Salı, Kasım 17, 2009

Adnan Polat Cinsiyetçi Midir?


Adnan Polat: "Bir kadının tahriki güzelim maçı çığırından çıkardı".

Günün sorusu: Adnan Polat cinsiyetçi midir? Bu hareketi yapan bir erkek taraftar olsaydı, "Bir erkeğin tahriki maçı çığrından çıkardı" mı diyecekti? Soruyu Uçan Hollandalı'nın "Biri Bana Anlatsın vol.3" yazısından esinlenerek soruyoruz.

Anket yapmışız canlar ekolünden gidelim. Adnan Polat cinsiyetçi midir diye soralım.
For English press nine. Is Adnan Polat sexist or not?


not: bir blog yazarı ya da mahallenin manavı hayri abi böyle bir yorum yapsa, o cinsiyetçi midir değil midir diye bir tartışma konusu açmayız tabii. kurumları yöneten, kitleleri etkileyen, ve de gündemde olan isimlerin beyanlarını daha çok dikkate alıyoruz.

25 comments:

önder dedi ki...

Evet söylediği söz cinsiyetçidir. Ama bunu bu niyetle yaptığını sanmıyorum. Ancak bunu yapan kadının yaptığı hareket Adnan Polat'tan ve bir çok erkekten daha da cinsiyetçidir. bir şeyler karaladım şurada: http://sondakikadagelengol.blogspot.com/2009/11/erkeklere-ozenen-kadnlar.html

KoKo B dedi ki...

o hareketi bir erkek yapsaydı bence söyle derdi; "bir adamın tahriki maçı çığrından çıkardı."
kadına adam denmeyeceği için ağzından böyle çıkmış olsa gerek. cinsiyetçi midir diye buyutmemek lazım bence...

Adsız dedi ki...

Ben kadınlara küfretmeyi, sigara içmeyi ve argoyu yakıştıramayan bir adamım. Adnan Polat da bu mantıkla konuşmuş bence. Cinsiyetçilikle itham etmek gerekmez. Kadının tahriki olağandışıdır, erkeğinki olağan. Ne tartışıyoruz biz yahu!

tamchee dedi ki...

Adnan Polat'ı bilmem de resimdeki abla salondaki en taşaklı kişiymiş..!!

Ortega dedi ki...

@mcD,

Yorumun 3. şahıslara hakaret kabilinden olmuş. Bundan reddettim. Açıklamak istedim.

Vandir dedi ki...

hem cinsiyetçi hem değildir.

şöyle: söylediği sözü direk olarak alırsanız cinsiyetçiliğin daniskasıdır. kadının biri ortalığı karıştırdı'ya çıkar. ancak amerika'da değiliz ve burada daha geniş kapsamlı bir cinsiyetçilik karşıtlığı kültürü (anti-sexism) yok. kelimenin her söylendiğinde kulak tırmalamasından anlaşılabilir bu zaten.

yani ne yaptığının farkında değil aslında sözü söyleyen kişi. o yüzden cinsiyetçidir ama cinsiyetçilikle suçlanamaz.

ha, anketin cevabı çok net ben bilmem beyim bilir di o ayrı

adını sen koy dedi ki...

başkanımıza cinsiyetçi diyerek blog hayatını tehlikeye attın. çünkü blog alemi de bizim elimizde. bak kült blogçulara, hepsi galatasaraylı.

galatasaray türkiye'dir, fenerbahçe ise alex.

bunu aklınızdan çıkarmayın, az biraz efendi olun, adam olun lan!!

hep oyunlar, senaryolar
sustuysak bir yere kadar
aklınızdan çıkarmayın
türkiye'dir GALATASARAY

(sen şimdi bunu yayınlamazsın da)

Adsız dedi ki...

bayağ bayağ kararsız kaldım lan??

voodoo girl dedi ki...

arkadaş ben de bu "kadına şunu şunu yakıştıramıyorum"cuların hastasıyım. siz olur olmaz yerde ana avrat düz gidin, sokaklara balgam bıraka bıraka yürüyün, her fırsatta taşşaklarınızı avuçlayın bunlar tamam ama değil mi erkeklerde olağan davranışlar olduğundan? ne ala memleket be!

Adsız dedi ki...

kadındaki kol kasına bak epey maskulen bi ablaymış

Unknown dedi ki...

flying dutchman'in saçmalıklarından biri yine. hani objekti olcam, kadın erkek eşitliğini koruycam derken sıçmak denir buna.

yukarda koray gayet güzel açıklamış, bundan önce bi ton olay oldu o olaylarda genellikle erkekler başrolde olduğundan "şu ADAM yüzünden olaylar çıktı" denildi. bu da cinsiyetçiliktir o zaman.

Adsız dedi ki...

" adını sen koy dedi ki...

başkanımıza cinsiyetçi diyerek blog hayatını tehlikeye attın. çünkü blog alemi de bizim elimizde. bak kült blogçulara, hepsi galatasaraylı."

bilader sen şaka felanmısın ya.

Oylamaya gelince ayrımcı felan değildir bence.

Cenk Akın dedi ki...

Alternatif tartışma üretmece:
Adnan Polat kadın yerine bayan dese daha iyi olmaz mıydı?

Uzar gider...:)

önder dedi ki...

@voodoo girl
erkeklerin yediği her boku kadınlar da yeseydi vay halimize. zaten memleketin mal ihtiyacını biz erkekler fazlasıyla karşılıyoruz. kadınlar erkekler gibi mal olmadıkları için yakıştıramıyoruz, erkeklerden umudu kestik anlayacağın.
(lan ben de erkek erkek amma feminist kesildim bugün ulan....)

adını sen koy dedi ki...

ne şaka olacam. ben gerçekleri söyledim. siz de her şeyin farkındasınız. blog aleminde de güç biz. hit için bizim suyumuza gitmek zorundasınız. her şeye olduğu gibi, internete de biz yön veriyoruz.

geçen hürriyet bile gerçeğin farkına varıp basket maçındaki olaylara atfen ''fenerli basketbolcular kaçtı'' diye manşet attı. niye, çünkü galatasaray'ın tepki koyunca nasıl koyduğunu biliyorlar.

o yüzdn herkes ayağını denk alsın, galatasaray'ın ismini ağzını alırken besmele çeksin.

GALATASARAY, türkiye'dir. bunu herkes böyle bilsin!!

Sefa Hasanoglu dedi ki...

Nerden çekersen elinde kalacak bir konu, onun için bırak dağınık kalsın amk :)

Vandir dedi ki...

ne çok beyni yıkanmış garip insan var, bloglarda bile. sporx yorumlarını kapattı geçen buraya mı dadanmaya başladınız? fanatik bir galatasaraylıyım ve utanıyorum sizin gibilerden.

Ortega dedi ki...

Sporx yorumlara kapanmış mı? Tüh. Ne güzel okuyorduk, gülüyorduk.

POSTER BOY NYC dedi ki...

Sen yazi yaz abicim bos islerle ugrasma.

mcD dedi ki...

@ortega iyi yaptın, kusura bakma bazen bi anlık sinirle çıkıyor işte elden,tıpkı salonda ki ablamızın elinden çıktığı gibi. nemelazım tahrik falan olurlardı arkadaşlar...

@adını sen koy, çok güzel bi ad koydum ama blog hayatımı tehlikeye atmak istemiyorum.yaa sabır...

Ortega dedi ki...

Yorumlarını reddetmek zorunda kaldığım arkadaşlara;

Fotoğraftaki kişinin adını yazdıktan sonra yaptığınız, "travesti, kevaşe, o....u, cinsiyetsiz, dönme" vb. küfür ve hakaretleri nasıl yayımlamamı bekliyorsunuz anlamadım. Ayrıyeten bunları yayımladığım takdirde hem blogu hem de sizi olası bir dava açılması durumunda tehlikeye atar duruma geleceğimizi de hatırlatayım.

Ayrıca, Adnan Polat için yazılan hakaretvari sözleri de yayımlamadığımı, reddettiğimi söyleyeyim. Abi, tamam sevmiyor olabilirsiniz ama adamın kökeninden yola çıkılarak yapılan çirkin benzetmeler ya da kenef tıkacı vb.ithamları yayımlamamı beklemeyin benden. Rica ediyorum.

linguisticsfc dedi ki...

resimdeki kadının ahmet çakar'la olan canlı diyaloğu için: http://www.youtube.com/watch?v=NtSmlS2JIdQ

solo dedi ki...

ya kaldırın artık bu postu çok tahrik oluyorum...

Flying Dutchman dedi ki...

ben bunu yeni gördüm

@Enis İnan

Bir kere yazıda Hasan'ın belirttiği şey benim yazımda belirttiğim şey değil, o benim bir fikir yürütmemden yola çıkıp başka bir fikre ulaşmış. Dolayısıyla bu yazıyı ben yazmışım gibi olmuş...dolayısıyla yola çıkışın, aynen benim "kadın-erkek eşitliğini korumak için yapmış" görüşün gibi temelsiz(zaten dediğim gibi yazıyı lütfedip okusaydın benim yazdığım şeyin objektiflikle, bir şeyleri korumakla alakası olmadığını hatta yazının başlığının dahi "biri bana anlatsın" demek olduğunu, yani bir fikir tartışması açtığımı bilirdin)

o ayrı da

başka hangi saçmalıklarını gördün de Flying Dutchman'ın "biri daha" diyorsun bir anlat bakalım da bilelim

Başkasının blogunun yorumlarında arkamızdan sallayacağına, gel bizim blogun yorum bölümüne dök kinini biz de cevabımızı verelim klavyemiz yettiğince...mesela gel o yazıya "flying dutchman sıçmışsın yine bir şeyleri koruyacağım diye" yaz biz de seni bu boşaltım sistemiyle muhattap eden fikirlerinin neden temelsiz olduğunu açıklayalım değil mi...Hani daha güzel olur diyorum...

tamchee dedi ki...

adını sen koy
Sesin çıkmıyor..!!