Perşembe, Mart 04, 2010

Çiftçi Akrostişin Efendisidir

İstanbul'da yaşayan yahut yolu İstanbul'da sevgiden geçen herkes, en az bir kere Kadıköy'den karşıya vapurla geçmiştir. İşte o kısa yolculuk esnasında TMO'nun fotoğraftaki silolarını görmüşsünüzdür muhakkak. Bugüne dek fark etmediyseniz, bundan sonra daha dikkatli bakmanızı öneririm.

Efendim, dediğim şeyi görenler içindir lafım, bilmiyorum size de aynısı oldu mu? Bunu ilk gördüğüm günden beri, orada yazılı olan şeyi hep yanlış okuyorum. Yani en tepede "TMO", altında da "Ofis çiftçinin karagün dostudur" yazmakta. Lakin ben onu daima evvela, "OÇKD FİAO TİFRS STAT MÇGU..." diye yanlış okuyorum, sonra esas meseleye ayılıyorum ve "Ofis çiftçinin..." diye doğru haliyle okuyorum.

Size de oluyor mu aynısı? Hatta her seferinde oluyor mu? Çok garip bir şey bu yahu. Cidden. Bu konu araştırılmalı. Tez konusu olmalı.

Evet. Bu kadardı.

Şimdi dağılabilirsiniz.

foto: Google görseller'den.


8 comments:

Tuğberk dedi ki...

Bizim takımın tepe taklak olması iyi olmadı..

varol döken dedi ki...

çocukluğumun muammasıdır bu... ben bu yazıya bakarak büyüdüm desem anlar mısın bu post'un bana neler hissettirdiğini?

sence kaç yaşımda öğrenmiş olabilirim gerçeği:)

AcıbadeM dedi ki...

Yalnız olmadığımı öğrenmek güzel :)

Anahtar dedi ki...

Araştırmalı denmişken, bu konular zaten çoğu psikolog tarafından araştırma konusu olmuş. Sanırım buradaki örnek öğrenme psikolojisinin ilgi alanına giriyor. Gestalt psikoloji akımının Süreklilik Yasası na göre silolardaki harfleri, siloların yönlerine göre yani beyin yazıyı yukarıdan aşağıya doğru okuma eğilimi gösteriyor.

Ah şu insan beyni işte, yeni birşey öğrenirken en basit şekilde öğrenmeyi tercih ediyor.

Ortega dedi ki...

cerrah,

Gestalt deme bana. Eğitim bilimleri dersleri alıyorum şu sıralar zati. imkan olsa, Geştalt'e kafa göz dalasım var :)

maria lopez garcia dedi ki...

evet liseye vapurla gitmeye baslamamin akabinde 5 sene her gun 2 kerenin sonunda.. evet.. o kadar surdu en cok da FIAD kismini sevmisimdir niyeyse.. anlamiyo ama saygi duyuyo gerizekali

Major dedi ki...

hatta ben bunu ilk gördüğüm "allah allah farklı bir dilde falan mı acaba?" diye düşünmüş uzunca bir süre de çözmeye çalışmıştım..

azapaza dedi ki...

geçen haftasonu pazar günü sabah ,senin bu temennin üzerine ,beşiktaşa giderken baktım iyice, hakkaten belki de kaç defa geçmişizdir, ilk defa farkettim.:)