Pazar, Mayıs 04, 2008

Eraserhead

David Lynch'in çektiği ilk uzun metraj film olan Eraserhead açık bir şiddet ya da seks sahnesi içermeyen filmde, 18 yaşındakiler için seyir yasağı uyarısı var. Baştan sona akla ziyan metaforlarla ilerleyen siyah-beyaz filmin senaryosu ve film müzikleri de yönetmene ait. Yönetmenin bilinçaltına itilmiş babalık korkularını su yüzüne çıkardığı ve çoğu izleyici tarafından fazlasıyla tuhaf bulunan kabus havasındaki film, kısa sürede sürrealistik kült film mertebesine yükseldi.

Sıradışı filmler başlıklı bir yazıda denk geldim Eraserhead'e, aynen şu yukarıdakiler yazmakta orda.Üniversite 2.sınıftayken, Critical Reading dersine gelen hoca izletmişti bu filmi bize. Ben daha önce tv.de izlemiştim ama tekrar izlemek istiyordum. Film bittiğinde, sınıftakilerde bir rahatsızlık vardı. Nerdeyse ben hariç kimse filmi beğenmemişti. Burada kendime pay biçme derdinde değilim, insanların filmden rahatsız olmasını da gayet iyi anlıyorum aslında. Durağan, metaforu bol olan, kasvetli filmleri izleyici beğenmek zorunda değil. Zevk meselesi bir yerde. Ben beğenmiştim ama..hatta David Lynch'e olan sevgim daha da artmıştı. Bu blogun popüler olmadığı zamanlarda, "Birkaç yönetmen üzerine" başlıklı bir yazı yazmıştım.Orada biraz daha detaylı bir biçimde bahsettik David Lynch'ten. Merak eden buyursun, okusun o yazıyı..

Kült film nedir, ne değildir? tartışmasına sonra girmeyi taahhüt ederek, kimseden destur almadan Eraserhead filmine "kült film" yorumu yapıyorum.Aksini düşünenleri de dinlemeye hazırım tabii..

0 comments: