Pazartesi, Haziran 15, 2009

Güle güle Lugano!

Bazı futbolcular vardır; oynadığı futbol ve savaşçı yapısıyla taraftarın gönlünde apayrı yerleri vardır onların. Ama aynı zamanda bu futbolcular, rakip tribünlerin en antipatik bulduğu isimlerin başında gelir. Peki bu durumu, o futbolcunun oynadığı takımın taraftarları önemser mi? Elbette ki hayır. İşte Lugano bu tarz bir topçuydu. Ve bizler de rakiplerin Lugano hakkındaki yorumlarını pek ciddiye almıyorduk açıkçası. Savaşçıydı Diego, sonuna kadar mücadele ediyordu sahada. Hırçınlığı yüzünden takımın başını yaktığı zamanlar da oldu ama tribünlerin her daim sevgilisi oldu. Ondan önce bir Luciano vardı böylesine sevilen. Gönül isterdi ki ikisini aynı dönemlerde görelim o kutsal forma altında ama nasip değilmiş. Luciano Brezilya'da malum ve sözleşmesi biten Lugano'da öyle görünüyor ki İtalya'ya doğru yol alacak. Oyuncu daha fazla kalmak istemiyorsa, yapılacak bir şey yok elbette. Normalde başka bir isim olsa bu durumda, gitmek istiyorsa gitsin der, fazla takılıp kalmam ama mevzu bahis Lugano gibi bir isim olunca, insan ister istemez duygusallaşıyor. Lugano gibi tabir-i caizse "psikopat" ruhlu topçuların sayısı gitgide azalmakta. Bilhassa Fenerbahçe takımında Lugano'nun gidişiyle böyle bir oyuncu kalmadı gibi. Açık konuşmak gerekirse çok özleyeceğim Lugano'yu. "Keşke"li cümleler kurmayı pek sevmem ama "keşke kalsan be Lugano!" diyorum. Senin gibi adamlara çok ihtiyacımız var zira... Yaptığın hizmetler ve gösterdiğin mücadeleci futbol anlayışı için teşekkürler.. Güle güle Lugano. Yolun açık olsun...
***
Bu arada bir önceki Mehmet Topuz transferiyle alakalı gelen yorumlar ve mailler için bir şeyler yazayım. Öncelikle Mehmet Topuz bu forma altında başarılı olabilir. Yetenekleri olan bir topçudur. Bunlara lafım yok ama bazı okurlar beni yanlış anlamışlar sanırım. Fenerbahçe forması giyen bir topçuya buradan lanetler yağdıracak halim yok. Umarım bu transfer hayırlı olur ve Topuz, Fenerbahçe'ye faydalı olur. Benim orada değinmek istediğim konu başkaydı. Mehmet Topuz'un kişiliği ve Fenerbahçe yönetimin transfer yaklaşımınaydı benim eleştirilerim. Daha doğrusu transfer hikayesinde adı geçen her ismeydi tepkilerim. Bunu belirteyim bir kez daha. Bu yüzden içime sinmedi bu transfer. O yazıda kullandığım fotoğrafı da eleştirmiştim ama buradaki eleştirim, Başkanımızıno fotoğrafta araç kullanıyor gözükmesinden ziyade, bu transfer meselesine yaklaşımıydı. O görüntü bence hoş değildi. Bir kulüp başkanına yakışmıyordu. Haa, o kareyi beğenen ve Aziz Yıldırım'a sevgisi ve saygısı artan Fenerbahçeliler de olmuştur belki. Bu da onların takdiridir. Bana göre nahoş bir görüntüydü. Aykut Kocaman'ın ya da başka bir yöneticinin transferle ilgileniyor görünmesini isterdim. Aziz Yıldırım'ı bilen biriyim. Kolay kolay pes etmez, inatçıdır ve Aykut Kocaman'ı sportif direktör yapsa da, gider işini kendi halleder...bunların ben de farkındayım ama yine de hani o sürekli övülen "kurumsallaşma" meseleleri nerede o zaman? Daha öncede de dediğim gibi; bu ne perhiz derler adama... Son olarak, Aziz Yıldırım'ın bugün staddaki imza törenindeki tavırları ve konuşmasını beğendiğimi söyleyeyim. Her zaman eleştiriyor gibi görünüyoruz. Güzelliklerden de bahsetmek gerek bazen.

7 comments:

bymete dedi ki...

mehmet topuz transferine çok sevinsem de bugün stadyumda yapılan törende yaptığı konuşma, her nedense bana zübük filmini hatırlattı :)

..ve tabi ki üzülerek ve tabi ki kahrederek ve yerine alınan futbolcuları görünce düşünürek güle güle lugano. yolun açık olsun. bir cengaver daha gitti.

Lord Ricko Joel dedi ki...

"keşke kalsan be Lugano!" diyorum. ben de...

Olympian dedi ki...

lugano canimiz kanimiz ortega, o ayri mesele ama sozlesmesi biteli 15 gun olmus, hala hicbir kulube imza atmamis ve tek derdinin fenerbahce den koparabileceginin en fazlasini koparmak oldugu acik. ben rahatsiz oluyorum bu durumdan acikcasi. bu adam tabii ki alacagi parayi dusunecek, coluk cocuk bakiyor ve son buyuk sozlesmesini yapacak ama gidecegi kulupten alacagi para, fenerbahce nin en dusuk teklifinin yarisini gecmez. bunu o da biliyor ama 3,5 olmasin 4 olsun, hadi 3,7 olsun diye de kulubu duduklemeye calismasi dogru degil.

pascal dedi ki...

luciano ve lugano'yu nasıl benzettin birbirine ortega?luciano delikanlıydı en azından, lugano kadar çirkef bi adam gelmiş midir Türkiye'ye?

Ortega dedi ki...

Pascal,
Yazının girizgahında Lugano gibi topçuların durumunu açıklamıştım. Taraftarı sever, hastası olur. Rakip tribünler ise kıl olur. Durum bundan ibaret güzel kardeşim.

pascal dedi ki...

peki öyle olsun ortega kardeşim ama şahsen evladım olsa ekmek vermem bu adama...
sağlıcakla

varol döken dedi ki...

lugano'yu da severim ama luciano'yu değişmem kimseye, çok başkaydı luciano çok yakışıyordu çubukluya...

lugano'nun gitmesinden çok şuna üzülüyorum ben, defans hattı forvet hattı gibi değil, yerleşmesi ve oturması çok daha zaman alıyor... mesela bugün bir forvet alırsınız ve bir anda golleri sıralar ama defans öyle değil, uyum süreci daha fazla, hasadı uzun... şimdi yeni bir ikili olacak fenerbahçe defansında bu sene, ben her zaman önderci olmuşumdur, daum da çok sever önder'i, önder bilica ve sanırım yeni bir transfer olacaktır rotasyon...

lugano ise bilmiyorum ya, sevdiğimiz kadar seviyor mu bizi gerçekten bilmiyorum...

roberto carlos'u biliyorum ama çakalın, tilkinin önde gideni, mendebur herif!