Cuma, Ağustos 14, 2009

Geniş Aile ve Ufuk Özkan


Fotoğrafta gördüğünüz tiyatro oyuncusunun adının Ufuk Özkan olduğunu biliyordum ama Hürriyet'in magazin ekinde soyadını Özgan yazmışlar. Acep ben mi yanlış biliyorum diyerekten nette şöyle bir araştırdım, çoğu kaynakta soyadı Özkan diye geçiyor . Herhalde Hürriyet ekibi bir hata yaptı.

Eskisi kadar dizi takip eden bir ademoğlu değilim. Aslında eskiden de çok takip eden biri değildim. Ama yine de sezon boyunca izlediğim iki üç dizi olurdu. Son 2 yıldır Lost'u saymazsak, ciddi manada takip ettiğim bir dizi yok. Ara sıra tv'de görüp izlediğim dizileri ayrı tutuyorum tabii. Yoksa, How I Met Your Mother'ı ne zaman denk gelsem izlerim misal.

Yerli dizilerden de Kurtlar Vadisi'ni fırsat buldukça izlemeye çalışırım. "Ayy..inanmıyorum ya. İğrençsin. Sen de mi?" diyen okurlara bir şey diyemiyorum ne yazık ki, o da sizin düşünceniz. N'apalım? Dizide anlatılan şeyler ilgimi çektiği için takip etmeye çalışıyorum diye geçiştireyim bu mevzuyu izninizle.

İşte yerli dizi demişken, bu yaz dönemi ilgimi çeken Geniş Aile dizisinden bahsetmek isterim. Esasında diziden ziyade Ufuk Özkan'ın oyunculuğudur daha çok ilgimi çeken. Kendisini "Emret Komutanım" dizisinden biliyorum evvela. Gerçi o dizi eski sayılabilir. 2005 yılında çııkmıştı. Ben ise askerden döndükten sonra, ekranda denk gelirsem izliyorum o diziyi. Orada en çok beğendiğim karakteri oynayan kişiydi Ufuk Özkan. Komedi dizileri için kendisinin biçilmiş kaftan olduğuna inanıyorum.

Biyografisine baktım. Emret Komutanım'dan önce oynadığı diziler de varmış. Emret Komutanım dizisinden sonra daha çok tanınan bir isim olduğuna dair yorumlar okudum. Doğrudur herhalde. Benim Annem Bir Melek adlı dizide de zaman zaman Ufuk Özkan'ı izleme fırsatım olmuştu. Oradaki oyunculuğunu da çok başarılı bulduğumu söyleyeyim. Dediğim gibi zaten, komedi dizilerinde her türlü başarılı olacağına inandığım bir isim.

1975 yılında Almanya'da doğmuş Ufuk Özkan. Devlet Konservaturarı'nda okumuş bir isim. Mektepli yani. Şehir Tiyatroları ve BKM'de görev almış. Hali hazırda Asuman Dabak Tiyatrosu'nda oyuncu olarak çalışıyormuş.

Geniş Aile dizisinde başrolde Ufuk Özkan. Almancı bir ailenin kızıyla evlenip, Almanya'ya giden. Ama üç ay sonra boşanarak geri dönen bir karakteri canlandırıyor. Ailenin sorunlu erkek çocuğu imajı bizlere "Bir Demet Tiyatro"daki Mükremin Abi tiplemesini hatırlatsa da, Ufuk Özkan'ın Cevahir karakteri oldukça başarılı. Ufuk Özkan kendine has bir dil oluşturmuş gibi. Almanya'ya gelip giden bir karakter olması sebebiyle zaman zaman Almanca kelimeler söylüyor, bazen de Alman takımlarının isimlerini söylüyor, misal "Alemannia Aachen" gibi... Ayrıca yine sürekli söylediği "At kafası, Atletiko Madrid" gibi laflar da beni ziyadesiyle güldürmekte. Bunlar da karakterinin bonusları işte.

Efendim, bayağı övdük bu arkadaşı. Durup dururken bu yazıyı yazma sebebime geleyim esas. Hürriyet'in Magazin sayfasında şöyle yazmakta;

"Geniş Aile" dizisiyle büyük beğeni toplayan sempatik oyuncu Ufuk Özgan, mütevazi hayatını Mega Magazin'e anlattı. Dizide canlandırılan aile yapısının ve sokak jargonunun oldukça özgün olduğunu belirten Ufuk Özgan, dizinin başarısının sırrının iyi bir ekip çalışması olduğunu söyledi. Bir röportajında Türkiye'de başarılı olan beş komedyenden bir olduğunu söyleyen Özgan, bunu doğrulayarak, "Diğer oyuncular Türkiye'de gerçekten iyi paralar kazanıyorlar, inşallah günün birinde ben de öyle olurum" dedi. Mütevaziliğinin yaşamına da yansıdıını belirten Ufuk Özgan, yıllardır otobüslere ve dolmuşlara bindiğini söylerek, "Otobüse binince insanlar şaşırıyor, herkes rezidanslarda yaşadığımızı falan sanıyorlar ancak ben göründüğüm gibi yaşıyorum" diye konuştu.

Şimdi bizim memlekette böyle bir haber duyulduğu vakit verilen tepkiler genelde şöyledir: "Yürü be halkın adamı", "Vay be otobüse biniyormuş", "İşte içimizden biri" vs. Böyle haberleri ilk okuduğumuzda nedense hoşumuza gider. Sanırım bu ünlülerin bilindik ulaşılmaz, halktan uzak duran tavırlarından kaynaklanmakta. Otobüse binen, sıradan bir alışveriş mekanına giden ünlü bir isim görünce, hemen orada artı puanı kafamızdan verip, halkın adamı ilan ediyoruz o kişileri.

Bu iyi midir, kötü bir şey midir? orasını tartışmayı size bırakıyorum. Ufuk Özkan'ın doğru söylediğine inanmak da sizin tercihiniz tabii. Benim açımdan otobüse binse de binmese de kendisi iyi bir komedi oyuncusudur. Tiyatro eğitimi almış Ufuk Özkan'ı diğer türlerde de görmek isterim yine de. Türkiye'nin en iyi beş komedyeninden biriyim iddiası bugün için fazla olmuş gibi. Lakin umarım istediği yerlere gelir. Hak eden bir adam izlenimi uyandırdı ben de. Böyle düşünmemin sebebi belediye otobüsüne biniyor oluşu değil, onu da söyleyeyim (heheh).

Vakti olan Pazartesi geceleri 20.30'da Kanal D'de Geniş Aile dizisini ve Ufuk Özkan'ı izlesin tavsiyesiyle bitirelim yazıyı.

not: İstanbul'da onlarca ünlü görmüş biriyim ama hala Hadise'yi göremedim. Hadise'yi gören varsa, nerelerde takıldığını söylerseniz sevinirim. Bir şey yapacağım da yok hani. Sadece, "bugün Hadise'yi gördüm lan" derim arkadaşlarıma heheh..

7 comments:

CezaSahası dedi ki...

Abi Vadi izlenmez mi? Hem kime ne? Yeditepe İstanbul, Uy Başuma Gelenler, Vadi, Geniş Aile, bilmem başka dizi.

Adsız dedi ki...

çok tatlı ya :)

DEMİR dedi ki...

bu sinema camiasında iki tane hiç sevmediğim adam var: biri dost elver diğeri bu arkadaşımız... abidik gubidik mimikler yapmayı, yavşak davranmayı oyunculuk yapmak sanıolar ama her yerinden vıcık vıcık yapmacıklık akıor. yazık yani bu adam da komedi oynuyorsa...

emre elmas dedi ki...

Az önce Ntv de açıklama yaptı o 5 kişi ile ilgili. Dedikleri çarpıltılmış. 5 isim saymış, umarım bende birgün o 5 kişiden biri olurum demiş.

dvrn dedi ki...

Katılıyorum, bayıla bayıla izliyorum Geniş aile dizisini.

Adsız dedi ki...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.

Ortega dedi ki...

Burada takip edebilirsiniz:

http://twitter.com/ortegablog

ve buradan...

http://www.facebook.com/home.php?#!/group.php?gid=113251567188&ref=ts