Cumartesi, Ağustos 08, 2009

Müjdat Yetkiner


O kadar Fenerbahçe altyapısı muhabbeti yaptık. Müjdat Yetkiner'i anmadan olmaz. 1961 doğumlu Müjdat Yetkiner futbola Fenerbahçe altyapısında başladı. 1980-1995 yılları arasında Fenerbahçe forması giydi. Wikipedia'ya göre 418 maça çıkmış (daha çok diye hatırlıyordum bu sayıyı oysa) ve bu maçlarda rakip fileleri 19 kez havalandırmış (bkz.rakip fileleri havalandırmak).

Aynı zamanda 26 kez A Milli formayı giyen Müjdat Yetkiner deyince aklıma Beşiktaş da gelir nedense. Belki de kendisinin, "Ben Beşiktaş'ta Fener formasıyla rahat rahat dolaşırım. Kimse de bir şey demez bana" minvalinden beyanı gelir. Beşiktaş çarşıda takıldığı da rivayet edilir. Ben rastlamadım henüz.


5 numarayı onunla hatırlarım. Lakabını hatırlamıyordum. Eskiler "miço" olduğunu söyledi. O dönemki futbolcuları daha çok lakaplarıyla hatırlarım ama Müjdat için bir lakap yer etmemiş hafızamda.

Göbekli ve de bıyıklı futbolcu ekolünün son örneklerinden biri de diyebiliriz sanırım onun için. İlginç bir duruşu vardı sahada. Sanki topçu değil de, mahallemizin manavı Hayri Abi misali takılırdı sahada.

Şu sıralar tenik direktörlük yapıyormuş kendisi. Güzel adamdır Müjdar Yetkiner. Severiz sayarız kendisini. Öyle zannediyorum ki, rakip taraftarlarca da sevilen bir isimdir.

not: ilk fotoğraf için Erkan Küçükrendeci'ye teşekkürler.

11 comments:

mre dedi ki...

Liberoların altın çağında F.Bahçe her sene bir libero alır o libero 5-6 hafta sonra yerini Müjdat'a bırakırdı. Schumacher ile saha ortasında kavga etmişliği de vardı kalecinin kırmızı kart görmesi üzerine kaleye geçmişliği. Forvet hariç, kale dahil her yerde oynadı diye hatırlıyorum. Ezeli rekabet bu kadar kirlenmemişti ve biz rakip futbolculardan nefret etmiyorduk henüz.

flyingdupe dedi ki...

Benim en sevdiğim topculardan müjdat fenerbahce tarihindeki. Onunla ilgili aklımda yer eden konu, Fenerbahce nin Löw veya Osieck döneminde orta sahaya çekilip (ön libero tarzı bir pozisyon) futbolculugunun son demlerinde tabiri caizse performansıyla ikinci baharını yaşamaya başlamasıydı.sanıyorum aynı sezonda futbolu bıraktı.
Her daim hatırladığım bi topcu.
Hakkaten güzel adamdı Müjdat.

alpitur dedi ki...

o yıllarda liberolar meşhurdu ve her sene buyuk umutlarla bir libero alırdık Mujdat ın yerine.
tsyd kupası bıter mujdat ın degerı anlasılırdı.sonrasında mujdat yine liberoya yenı transfer stopere gecerdı.
bır de soyunma odasında soyledıgı?
gazetelere manset olan ' olumune oynamayan yavsaktır ' sozu vardı :)

Sencer Yücel dedi ki...

Veselinovic'in Fenerbahçe'ye armağanıdır. Tahsin Kaya döneminde kadro dışı bırakılınca taksicilik yapmaya başlamış ve sonraki sezon Veselinovic geldiğinde kendisini sormuş. "Takımdan ayrıldı, taksicilik yapıyor" cevabını alınca derhal bulunup getirilmesini istemiş.

tunchay dedi ki...

ikinci için de bana teşekkür edebilirsin ortega, 2002'de taramıştık bunu, şortun yanındaki acemi parmaklama izlerim bile duruyor.

beşiktaş çarşıda her an miço'ya ve göbeğine rastlayabilirsiniz hala, dikkatli olun..

del piero dedi ki...

vallahi benim ilahlarımdandır kendileri :))) ali sami yendeki gese maçlarından sonra alırdı kolunun altına çantasını, altında eşofmanlar bizim yokuşun ordan fulyadan geçer giderdi, bende balkonda her gese maçından sonra beklerdim müjdat abi geçsin diye :))) saygım büyüktür bu yüzden...

Lacivert Sarı dedi ki...

müjdata bak be :D

petit dedi ki...

Bir süredir Müjdat Yetkiner'le alakalı bir post yazmak istiyordum. Kaybolup gitti, nerededir, ne yer ne içer diye. Sonuçta bizim çocukluğumuz zamanında suyun öteki yanının efsanesi savunmacısıydı. Ancak Müjdat'ı senin blogda görmek belki çok daha anlamlı oldu.

tozlu parkeler dedi ki...

Beşiktaş çarşıda takıldığı doğrudur. Orada otururdu yakın zamana kadar, şu an bilmiyorum. Çocukluğumda evinin öününde onunla çok top oynamışlığım vardır.

tosun dedi ki...

Besiktasli buyukler, kendisinin koyici cocugu oldugunu soylerler. Saglam besiktaslidir diye de eklerler.
Gonlumuzdeki yeri apayridir tabii, Mujdat tum ulke icin Fenerbahceli Mujdattir, oyle kalacaktir.

Adsız dedi ki...

dikilitaş spor kulübünde takılmaktadır son zamanlarda. akşamları gidin kesin bulursunuz...