Pazar, Haziran 15, 2008

Eski Dostların İstanbul Hakkındaki Düşünceleri

Türkiye'ye gelip, İstanbul'da görev yapan yabancı futbolcu ve teknik adamlar, İstanbul'u anlatmış. Milli Takım eski hocası Sepp Piontek, "İstanbul, cennetin yeryüzündeki adresi" demiş..Sabah Gazetesinin haberini dikizleyelim...

İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan Kültür A.Ş., İstanbul'da teknik direktörlük yapmış ya da futbol oynamış yabancılara sormuş: "İstanbul size ne ifade ediyor, burada yaşamaktan mutlu musunuz?" İşte cevaplar;

Fenerbahçe'nin eski Teknik Direktörü Brezilyalı Arthur Zico: "Farklı kültürleri bir araya getiren bir şehir. Doğru adresteyim."

Eskişehirspor ve Fenerbahçe'nin eski çalıştırıcısıAbdullah Gegiç: "İtalyanlar Napoli için 'Napoli'yi gör ve öl' derler. Ben ise dostlarıma ve yakınlarıma 'İstanbul ile Boğaz'ı gör ve öl' derim."

Bir süre önce hayatını kaybeden Galatasaray'ın eski teknik direktörü Alman Jupp Derwall'in ise kitaptaki sözleri şöyle: "Güzel bir zamandı geçen. Ne yazık ki kısacıktı. Ama dolu dolu yaşandı. Teşekkürler sevgili İstanbul!.."

Fenerbahçe'nin eski Fransız asıllı futbolcusu Nicolas Sebastien Anelka: "Bu şehri kendime benzetiyorum. İkimiz için de gerçeklerin dışına çıkılarak kötü bir imaj çizilmiş. Gerçeği görmek için biraz çaba sarf etmek, ikimizi de anlamak için daha derine inmek gerekiyor."

Galatasaray ve Beşiktaş'ın eski Alman teknik direktörü Karl Heinz Feldkamp "Çiçek Pasajı, Sultanahmet gibi yerler Türklük kokuyor. Çiçek Pasajı'nı değiştirmek isteyen, İstanbul'un kalbine müdahale etmiş olur"

Beşiktaş ve Fenerbahçe'yi çalıştıran Alman teknik adam Alman Christoph Daum "Dünyanın en harika kentlerinden biri.İlk adımımı attığımda İstanbul'a aşık oldum. Bu ülke adeta benim ikinci vatanım gibi"

Galatasaray ve Beşiktaş'ın eski teknik direktörü Mircea Lucescu "Bizim için İstanbul'a gelebilmek bir ütopyaydı. Türkiye'ye gelebilmek için insanlar çok şeylerini verebilirdi. Kapalıçarşı'yı ikinci evimiz gibi görürdük."

Fenerbahçe'nin Brezilyalı futbolcusu Roberto Carlos: "Eskiden, 'Dünyada yaşanabilecek iki yer var. Bunlar da Madrid ve Sao Paulo' diyordum. Şimdi bunlara İstanbul da dahil oldu. Özellikle İstanbul'daki camileri çok ilginç buluyorum."

Galatasaray'ın efsane futbolcularından Cevad Prekazi, "Daha Sultanahmet'i gördüğüm an, yerimde çakıldım kaldım. Uzun bir süre dondum kaldım. Hayran hayran sadece o güzelliği izledim. Tek kelime ile şaheserdi."

Türk Masa Tenisi Milli Takımı oyuncusu Pengfei Jıank, "Çin'de yaşadığım için, hiç ezan sesi duymamıştım. Ama buraya geldiğimde ilk ezanı sabah 05.00'te duymuştum ve bu sesi konser zannettim."

2 comments:

Ömer dedi ki...

Guzel yorumlar. Insan gurur duyuyor tabii. Luce'nin soylediklerini biz gecen gun Rumenleri Euro2008'de tribunlerde cok gorunce soyledik. Adamlar neydi,ne oldu kisvesi altinda.

Flying Dutchman dedi ki...

Anelka'nınki en güzel olmuş, yalnız Nic bir şeyi unutmuş, İstanbul onun gibi gamsız değil. :))