Çarşamba, Ekim 20, 2010

Totem İlle De Totem


Futbolla ilgili olan birçok kişi bilhassa takımlarının büyük maçları öncesinde ayrı bir heyecanla bekler o maçı. O maçın olduğu hafta ayrı bir yaşanır. Böyle maçlar öncesi ve tabii maç esnasında sürekli yapılan ve uğur getirdiğine inanılan davranışlar vardır. Taraftar bunları "totem" diye niteler ekseriyetle.

Birkaç gün önce Twitter'da Fenerbahçelilere ve Galatalatasaraylılara, "toteminiz var mı? Varsa nedir?" şeklinde bir soru sorduk (araya bir de Beşiktaşlı karıştırdık gerçi, onu da ekleyeyim) ve aşağıdaki cevapları aldık. Kimisi totemini yazdıktan sonra blogda yayımlanmamasını istedi, kimisi de ben not almadan yazdığı şeyi silmişti. Bu yüzden sadece not alabildiklerimi paylaşacağım aşağıda. Bu arada, totemimi paylaşırsam benim için artık bir değeri kalmaz diyenler de oldu. Bunu da söyleyelim...

Aşağıda kişilerin Twitter kullanıcı adlarıyla paylaştıkları totemleri bulabilirsiniz.

(@hakancoban): "Maçları hep aynı koltuğun aynı köşesinde izlerim. Ne zaman başka koltuğa geçsem gol yeriz."

(@NYG_) : "Bir önce kazanılmış maçtaki şartları oluşturmaya çabalarım. Yer, ışık, kıyafet, içecek vb."

(@enisgocerliler) : "Evde oturduğum belirli bir yer var ve hiç değişmez, her maç orada otururum. Bir de rakip takım ataklarında elleri çapraz yaparım."

(@HabipT) : "Uğurum içine girmekte fena halde zorlandığım arkasında Lefter yazan ilk orijinal formam (70 kiloyken aldım 90 kiloyum suan)."

(@burakblack) : "Bir yüzüğüm var, onu takıyorum." (Gs tarafı)

(@emrenas855) : "10 senedir izlediğim ve yenildiğim Fener deplasmanını bu sefer izlemiyorum. Totemim bu."


(@lordrickojoel) : "Çubuklu giyilir. Santrayla birlikte rabbi yessir okunur, üflenir. 'Haydi Fener' denilir."

(@semihtali) : "Maçın başından sonuna kadar oturduğum yerden asla kalkmam. Kalkarsam hep gol yiyoruz çünkü."

(@beercholic ) : "Ben her Galatasaray maçı öncesi msn, facebook ve twitter profil resmimi Kirsten Dunst olarak değiştiriyorum, heh heh..."

(@hakanyesilyurt ) : "Benim totemim bu sefer kaybederiz kesin demek eşe dosta..."

(@burcindedeoglu) : "Maç sırasında uyumak ve umursamamak en etkili totemim."

(@ergunozgun) : "Gs ataklarında, top bizim kaleden uzaklaşana kadar, sağ elimle sol kolumu sıkarım. Top kaleye yaklaştıkça, şiddetini arttırım."

(@omerlaziale) : "Kahvaltıda izliyorum genellikle (maç 12'de başladığı için). Ve en az bir sevmediğim takım puan kaybediyor."

2 comments:

Dejan dedi ki...

Bu arada başlığı yeni anladım ben.
Aramızda bir serdar ortaç dinleyicisi var galiba. Blog aleminde bir ilk olur. :)

Ortega dedi ki...

Yolu minibüslerden geçen herkes bir gün Serdar Ortaç dinlemek zorundadır. :)

İster istemez akılda kalıyor. (bkz. örtük öğrenme)