Perşembe, Ekim 22, 2009

Facebook'tan Programsız Video İndirme


Her zaman burada yazmışımdır; tekonoloji cahiliyim, bu alandaki yeniliklere açık biriyim ama genel olarak pek bir şey bilmem. Sadece bana gösterilenlerle yetinen biriyim derim. Bunu bilgisayar işletmenlik sertifikası sahibi bir ademoğlu olarak diyor olmam, benim adıma mı utanç verici olmalı, yoksa her önüne gelene sertifika veren kurumların sorunu mudur, onu siz yorumlayın.

Neyse, bu girizgahta sonra sadede geleyim. Firefox kullanan biriyim ve en son versiyona geçtiğimden beri Facebook'taki videoları programla indirme konusunda sorunlar yaşıyordum. Sonradan öğrendim ki, en son versiyonla sorun yaşıyormuş eldeki programlar sözde. E ne yapacağız o zaman? Oturup sorunsuz olan program çıkana kadar bekleyecek miyiz? Tabii ki hayır. Yapılacak en makul şey, babadan kalan yöntemleri kullanmak. Bahsettiğin şey ne kısa kes el burrito efendi dediğinizi duyar gibiyim. Hemen tabii, diyorum. Resimlerle birlikte anlatmak daha uygun olur diye de başlayayım anlatmaya. (resimlerin üzerine tıkladığınızda büyüdüğünü ve daha detaylı bakabildiğinizi söylememe gerek var mı?)

İndirmek istediğimiz videoyu Internet Explorer ile açıp izliyoruz (yahu ne işim olur Explorer'la demeyin, ben de sevmem pek ama burada işimize yarıyor, en azından benim yöntemim böyle).Videomuzu izledikten sonra asıl bilgisayara indireceğiz? sorusunu şöyle cevaplıyoruz;

İlk önce internet tarayıcımız Internet Explorer’a sağ tıklayıp özellikleri seçiyoruz.


Daha sonra açılan sayfadan Gözatma geçmişinde bulunan "Ayarlar" butonuna tıklıyoruz.


Bu işlemi de yaptıktan sonra karşımıza "Geçici İnternet Dosyaları ve Geçmiş Ayarları" adında bir pencere daha açılacak.Açılan pencereden "Dosyaları Görüntüle" butonuna tıklayacağız. (hangi dilde kullanıyorsanız bu ibareler ona göre değişkenlik gösteri tabii, ne olur ne olmaz ben uyarayım da)


Dosyaları Görüntüle butonu tıkladığımızda açılacak olan klasörde dosyaları sağ tıklayarak boyuta göre sıralandır diyeceğiz ve sayfanın en altına ineceğiz efendim. Videomuz bizi burada bekliyor olacaktır (tabii yukarıdakileri doğru yaptıysanız) Videoların boyutu genellikle büyük olduğu için sayfanın en altında bulabiliyoruz onları. Bulduğumuz videoyu sürükleyip masaüstü veya herhangi bir klasöre bıraktıktan sonra izleyebiliriz (yahut kes-kopyala-yapıştır-coş vs. yöntemlerle de yapabilir tabii).

Facebook'tan, You Tube'dan vb. sitelerden izlediğiniz videolar her zaman bu klasördedir. Şayet yoksa, o işte bir puştluk vardır, baştan söyleyeyim.

Berkant efendinin sizlere sipeyşıl notu: Bu yöntemle şarkıları da indirebilirsiniz. Ama radyodan dinlediklerinizi indiremiyormuşsunuz efendim.. Ben denemedim, Berkant efendi öyle dedi. Umarım sallamıyordur. Güvendik, yazdık buraya.

Saygılar, sevgiler. Amme hizmeti vazifemiz.
el burrito

5 comments:

FASLI dedi ki...

Çok çok teşekkür ederim. Çok işime yaradı:)

ahmet9876 dedi ki...

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/3006 adresinden Video DownloadHelper eklentisini indirip Firefox'a kurarak sadece Youtube veya Facebook tan değil bütün sitelerden izlediğiniz akışkan görüntü ve müzikleri indirebilirsiniz.Sanırım bu daha kolay bir yol.Ayrıca izlediğiniz görüntüyü tekrar indirmeyeceğiniz için kotalı kullanıcılar için daha makul.

"Firefox kullanan biriyim ve en son versiyona geçtiğimden beri Facebook'taki videoları programla indirme konusunda sorunlar yaşıyordum."
(Kullandığınız programı bilmeden yazıyorum.Belki de önerdiğim bu eklentiden bahsediyorsunuzdur)

ygtylmz dedi ki...

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/9614

Tıkla indir kur . Videoları anında indir . Ben bunu kullanıyorum ve çok memnunum .

Ortega dedi ki...

Eyvallah. Sağolasınız tüm öneriler için...

Adsız dedi ki...

arkadaşım bu şekilde izleyince kota yiyormu acaba