Cumartesi, Ocak 31, 2009

Haybeden Gerçeküstü Lakırtılar #14


* "Düşümüzde düş görmeye başlayınca, uyanma zamanı yakındır." Novalis

* İ.E.T.T otobüslerini özleyeceğim aklıma hiç gelmezdi. Normalde yürüyerek gideceğim mesafelere bile, çarşı izinlerimde otobüsle gider oldum. Allah'tan akbil var. Gerçi Mart'ta yeni stile geçilecek diyorlar ama bilmem doğru mudur?

* Neden ısrarla her çarşı dönüşü, "Karaköy'e mi gittiniz?" esprisi yapılır ki?

* Ayrıca yine neden ve nasıl, Türkiye'nin hemen hemen her yerinde, farklı kültürlerden gelen insanlar, hemencecik askeri ortamın özelliklerine uyum sağlayıp, kendilerinden önceki dedeleriyle aynı şekilde davranmaya başlarlar? Misal, "şafak alayım tertip", "bu şafaktan sonra ben mi yapayım?", "var mı?" gibi cümleler içindir lafım. Askerliğini yapmış olanlar ne demek istediğimi daha iyi anlarlar öyle sanıyorum.

* Hadımköy'ün İstanbul'a bağlı olduğun gerçekten düşünen var mı bu arada? Neyse ki, servisler var da, daha güzel yerlere ulaşabiliyoruz çok kısa sürede.

* Sigaraya hala başlamadım, umarım başlamam da. Her çarşı izninde sabahın köründe meyhaneye giden ve akşam dönesiye kadar içen tiplemeler varmış bir de. Görmedim. Görmek de istemem ama yine de garip br psikoloji olsa gerek diye merak da etmiyor değilim.

* "Davos benim için bitmiştir" demiş Başbakan. Benim için hiç başlamamıştı oysa.

* Sabri abi anlattı az önce. Bülent Uygun çoşuyormuş sanırım şu sıralar. Daha bir dikkatle takip edeceğim kendisini bundan kelli.

* Kışlaların moral motivasyonunu Aysun Kayacı'nın sağladığı iddia edilmişti. Ben buna katılmıyorum. Benim vereceğim isim her türlü Hadise'dir. Kesinlikle numero uno...

* Askerlikten soğutmak suçtur. Bunu da unutmayın ayrıyeten.

* Tribünde olmayı özledim öte yandan ama ne yalan söyleyeyim.

* "Mutluluğun formülü, gerektiğinde önemsiz şeylerle meşgul olabilmektir." Edward Newton

7 comments:

Adsız dedi ki...

Kocaeli'nin ortegası, askerlik hakkında düzenli olarak bilgi almak için daha bir sıkı takip ediyorum artık seni.

Tribünde de yokluğunu hissettirmemek için elimizden geleni yapıyoruz.

Hayırlı teskereler...

M.O.C

Mucoid dedi ki...

*o akşama kadar içenleri askeriye nasıl içeri alıyor acaba ? :)

*bencede o ünvanı hakeden hadise :)

NYG dedi ki...

en özlenen anda gelen bir ortega yazısı..geri sayım devam ediyor...

Santiago dedi ki...

Başlamadıysan sigaraya bence hiç başlama Ortega.Babam Askerde başlamıştı hala fosur fosur bende bunu bildigimden hiç başlamadım 32 yıldır rahatım...

Adsız dedi ki...

"Mutluluğun formülü, gerektiğinde önemsiz şeylerle meşgul olabilmektir." Edward Newton

bunu bir filmde söylemedi mi ya bu yüzden edwardın lafı olmaz bu

Unknown dedi ki...

dostum sakın başlama askere. bak ben 25 yaşında askerde başladım sigaraya ve yaklaşık 10 aydır içiyorum. aman sakın.
5 sy boyunca can sıkıntısından sigara içtim. top oynyoruz sigara üstüne sigara. uzak dur lütfen:D
hayırlı tezkereler.

n.ackgz dedi ki...

Öncelikle hayırlı teskereler diliyorum. 30 yaşında evli 3 çocuklu olarak hemde uzun dönem askerlik yapan biri olarak olarak anlattıklarının hepsini yaşadım. ama neticede sayılı gün bitiyor işte... neler bitmiyorki şu hayatta...
selam ve dua ile...