Salı, Ekim 20, 2009

Dağ Fare Doğururken


Fatih Terim üzerinde herkesin hemfikir olduğu bir isim değil ama bir gerçek var ki, ağırlıklı olarak Türkiye'nin yetiştirdiği en iyi teknik adamlardan, hatta en iyi futbol adamlarından biri olduğu iddia edilir.

Şimdi, dün Terim bir basın toplantısı düzenledi. Belçika maçı bittiğinde bahsetmişti bu toplantıdan. Futbol gündeminin takip edenler, ülke futbolunun durumuna dair tespitler ve gerçekçi çözümlerin olacağı bir toplantı olmasını bekliyordu. Öyle mi oldu pekala? Hayır. Tabir-i caizse dağ fare doğurdu.

Basın toplantısının görüntülerini izlemeden bu yazıyı yazmak istemedim. Emin olmak istedim. Dileyen Terim'in neler dediğine şuradan ulaşabilir diyelim. Görüntüleri izlediğimde de farklı bir şey göremedim.

Şunu belirtmek de fayda var. Fatih Terim ülke futbolunun en önemli takımının, hatta takımlarının başındaydı. Yetkisi çok fazlaydı. Bu konuda hepimiz herhalde aynı şeyi düşünüyoruzdur.

Terim'in basın toplantısına bakıyorum. Bizim arkadaşlarımızla aramızda konuştuğumuz ya da tv ekranlarında futbol yorumcularının hanidir dile getirdiği tespitleri söylemiş. Yani yeni ve ilginç ne bir tespit var, ne de bir çözüm önerisi. Bu mudur yani? Kaç gündür ne söyleyecek, neler önerecek diye beklenen Terim, herkesin bildiği şeylerden bahsetmiş. Buna dağ fare doğurdu denir. Başka bir şey değil.

Futbol yorumcusu değilim. Söyledikleri ülke futbol gündemini oluşturacak biri hiç değilim. Lakin Terim'in söylediklerini gerek burada, gerekse de diğer sanal platformlarda yıllarca yazdım. Diğer arkadaşlar da yazdı. Ne farkımız kaldı o zaman?

Misal, Terim demiş ki; "Futbolcularımız Avrupa'ya gitme konusunda kararlı ve cesur olmalı". Bravo! Müthiş bir tespit. Hiçbirimizin aklına gelmemişti bu zaten. Bu nasıl olacak ama, bu konuda bir çözüm öneriniz var mı acaba sayın Terim? Yok.

Bu ve bunun gibi herkesin yıllardır konuştuğu şeyleri anlattı Terim. Tekrar ediyorum, yeni ve ilginç bir şey duyamadık ağzından.

Dünkü basın toplantısında farklı olan tek şey vardı. O da Terim'in sakin olması ve saldırgan davranmamasıydı. Bu belki artı olarak görülebilir onun için. Belki de bugüne dek yaptığı basın toplantılarında böyle olabilseydi, ülke futbolumuz kısır gündemlerle değil, daha gerçekçi konularla meşgul olurdu.

Efendim? Terim böyle yaparak futbolcularını mı koruyordu dediniz?
Bir dakika... Aynısını Bülent Uygun dediği zaman espri konusu yapmamış mıydık?

2 comments:

kayser dedi ki...

terimi severim ama iyice kendini kaybetti. geçenlerde bu adam esra ceyahın programında uçtuğunu iddia eden vatandaş gibi olacak diye düşünüyodum, bugün şair nedim in yorumunu görünce, en uygun yorumun onunki olduğuna inandm.... helal olsun şair nedim yine süper tepsit yapmıss..

dünkü basın açıklamasını izlerken kafamda tek bi soru oluştu;
bu kadar kusursuz bir metabolizma, nasıl olurda peygamberliğini ilan etmez?
şaşılacak şey doğrusu.
yolun açık olsun yüce insan.


"Bir tek hatam var, o'da beklentileri hep yüksek tutmam"

Adsız dedi ki...

çırpındıkça batan ateşböceği misin sinyor terim?

tiryaki