Perşembe, Aralık 03, 2009

Copy-Paste Basın Bunu Da Yazın!


Hikaye şöyle; gazeteci Bülent Timurlenk ağabeyimiz blogunda bir haber uyduruyor (bkz. Sinema Salonunda Gol Kaçınca). Daha sonra Habertürk ve Hürriyet gazetelerinindeki bazı kişiler sazanlama atlıyorlar bu habere. Her zaman bloglardan aldıklarını kaynak göstermeden yayımlama meyilinde olan bu sazan arkadaşlar, bu kez oltaya geliyor işte. Daha sonra Bülent Timurlenk haberin tamamen kendisi tarafından maksatlıca uydurulduğunu açıklıyor (bkz. Oltadaki Balıklar).

Yukarıda gördüğünüz Hürriyet gazetesinden, aşağıdaki de Habertürk gazetesinden (kaldırımlar.com'un yazarı paylaşmış, oradan aldım bunları da)


Bugüne dek Aceto Balsamico, Flying Dutchman, King Santillana vb. bloglardan defalarca haber arakladılar. Bunları yaparken altına kaynak olarak isim yazmak çok mu zordu?

Bir ara bu blogdan da çalıyorlardı, kaynak olarak ismimizin belirtilmemesine kızdığımızı defalarca buradan yazarak belirttik. Misal, bizler başka bloglardan, sitelerden bir şey aldığımzda altına not düşüyoruz kaynağı şudur diye, bu kişiler neden böyle ucuz işlere giriyorlar ki?

Yapmazsanız böyle olur işte. Oltadaki balıklar sizi.
Copy-Paste basın, bunu da yazın!

not: Böyle yazınca da direk medya düşmanı gibi algılanıyoruz ama tepki verdiklerimiz bellidir, bu işi layıkıyla yapanlara lafımız yoktur elbette.

10 comments:

pclion dedi ki...

Yahu, aleni biçimde sözlükten, blogdan yazılar aşırıp buna rağmen büyük takdir gören spor yazarları var bu ülkede. Bülent abinin yorumlarının dahi gazetelerde haber olarak çıkması sürpriz değil o açıdan...

Nerazzurri dedi ki...

Geçen gün uzun bir aradan sonra Levent Tüzemen'i dinledim maşallah onun blog arşivi de bir hayli sağlam :))

Jordan dedi ki...

ugurcum bizim asynet'den aldıklarını da es gecmemek lazım benim bile bi yazım alınmıstı ueheu:D

adını sen koy dedi ki...

bülent timurlenk şu bildiğiniz, hepsi birbirine benzeyen -senin blogu ayrı tutuyorum ortega- blogların çoğuna ilham kaynağı olmuştur.

o olmasaydı çoğu gubidik, pek azı özgün blogların hiçbiri olmazdı.

ona hepimiz teşekkür etmeliyiz.

bülent timurlenk, her muteber spor adamı gibi galatasaraylıdır.

galatasaray türkiye'dir.

#hep oyunlar, senaryolar
sustuysak bir yere kadar
aklınızdan çıkarmayın
türkiye'dir galatasaray#

Unknown dedi ki...

turkiye'de telif haklarina saygi diye bir kavram olmadigi icin boyle seyler olmasini son derece dogal karsiliyorum maalesef

MithrandiR dedi ki...

Güzel iş yapmış fena oltaya gelmişler. Hiç mi araştırma ihtiyacı duymaz insan..

PVH dedi ki...

ahahahah adini sen koy'un tumdengelimli mantigi muthis. aristo olmedi kalbimizde yasiyor.

steven_stiffler dedi ki...

Yahu Antu'dan bile transfer dedikodusu araklıyor adamlar :) Orada da birkaç oltalama,sazanlama olmuştu.Gazete okumuyorum bu yüzden,hiç inandırıcı değiller.

Haberleri es geçtim,İddaa ekleri bile dandik.80 tane kupon yapıp 1-2 tane tutturup hava atıyorlar :)

Adsız dedi ki...

o iddaa ekleri ayrı bir bomba canım..bir gün üşenmedim 37 kupon vardı ekte hepsine 1 milyonluk oynadım..2-3 tanesi tutsa parayı cıkartırız birde supriz tutarsa kara da gecerim ne olucak bi deniyim dedim..Yaa dün gibi hatırlarım 37 kupondan bir tanesi mi tutmaz arkadas 3.5 katı veren kupon dahi tutmamıstı..

Ortega dedi ki...

adsız,

Helal olsun valla. 37 kupon he mi? Dehşet :)