Cuma, Ekim 17, 2008

Torres Orta Dünyayı, Biz De Onu Severiz

Okuyucular arasında ÖSS'ye hazırlananlar varsa fark etmişlerdir hemen, başlıkta anlatım bozukluğu var. Doğrusu "Torres Orta Dünyayı Sever, biz de onu severiz" olacak. Peki, ben neden öyle yazdım? İçimden geldi ama yine de didaktik blog yazarı kimliği havasına büründüm her şeye rağmen, doğrusunu gösterdim ama di mi..

Şu sayfayı okuyan kişiler arasında eminim birçok kişi ya Yüzüklerin Efendisi serisini okumuş (ki okumadıysa, bir zahmet okusun derim) ya da üçlemenin sinema versiyonuna bakmıştır. İngiliz dili ve edebiyatı mezunu olup, bir de bunun üstüne fantastik edebiyata ilgi duyuyorsanız benim gibi, Tolkien sizin için çok önemli biridir. Öyle olmalıdır.

Fernando Torres'i Liverpool'u tercih ettiğinden severiz zaten ama Tolkien ve Orta Dünya'ya olan ilgisini koluna dövme yaptıracak kadar hastalık boyutunda olduğunu görünce daha ayrı sevdik.

Fotoğraflarda görmüş olduğunuz üzere Torres'in sol kolunda dövme var. Üzerinde ne yazıyor acaba? diye merak edenlere hemen cevabını verelim. Dövmede "tengwar" harfleriyle "Fernando" yazmakta. Peki ne ola ki bu tengwar? diyecek olursanız, onun cevabı da Tolkien'in geliştirdiği ve eserlerinde kullandığı alfabe oluyor. Aynı zamanda "feanorian letters" diye bilinen tengwar hakkında ayrıntılı bilgiyi şu adresten ve wikipedia'dan bulabilirsiniz. Kaynakların İngilizce olduğunu belirtelim tabii.

Sabrederseniz, bendeniz bir günTürkçe bir araştırma yayımlayabilirim bu harflerle ilgili. Tam olarak şu zamana yaparım demiyorum ama bir gün yaparız.. yani umarım..

tengwar dili ve edebiyatı araştırmacısı
el burrito

8 comments:

Enis İnan dedi ki...

bu şeyin kitabını okumadım, sinema'da da ilk bölüme baktım sıkıldım. herkes bana deli diyor bu yüzden. ama işin gerçeği bu.

ha yazıya gelecek olursak, 2 yıl önce "Enis" in tengwar'casını bile araştırmıştım, o dövmeden yaptırcaktım. sonra noldu bilmiyorum.

MithrandiR dedi ki...

Tolkien dedin mi bir dur düşüneceksin.Adam apayrı bir dünya apayrı bir dil yaratmış oturmuş üstüne kitaplar yazmış birde. Senin de ilgin olduğunu bilmiyordum fantastik edebiyata.

biggins dedi ki...

Yazı karakteri burdan çok hoş gözüküyor. Zaten herşey yakışır benim El Ninoma..

Ömer dedi ki...

Basligin dogrusunu gostermissin eyvallah, peki di mi yazmakla yanlis yapmamis misin ayni paragrafin sonunda?

Yemisim Torres'i bu arada, hic sevmem..

Ortega dedi ki...

O her zaman bilinçli olarak yaptığım bir şeydir Ömer'im. Tıpkı "hakikaten" yerine "hakkaten" yazmak gibi. Ama doğru diyosun, orası ayrı tabii

kartalsafa dedi ki...

ulan ben bu adamı hiç sevmezdim aq. demek o da orta dünyacı sevcem galiba ben bunu :S

xanortis dedi ki...

dirsekten bileğe kadar uzanan dövmeler hiç hoşuma gitmez.sürekli gözünün önünde olan dövmeler sıkıcı olur.eğer birgün dövme gibi radikal bir karar alırsam omzumdan başka bir yere yaptırmam.yada imansız gibi bacağıma yaptırırım.buarada tengwar yazı karakteri aklımızda bulunsun.

el_torero dedi ki...

ben bu dili sizinde dediğiniz gibi torresin kolunda gördüm ve araştırdım bu bir aydır kendimi buna adamıtım ve sizi buldum aslında iyi oldu çünkü ismimin yazılışını çok merak ediyorum bu arada adım raif