Pazartesi, Ekim 27, 2008

Wordpress-Blogger Arası Medcezirler

Garip şeyler olmaya devam ediyor. İnsanlar tekrardan blogger'a erişebildiklerine dair haberler vermeye başladılar. Ben zaten daha önceden diğer yasaklar sebebiyle dns ile oynamıştım, ve sorunsuz erişebilmekteydim blogger'a; ama okuyan, takip eden için ve bir de geçmişteki yazıları depolamak için wordpress'e aktarmıştım. Şu an herkes sorunsuz bir şekilde blogger'a erişebiliyorsa, buradan yazmaya devam edebiliriz tekrardan.

Bu arada yasağın kalktığı haberini sanki giden elektriğin geri gelmesi gibi sevinçle karşılar olmuşuz. Orası da ayrı komedi oldu bu olayda sanırım.

Her fırsatta bu blogdan internette sansür mefhumu, ve gündelik hayattaki yasaklara dair elimden geldiğince tepkimi belli eden yazılar yazmıştım. Günün birinde hadisenin bu noktaya varacağı belliydi aslında. Ben hukuk okumadım ama Atatürk'e hakaret içeren videolar var diye bir video paylaşım sitesine Türkiye'den erişimin engellemesini anlamamıştım geçmişte; ekşi sözlüğe, geocities'e olan yasağı da anlamamıştım.. o vakitler yazdıklarımı yanlış yorumlayan okuyucular olmuştu. Ben hiçbir zaman Atatürk'e hakaret etmek serbest olsun demedim, ya da ekşi sözlükte olduğu gibi insanların inançlarıyla dalga geçilmesine de göz yummadım, hadiseye bakış açım daha çok bu yasakların hiçbir şeyi çözmeyeceğiyle alakalıydı. Düşünsenize, Atatürk'e hakaret eden video var diye You Tube'a erişim engelleniyor, peki erişim engellendiğinde ne oluyor? O video orada kalmaya devam ediyor ve tüm dünya seyredebiliyor onu hala!.. Ben ne anladım o yasaktan o zaman. Kimin içindir ki bu yasaklamalar?

Keza en son başımıza gelen blogger olayı. Yasaklama başladığında bunun sebebinin Digitürk olduğunu düşünmüştüm, yanılmamışım.. Şimdi bu olaydaki saçmalığı da hepimiz biliyoruz. Uzun uzun yazmaya gerek yok. Canı yanan blogger'lar artık diğer yasaklamalar için seslerini daha bir gür çıkarır umarım diyelim.

Her şey geçti, tekrardan yazalım, okuyalım demek yerine; aksine bu olayı üstüne gitmeliyiz. Bu hadise kapanmamalı.

Eskilerin dediği gibi, "Bir musibet, bin nasihatten evladır". Bu olaydan gerekli dersleri çıkarmamız, ve internette sansüre karşı mücadelede tek vücut olmamız dileğiyle..

el burrito

1 comments:

hugostiglitz dedi ki...

Blogspot'a devam.