Cumartesi, Nisan 24, 2010

Babaannnem

Blog dediğin şey bi nevi günlük. Ciddi bir farkı var elbet. Bunun diğerinden ayrı olduğu husus; sen istersen hissettiğini, düşündüğünü, yaşadığını yüzlerce kişinin okuyabileceği bir ortamda paylaşıyorsun. Bir şeyi yazmak ya da yazmamak senin elinde. Aynı şekilde paylaşıp paylaşmamak da... Ben mümkün mertebe burasının bir futbol blogundan ziyade, gayet kişisel bir blog olduğunu her fırsatta dile getirdim ve getirmeye devam edeceğim. Burada bölümden mezun olduğumdan günden tutun, iki sene evvel Anneannemi kaybettiğimiz güne kadar özel hayatımla ilgili bazı hadiseleri yazmıştım. Yanlış anlaşılmayacağını ve abes bulunmayacağını düşünmüştüm. Hakkaten de öyle oldu. Samimi bir dille yazdım bu olayları ve yine samimi tepkiler aldım. Şimdi yine öyle samimi bir dille hissettiklerimi, duygularımı yazmak istiyorum.

Geçen haftaydı. Rüyamda sela okunduğunu duydum. Uykulu bir şekilde vefat eden kişinin ismini bekledim. Selayı okuyan imam ya da müezzin her kimse artık, Babaanemin adını zikretti. N'oluyor? diyerek yataktan aniden kalktım. Çevreme anlamsız gözlerle baktım. Odada her eşya yerli yerindeydi. Ancak aşırı rahatsız edici bir sessizlik hakimdi. Hemen fırladım evine koştum. Kapıda beni Dedem karşıladı. Ve Babannemin vefat ettiği haberini verdi.

Bu rüyadan iki gün sonra bir yemek esnasında rüyamı Anneme ve Babama anlattım. Rüyaların tersi çıkarmış şeklinde bir inanış var ya, biz de ona yorduk bu rüyayı...

Birkaç gün önce Babaannem ciddi manada rahatsızlandı. Salı günü Alsancak'taki doktoruna götürdük. Bizi öğrencisinin olduğu ve böbrek hastalıkları konusunda olumlu şeyler duyduğumuz Yeşilyurt'taki Atatürk Eğitim ve Araştırma Hastanesine yönlendirdi. Aynı gün içerisinde Babaannemi hastaneye yatırdık. Dönüşümlü olarak yanında refakatçiler kalmaya başlayacaktı. Bir gün sonra refakatçi değişti, akşam üzeri aniden yoğun bakıma alınmış ve nöbetçi doktor "hemen yakınları çağırın" demiş. Biz de apar topar Yeşilyurt'a gittik. Önce bize "hastanız yoğun bakımdan dahiliye bölümüne geçmiş" diye sevindirici bir haber verdiler ama sanırım bu bir taktikmiş. Sonradan öyle yorumladım zira. Hastanenin koridorlarında bir oraya bir buraya koşuşturmanın ardından en son olmamız gereken yerdeydik. Hastamızın durumunu öğrenmek için adını söylediğimiz anda şöyle bir cümle duyduk. "Aa.. Evet, teyzeyi 15 dakika önce kaybettik". O an saliselik bir sessizlik de olsa ömrümün en uzun sessizliği gibiydi. Bir gün önce hastaneye yatırdığımız, tedavi sürecinde diye düşündüğümüz Babaannemin kalbi durmuş. Önce tekrar çalıştırılmış, daha sonra bir kez durmuş...Tekrar geri döndürülememiş...

6 yıllık böbrek rahatsızlığı olan ve 10 yıldır astımı olan biriydi Babaannem. Ölüm raporunu inceledim. Yazılı olan dört nedenden ikisi bunlardı. Yazılı en son neden tabii ki kardiyak arrest, kalbin durması yani. Bunlar sebepler... Eskilerin deyimiyle vakit saat dolmuş demek lazım sanırım.

Şimdi acaba şöyle olsaydı, böyle olur muydu soruları uçuşsa da kafamda, ne değişir ki? Giden gitti bir kere.

Gezmeyi ve çevresindeki insanların yardımına koşmayı çok seven biriydi. Başkalarının dertlerinin peşinde koşmaktan kendi dertlerini unuttu bir bakıma. Vefatını duyanlar taziyelerini bildirmeye geldiler ve hala geliyorlar. Ve hepsi, Babannemin onlara yaptığı ve bizim bilmediğimiz birçok yardımdan bahsettiler. Cömertliğini bilirdim ama tabir-i caizse Buz Dağı'nın yalnızca görünen kısmını biliyormuşuz. Cenaze namazında camii avlusunun dolup taşmasını, mezarlıktaki kalabalığı, onu son yolculuğuna uğurlayanları görmüştür inşallah.

Her işi hemen bitirmeyi severdi. Telaşlı biriydi. Ölüme de telaşlı bir şekilde gitti. Elden ayaktan kesilmedi. Sadece son iki-üç gün rahatsızlanmıştı. Salı günü hastaneye yattı, çarşamba gecesi vefat etti.

Gezmeyi çok seven biriydi. Cenazesini Yeşilturt'tan Manisa'ya (memleketine) cenaze aracıyla taşımamızı başka nasıl açıklayabiliriz ki? Yine geze geze gitti Manisa'ya...

Geçen yaz bana baskı yapmıştı ve İstanbul'daki akrabalarını görmek istediğini söylemişti. Biraz yorucu olmuştu onun için bu ziyaretler, oradan oraya kaç yere gitmiştik. İlk defa gördüğüm akrabalarına bile uğramıştık. Son kez görecekmiş demek ki onları. Mutlu olmuştu, bana kaç kez "sağolasın Hasan'ım...Allah razı olsun" demişti sayısını hiç hatırlamıyorum. Gerçi bir gün Mecidiyeköy'ün o illet öğlen sıcağından payını aldıktan sonra, "aman al İstanbul'un senin olsun" demişti ama çok mutlu olmuştu akrabalarını gördüğü için. İyi ki dolaştırmışım onu. İyi ki vapurla karşıya geçmişiz, Karacaahmet'te kabir ziyaretinde bulunmuş vs.

Neyse, daha fazla uzatmayayım. Onu anlatmaya benim kelimelerin yetmez. Şimdi geride kalan anılar var hafızada (küçükken beni severken "kıvırcığım" derdi mesela, söyleyiş tarzıyla hep aklımda). Bir de acı çekmeden ve çevresine çektirmeden ölmek istemesi ve bu duasının kabul olduğunu görmenin tebessümü var elde.

Arayan, soran, bir şekilde ulaşıp taziyesini bildiren herkese buradan da "sağolun" demek istedim.

Mekanın Cennet olsun Babaannem...Allah rahmet eylesin...
Senin kıvırcığın.

38 comments:

mrkdmr dedi ki...

Başın sağ olsun Hasan Abi. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun. Zor gerçekten. Kendi babaannemi kaybettiğim gün geldi gözümün önüne...

Sacit Tekin dedi ki...

Başın sağolsun, mekanı cennet olsun...

Oxoskva dedi ki...

Allah rahmet eylesin azizim, tekrar tekrar başın sağolsun. Mekanı cennet olsun inşallah.

azapaza dedi ki...

başın sağolsun.mekanı cennet olsun.

Kerem dedi ki...

Basin Sagolsun Ortega.

pink dedi ki...

Başınız sağolsun.Umarım seneye blogda bir daha böyle talihsiz bir olayı duymayız..

Semih dedi ki...

Tekrardan başın sağolsun. Babaanne'nin mekanı cennet olsun.

il Capitano dedi ki...

başın sağolsun hasan...

ygtylmz dedi ki...

Başın sağolsun. Alalh rahmet eylesin.

gillerprensi dedi ki...

başın sağ olsun kardeşim!
2007'de aynı sebepten ötürü (böbrek yetmezliği) kaybetmiştim babaannemi! nasıl bir duygu yaşadığını anlayabiliyorum! mekanı cennet olsun!

aksilaz dedi ki...

Ailecek başınız sağolsun. Allah mekanını sennet etsin babaannemizin.

Unknown dedi ki...

başın sağolsun.allah rahmet eylesin,cennetine layık olanlardan kılsın.

Adsız dedi ki...

Başınız sağolsun, mekanı cennet olsun...

medgallis dedi ki...

mekanı cennet olsun.. allah geride kalanlara sabır versin.

GÜRAY İŞDAŞ dedi ki...

Başın sağolsun Hasan Kardeşim.40 yaşına gelmiş biri olarak,15 sene önce kaybettiğim anneannemi hergün hatırlarım ve içim sızlar.Allah sabırlar versin...

solo dedi ki...

başınız sağolsun

Güray Gürsoy dedi ki...

Sevgili Hasan Başın Sağolsun abicim.
Acını paylaşıyorum.
Annemize Allahtan rahmet,sizlere
sabırlar diliyorum.

Rehavet dedi ki...

başın sağolsun kardeşim

Major dedi ki...

hasan, başın sağolsun. allah rahmet eylesin.

axel dedi ki...

Başın saolsun kardeşim..mekanı cennet olur inş.

Adsız dedi ki...

Başın Sağolsun kardeş. teyzenin toprağı bol olsun. Allah böyle acılar vermesin kimseye.
Amin..

Özgür dedi ki...

Başınız sağolsun. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun.

turkuaz0707 dedi ki...

"...acı çekmeden ve çevresine çektirmeden ölmek..." bütün hasta ve yaşlıların en büyük dileğidir yüce yaradandan.Duaları kabul olmuş anlaşılan. mekanı cennet, başın sağ olsun...

NYG dedi ki...

Kardeşim Hasan, başın saolsun. Tanrı mekanını cennet eylesin. Ailenin kalanlarına da sabır dilerim.

steven_stiffler dedi ki...

Allah rahmet eylesin...

Nerazzurri dedi ki...

Başın sağolsun Hasan. Allah gani gani rahmet eylesin

Santiago dedi ki...

Başın Sağolsun Allah Gani Gani Rahmet eylesin ...

scugnizzi dedi ki...

benim de ananem hastalandı 2 hafta önce... başın sağolsun.

linguisticsfc dedi ki...

başınız sağolsun, merhumeye allah rahmet eylesin.

Tuğberk dedi ki...

şimdi gördüm başın sağolsun , mekanı cennet olsun..

MithrandiR dedi ki...

Başın sağolsun kardeşim.. Allah Rahmet Eylesin..

Yasemin Yıldırım dedi ki...

Başın sağolsun hasan.. Babanenin mekanı cennet olsun Allah rahmet eylesin.

oguzhan dursun dedi ki...

Başın Sagolsun Hasan'ım tekrar, "ölüm Alllah'ın emri de şu ayrılık olmasaydı" demiş ya şair, sen de en az onun kadar guzel özetlemişsin durumu

King Santillana dedi ki...

Başın sağolsun kardeşim..
Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun...

Adsız dedi ki...

Başın saolsun....Allah Rahmet eylesin,mekanı Cennet olsun.

MVAB dedi ki...

Başın sağolsun, Allah rahmet eylesin,mekanı cennet olsun...

Ali Ece dedi ki...

Başın sağolsun, mekanı cennet olsun rahmetlinin.

Ortega dedi ki...

Sağolasınız.