Cumartesi, Nisan 26, 2014

Nargileme dokun-ma ya da dokun, sen bilirsin


Hayatım boyunca sigara ve alkol bağımlılığım olmadı. Bu sebeple olanı da anlamam. İnsanın kendisinin bağlanmadığı bir şeye başkasının deli gibi bağlandığını görmesine şaşması doğal olsa gerek. O değil de, ne çok bağlanma kelimesi geçti girizgahta. Yazarken yoruldum...

Sağlık Bakanlığı açıklamış. Nargile nikotin miktarı olarak 50 sigara gücündeymiş. Doğrudur. Yararlı bir madde olmadığının çoğumuz farkındayız. Lakin sigara müptelası adamların "kanser olacaksın, ayağın kesilecek, çocuğun olmayacak" vs. ikazları bir yerine takmaması gibi ben de pek sallamadım bu uyarıyı. Sebebi de şu: nargile zararlı, hem de bayağı zararlı bunun elbette farkındayım. Fakat nargile cepte taşınan, her yemekten sonra yakılan, sabah uyanınca, gece yatarken "içmeden yapamıyorum hacı" denilecek türden bir bağımlılık değil. Evimde nargile var. Ayda bir anca yapıyorum. Her akşam içen manyak var mıdır? Bilemem. Uğraşması zor olur. Çılgın olmak gerek. Her gün dışarıda içen var mıdır? Nargileye yancılık yapıyorsa ya da babasının nargile kafesi yoksa o da tuhaf bir durum. Bir paket sigaranın ortalama fiyatından fazla olan nargile her akşam para verip içilmez. O kadar da sefa düşkünü olmamak lazım.

Eğitimci olduğumdan yazının bir yerinde mesaj verme kaygısı hissettim. Nargile zararlıdır. Abartıp haftada 3-5 sefer içmeyin. En fazla ayda bir falan için. O da illa içecekseniz. O değil de; sigara yasağına benzer nargile yasakları da sertleşecek mi? Kamu spotu falan da çıkmış diyorlar. Yandık. "Dede pis, dede mis" diyen kız çocuğu geldi aklıma.

0 comments: