Pazartesi, Kasım 29, 2010

Sadece Futbol!

Futbolun elbetteki sadece futbol olmadığı zamanlar, işin siyasi olduğu boyutları vardır ve her daim olacaktır da ama 2,5 saat sonra başlayacak olan El Clasico'da bunların hiçbiri önemli değil benim için. Sadece güzel futbol izleme dileğiyle ekran karşısına geçeceğim.

İsteyen istediği sebeple Barça'yı ya da Real'i tutabilir. En doğal hakkıdır. Veya benim gibi iki takımın taraftarı da olmayabilir. Burada mühim olan; bu tercihini karşı tarafa empoze etmeye çalışma şarlatanlığıdır. "Ben Barça'yı tutuyorum çünkü bla bla..." Yahut, "ben Real'i tutuyorum çünkü bla bla..." şeklinde başlayan ve siyasi mevzulardan bahsedilen cümleleri duydukça, okudukça kendimi "Ters Cephe" programını izliyor gibi hissediyorum. Bıkkınlık geldi... Hay sizin Barça'nıza da, Real'inize de diye saydırasım geliyor. Ve öyle zannediyorum ki, böyle düşünen pek çok kişi var aslında.

Ben bu gece bir terslik olmaz da El Clasico'yu izleyebilirsem; Messi, Xavi, S. Ramos gibi hayran olduğum oyuncular ve saha kenarındaki Mourinho ve Guardiola ikilisi için izleyeceğim. Umarım böyle düşünen kişi sayısı fazladır. Her geçen gün saha dışı etmenler (bahis, siyaset vs.) sebebiyle özünü iyice kaybeden futbola olan inancımı hala korumaya çalışıyorum zira.

Dilenci edebiyatı gibi olacak ama mümkünse sadece futbol izlemek istiyorum bu gece...

Not: Geçen gün Ntv Spor'da Yenilsen de Yensen de programında bir hatun kişi yanlış anlamadıysam: "Bir kişi nasıl hem Beşiktaşlı, hem Real Madridli olur" gibilerinden bir laf etti. Bu cümlesiyle ilgili bir yazı yazayım bari diye düşünürken, Guti'nin bugün basın toplantısı yaptığı haberini işittim. O basın toplantısında Beşiktaşlı Guti, El Clasico'da Real'in kazanmasını istediğini söylerken, sebep olarak da Madrid'i tutmasını gösterdi. Ayrı bir yazı yazmak yerine Twitter'da yaptığımız geyiği buraya da yazayım en iyisi diye değiştirdim fikrimi.

Aynı hatun kişiden bir sonraki programda şu cümleyi duymak istiyorum: "Guti'ye inanamıyorum!!! Bir insan hem Beşiktaş'ta oynayıp, hem Real Madrid'i nasıl tutar?"

5 comments:

sannti dedi ki...

Onu bunu geçtim, ülkede farklı sebeplerden yeteri kadar var olan kutuplaşma Barca-Real meselesinde tavana vurdu. Beşiktaşlı Barçalıların Fenerli Madridlileri vurmasıyla iç savaş başlayabilir her an, korkuyorum.

Adsız dedi ki...

O hatun kişisine "sempati" kelimesini hiç hayatında duymuş mu diye sormak lazım.

Serkan

Ortega dedi ki...

Tanıdığım Fenerlilerin %80'i Barçalı diyebilirim. Onlar da Beşiktaşlı Barçalılarla işbirliği yapıp vurmasın la Fenerli Madridistaları.

sannti dedi ki...

Yaptığım tespitlere göre ülkenin %80'i Barçalı zaten. İşin ilginci 10 sene önce Real ortalığı dağıtıyorken de herkes Realliydi. Xavi'yle Iniesta futbolu bırakınca nolucak ben asıl onu merak ediyorum.

Can Karaca dedi ki...

sannti nin dediklerinin dogru her lige göre dogru aslında .serie a yı baz alırsak iyi hatırlarım 2000 2001 de herkes Lazio sonraki yıllar Milan simdi inter juventus sike yuzunde sancılıydı , yani kim basarılıysa türk insanı onu destekler , bugun osasuna barca gibi enfes kadro butun kupaları almaya oynasın inanınkı destekleyenlerın sayısı oldukca fazla olur. Neyse iyi bir mac izleriz umarım