Cumartesi, Temmuz 11, 2009

Yeni Transferlere Kompozisyon Sınavı

Futbol bizim ülkemizde okulla beraber çok da sağlıklı götürülemeyecek bir spor olarak algılanıyor.Futbol oynamak niyetinde olanlar da nasılsa bu işte esşek yüküyle para var , o zaman ne kasacağız kendimizi mantığıyla hareket edip okulu ikinci plana ( hatta daha arkalara bir yere ) atıyorlar sanırım.Bu bir genelleme gibi gözükmekle beraber genel profilin bu olduğu futbolcularla yapılan röportajlar sırasında verdikleri cevaplardan anlaşılıyor.Bu arada okul hayatını dibine kadar yaşamış olan insanların da zaman zaman kendilerini ifade edemiyor olması , okullardaki eğitim sisteminin ne kadar sağlıklı olduğunu da gösteriyor ki bu da başka bir konu.
Olayın özüne gelecek olursak , yapmış olduğum gözlemlere göre kendini doğru olarak ifade edebilen , röportajlar sırasında klişe kelimeler kullanmayan futbolcular , profesyonel hayata daha kolay adapte olabilip ; takım içerisinde , takımın parçası olup aynı zamanda ön plana çıkmayı da başarabiliyorlar.Aykut Kocaman ( bkz. Türk futbol tarihine geçen açıklamaları ) , Oğuz Çetin , Hakan Şükür , Ertuğrul Sağlam ve yenilerden Arda Turan bu futbolculara verilecek örneklerden.Servet Çetin'in futbolunu geliştirirken kişisel gelişimininde aynı paralelde ilerlemiş olması bir başka dikkat çekici unsur sanırım.

Fenerbahçeli olmam sebebiyle bu seneki transferlerimizin röportajlarını bu detayları dikkate alarak izlediğimde Mehmet Topuz'un çok da başarılı olmayacağını buna karşılık Özer Hurmacı'nın ( nedense çok da gürültü koparmadı transferi ) daha başarılı bir performans göstereceğini tahmin ediyorum. Bekir İrtegün içinde , kendini takım içerisinde geliştireceğini ve fırsat bulursa sürekli üzerine koyarak zaman içerisinde çok başarılı olacağını düşünüyorum.Bu arada Ankragücü'nden alınan ve geçen sene hiç ortalarda gözükmeyen Abdulkadir de bu anlamda takip edilmesi gereken bir futbolcu.

Bu yazdıklarım gidip Eğitim Fakülteleri , Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden transferler yapalım anlamına gelmiyor tabii ama transferlerde seçici olurken bu konuyada dikkat edilse fena olmaz.Hazır Aykut Hoca'da kulüpte nihayet yeniden kendine yer bulmuşken , transfer öncesi bir kompozisyon sınavı fena olmaz diye düşünüyorum :)

misafir yazar: 931023

4 comments:

sayerlack dedi ki...

Ben Mehmet Topuz'un sol kanatta oynacağını ve Tuncay'dan daha verimli olacağını düşünüyorum.Özer Hurmacı için yazılanlara bakılırsa kalite bir futbolcu olduğunu söylüyorlar.Ama ben Özer'in futbolunu geçen senelerde pek dikkatlice izleyemedim.Bu yüzden birşey diyemem.Topuz konusunda sana katılamıyorum

benden bu kadar dedi ki...

benımle aynı fikirde olan birilerinin olması cok guzel :))

Sinan Yılmaz dedi ki...

Başlık ve fotografı görünce bayağı güldüm...
Sonra baktım ki günlerdir yazdığım 2-3 Topuz fostuna paralel düşünceler.

Evet öyle, kesinlikle öyle...
Saygılar

Unknown dedi ki...

sen böyle deyince benim aklıma geldi bekir irtegün ümit özat kontenjanından iş yapar gibime geliyor. benzettim nedense.