Perşembe, Mayıs 12, 2011

"Penny Taylor Gitsin" Diyebilmek

Fenerbahçe taraftarı neye nasıl tepki vereceğini tam kestiremediğim güruhlardan. Bilhassa internet hayatımıza girdi gireli bu böyle. "O gitsin, bu gitsin ama şu gitmesin çocuğumu keserim" denilen oyuncuları yan yana koyunca; "X'i niye durduk yere gönderiyoruz ya da o zaman Y neden duruyor?" diye sormadan edemiyor insan.

Şimdi mesele nedir? Taurasi... Diana Taurasi, Galatasaray'la anlaştı malumunuz.

Şu an Fenerbahçe taraftarının kendisine bazı konularda tepkisi olması gayet doğal. Taurasi'ye malum süreçte destek veren, WADA'ya mektuplar yazan takımın taraftarları bir yanda; öte yanda ise en başından beri Taurasi'nin doping yaptığını iddia eden, hatta Fenerbahçe'nin şampiyonluğunu bu doping skandalına bağlayan ve sitelerinin girişine "modafinil" resimleri koyan takımın taraftarları... Bunlları yan yana, alt alta, üst üste koyduktan sonra bu transferin ilk etkisi Fenerbahçeli bünyesinde "garip" olacak haliyle. Bu bakımdan işin etik kısmı basketbolseverlerin yorumuna kalsın.

Lakin şunu belirtmekte de fayda var. Diana Taurasi "kesseniz damarlarım Sarı-Lacivert akar" diyecek bir oyuncu olmadığından (ki olsa ne olur, başka başka renkler için bu lafları deyip 180 derece dönen futbolcuları hatırlayın) ve her şeye rağmen profesyonel bir yabancı oyuncu olduğundan gayet olabilir bir şeydi bu transfer ve nitekim oldu.

Şimdi yukarıdakilere dair toparlama cümleleri kurduktan sonra tekrardan Penny Taylor'a dönecek olursak; Taurasi'nin karşı tarafa gittiğini öğrenen Fenerbahçe taraftarı, forumlardan, sosyal medyadan ilginç tepkiler vermeye başladı. "Penny Taylor'ı da alsınlar", "Penny de gelmesin o zaman", "Penny de gitsin" vb. birçok tepki. Açıkçası bunları görünce insan n'oluyor yahu diye sormadan edemiyor. Tümer Metin'i, Fatih Akyel'i, Emre Belözoğlu'nu, Mehmet Topuz'u ve en son Kaya Peker'i zorla da olsa kabul etmişken (genelleme yapmıyorum elbete, bu isimleri hala hazmedemeyen taraftarlar da var neyse ki); Penny Taylor'a sanki Beşiktaş kapalısıyla Fenerbahçe'ye karşılıklı küfür etmiş gibi, Fenerbahçe taraftarına saldırmış gibi, "Fenerbahçe'de ölsem de oynamam" demiş gibi vesaire vesaire vesaire aşırı tepki göstermenin sebebini anlamak güç.

Penny Taylor, bundan sonra Diana Taurasi Boğaz'ın karşı yakasında diye Galatasaray maçlarında gerçek oyununu oynamayacak mı? Bir garip imalar falan... Penny'i hiç tanımıyormuş gibi tepkiler veriliyor. Penny Taylor, Hacettepe skandalı sonrası yaşadıkları gerekçesiyle İstanbul'u terk etme kararı aldıktan sonra; tabir-i caizse valizi, bavulu toplayıp Sopron deplasmanında son maçına çıktığında nasıl oynadı hatırlayın. Bir yerlerden o maçın videosunu bulun. Olmadı şu sayfadan maça dair istatistiklere bakın. Ne demek istediğimi daha net anlayacaksınız. Penny Taylor sahaya çıktığı an babasını tanımayacak kalitede ve hırsta bir oyuncudur.

Blogu yakından takip edenler bilir. Penny Taylor'a olan hayranlığım ciddi boyutta. Bu bağlamda, yukarıdaki satırları belki bazı önyargılarla da yazıyor olabilirim ama son olarak şunu demek isterim. Neden bilmiyorum ama Taurasi'nin yokluğu o kadar da yıkım olmadı benim için. Elbette dünyanın şu anki en büyük kadın basketbolcusu olduğunun farkındayım. Ve bu yorumum, "eski sevgili kevaşe olurmuş" türünden bir tepki de değildir. Fakat ben, Penny'i her daim daha çok sevdim, her koşulda takım oyunu için daha yararlı bir oyuncu olarak gördüm. Kadın basketbolunu yakından takip eden Neo'nun, "Taurasi size Rusya deplasmanında maç kazandırır ama Penny Euroleague'de her maçta sizi ayakta tutar" gibilerinden bir yorumu vardı. İşte belki de ben bu sebepten Penny'nin dönmesine -biraz zoraki de olsa- daha çok seviniyorum. Fenerbahçe için dönmedi, şahsi menfaati için döndü diyenler olacaktır. Şu anki futbol takımını düşünün, yerli oyunculardan kaç tanesi salt Fenerbahçe sevdası için oradan duruyor ki? Üstelik burada yabancı oyunculardan bahsediyoruz. Bir Alex var çok farklı olan. Zaten bu yüzden adamı yere göğe sığdıramıyoruz ya. Fenerbahçe tribünleri, "hadi ben kaçtım" diyen ama sonra istediği parayı bulamayınca tıpış tıpış dönen Lugano'yu bugün hala sahiplenirken, Penny'e neden bu kadar olumsuz bakıyor anlamadım? Sosyal medyanın gücü mü acaba?

"Penny Taylor da gitsin" diyebilmek bu kadar kolay olmamalı yahu. Yazıktır. Günahtır. Yapmayın, etmeyin...

3 comments:

Adsız dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=1LhvxY3Yy18

NiKBiN dedi ki...

yazdiginiz seylere aynen katiliyorum. Fakat boyle taraftarlik anlayisi mi olur diye elestirdigimiz seylerin hepsi hatta daha fazlasi yonetim tarafindan yapilmiyor mu ?
Disi Jordan deniliyor,bayan basketbolunun Messi'si deniliyor,sonra vay efendim bizim teklifimize hemen cevap vermedi,pazarlik araci olarak kullandi diye atar yapiliyor ve sozlesme imzalanmiyor.Pazarlik yapmanin nesi yanlis?FB'li olarak dogmadi ki bu oyuncular.Getirmek icin binbir caba sarfedildikten sonra,Aziz Yildirim'in kisisel ego'lari yuzunden boyle degerli isimler kaybediliyor.Altinda yatan sebepleri de biliyorum,detaylarini da biliyorum ama Ortega'nin kaybedilmesi de bu egolar yuzunden oldu,Anelka'nin gitmesi de,Tuncay ve Aurelio'nun gitmesi de.Ayni sekilde Omer Asik ve altinda yatan sebepeler ne olursa olsun Enes Kanter'in de,hadi bu isimler zaten gidecekti ama inatlasip,kulube'de curutmek ne demek? Ornekleri cogaltmak mumkun. Yildiz sporculara nasil muamele edilmesi gerektigini ogrenmeli artik bu kulup,Aziz Yildirim da egolariyla kulup yonetmeyi biraksin diyemeyecegim,bu saatten sonra degisecek hali yok,ama cok yazik hakikaten

NiKBiN dedi ki...

Ayrica sunu da eklemek istiyorum.Yonetim kimseyi kandirmasin, Taurasi'nin arkadasinda fln durulmadi.Bir arkada durma ornegi istiyorsak Efes Kerem Gonlum'un,Ermal'in arkasinda durdu diyebiliriz.Ben şike yapmadim diye bas bas bagirirken,aglarken yonetim sozlesmesini feshetti,onu ugurlamaya bile kimse gitmemis.Sonra Taurasi kendi cebinden avukat tutup isin pesini birakmiyor,yonetim bize masal anlatmayi biraksin,arkasinda durduk,sonuna kadar inandik fln.Ben Taurasi'nin yerinde olsam,sadece bu sebeplerden bile FB'ye geri gelmezdim.Ayrica helal olsun,ne kadar buyuk bir yuregi varmis ki,eminim cok daha iyi teklifler gelmesine ragmen hayat arkadasi TR'ye geldi diye o da TR'ye geliyor.Yolu acik olsun Taurasi'nin,yonetim de fevri davranmayi biraksin.Efes sozlesme feshetmedi de buyuklugunden birsey mi kaybetti ? Fenerbahce kimse kusura bakmasin kendi fevri hareketlerinin,hemen cart diye sozlesme feshetmenin cezasini odedi ve odeyecek eger ki GS bayan basketbolunu domine ederse bu sene