eden kişiler görsün istedim. Madem bu kadar soru geldi, merak edildi..


Son olarak; içinde herhangi bir küfür barındırmayan bu pankartların ve esasında koreo'nun, bu yönde rahatsız edici olmadığına inanıyorum. Ezeli rakibe esprili bir dille gönderme yapmak amaçlanmıştır ve bence ikisi de gayet güzel çalışmalardır. Öyle zannediyorum ki büyük çoğunluk bu konuda benimle hemfikir olacaktır.

bir not: bu planlanan organizasyonun son hali değildi. onu belirteyim. bendeki bir kopyadır sadece. yani üzerinde bir şeyler deneniyordu. misal burada fazladan bir skor var. nir kupa maçı var yani. keza skor sıralamaları da düzenlenmemiş şekilde olması lazım. sadece elimdeki bir taslağı paylaşmak istedim. birebir bunun aynısı yapılmayacaktı yani. en son şekli değildi diye de not düşelim.

19 comments:

ygtylmz dedi ki...

Harika bir iş çıkarmışsınız . Gerçekten helal olsun . İptal olan çalışmada güzelmiş . Ama buda süperdi .

AiiP dedi ki...

hocam öncelikle bu işleri yapanlara emeği geçenlere çok teşekkürler gerçekten harika renk katıyorlar, ancak şu iptal olan koreografi tek kelime MÜKEMMEL miş.. keşke sızdırsalar dahi devam edilseydi yapılsaydı

sannti dedi ki...

10 numara bir işmiş, yazık olmuş iptal olan koreografiye gerçekten. Neyse artık kısmetse 11.ye açarlar.

Ernest J. Garnest dedi ki...

Sen yine iyisin Ortega benim bi arkadaşım sabahladı ve maça bilet bulamadığı için gidemedi asıl bu cefayı çekip vefasını göremeyen arkadaşı kutlamak lazım gerçek taraftar böyle olmalı.

Fabio Luciano dedi ki...

ağzımız açık izliyoruz hepsini.hepsinin emeğine sağlık.iptal olan olmayan hepsi mükemmel.

sallanyuvarlan.blogspot.com dedi ki...

Emeği geçenlere kendi adıma yürekten teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

perde acilicakti ha iyiymis

Adsız dedi ki...

Bence süper oldu. Hatta yenisi , sızdırılandan daha cok hoşuma gitti. emegi geçen herkesi tebrik etmek gerek. bir de soru patlatayım , hem zaman kısıtlı olduğundan hem de partiklik ve başarı açısından file gerilip üzerine figürlerin konulması bence dahiyane bir fikir. Acaba bunu ilk uygulayan kim ? Eğer ilk kez pazar günü böyle bir uygulama yapıldıysa ciddi manada bir zekanın ürünüdür.

myorsa dedi ki...

Emeği geçen bütün arkadaşları kutlarım, gerçektende çok güzel çalışmalar.

NYG dedi ki...

immo'ya para teklif ettim yine söylemedi :) iptal olanı bile. ne ketum adamlarsınız da nasıl böyle bir olay geldi başınıza anlamadım.

Öncelikle merakımı giderdiğin için senin yanaklarından, sonra verdiğiniz emekler için tüm arkadaşların ellerinden tek tek saygıyla öperim.

voodoo girl dedi ki...

bişey sorcam biri sızdırdı diye neden yapılmaktan vazgeçiliyor bu koreografiler? yani sonuçta tribündeki halini kimse görmedikten sonra birileri "abi şöyle şöyle yapacaklarmış" dedi diye neden büyüsü bozuluyor? gerçekten merak ettiğimden soruyorum.

medgallis dedi ki...

ortega biraderim fotoyu buradan araklayip emesen uzerinden bir arkadasima yollayinca vahim bir durumu soyledi bana ben de sana ileteyim istedim.
orada on tane skor var.
oysa dokuz olmasi gerekmiyor mu?

nikosmahlas dedi ki...

Hakikaten şok etti o kadar emek, mesai ve tabiki üstüne para harcandıktan sonra koreografinin sızması ama gerçekten maç sabahı saat 5e kadar süren çalışma sonunda bu da bitti. Üstelik artık bu işin sonunun olmadığı da ortaya çıktı. Klasik koreografi düzenini de terkettik artık. İnşallah Galatasaray'la kupada falan da karşılaşırız da bu sefer bol zaman varken çok daha iyilerini yaparız.

Ortega dedi ki...

@ medgallis,

Bu planlanan organizasyonun son hali değildi. Bendeki bir kopya sadece. Yani üzerinde bir şeyler deneniyordu. Burada senin de belirttiğin gibi fazladan bir skor var. Bir kupa maçı var yani. Keza skor sıralamaları da düzenlenmemiş şekilde olması lazım.

Ben sadece elimdeki bir taslağı paylaşmak istedim. Birebir bunun aynısı yapılmayacaktı yani. En son şekli değildi bu.

@ pek muhterem vuduğğ görl han'fendiciğim,

Bu çok teferruatlı bir mevzu. Uygun bir zamanda, başka bir ortamda bunu size anlatsam daha isabetli olur efem :)

baho dedi ki...

zamanında sana fenerli görünmüyorsun babında bişeyler demiştim burdan özrümü diler

en yakın zamanda bir bira ısmarlamak isterim abicim:)

Ortega dedi ki...

Hahah..Olur öyle ya ara sıra, sorun değil.

Alkol kullanmıyorum. Yine de sağolasın.

benden bu kadar dedi ki...

aslında şey olabilirdi bu skorlar yanyana scoreboard'ın seviyesinde asılsa en sona da scoreboard gelse sonra maç içinde o da değişerek son galibiyetimizi gösterse filan..

anlatabildim mi :D

muhder dedi ki...

çok fantastik öneriler gelmiş=)

Şimşekler Grubu dedi ki...

Teşekkürler.. ;)