Pazartesi, Kasım 10, 2008

Yapma Arda!

Yapma Arda.. Çünkü sen altyapıdan müthiş bir sıçrama yaparak A Milli Takıma kadar yükselmiş bir futbolcusun. Ve bugün birçok genç hangi takımı tutarsa tutsun seni örnek alıyor.

Çok yeteneklisin. Sadece işine konsantre olmayı başarırsan, Avrupa'daki büyük takımlarda her türlü oynarsın.

Senin tribüne el kol hareketi yapmana neden çok takılıyorum. Çünkü senin futbolunu beğeniyorum. Sana değer veriyorum. Senden çok şey bekliyorum. Türkiye'nin yetiştirdiği mühim yeteneklerden birisin. Senin yaptığın hareketlerin benzerlerini geçmişte Bülent Korkmaz, Ümit Karan, Ayhan Akman ve Sabri Sarıoğlu gibi isimler de yaptı..ama onlara çok takılmadım. Çok iyi biliyorum ki, onların işi tribünle oynamak zaten. Sen bu bakımdan farklı geliyordun gözüme.

Bir gol atarsınız, tribüne dönersin ve sus işareti yaparsın. Bunu bir yere kadar anlarım. Gol atmışsınızdır, belirli çizgiler dahilinde istediğin hareketi yaparak sevinmek hakkındır. O kadar takılmayız bunlara. Zira bizim takımda da bunları yapanlar var zaten. Dün de gördük.. Ama tribüne el kol hareketi yapmak. Milleti zıvanadan çıkartmak ayrı bir olaydır. Yakışmadı sana..

Fenerbahçe taraftarının geneli tarafından da sevilen birisin aslında. Bilhassa Euro 2008'deki performansından sonra.

Milli futbolcusun sen. Yaptıklarına daha bi dikkat etmen gerek. Hakemin otoritesine saygı göstermek zorundasın her türlü. Uğraşmayacaksın onunla. Önce Eskişehir maçında yaptın bu yanlışlığı, ve şimdi yine tekrarlıyorsun. Yardımcı hakem yaptığın hareketi ve söylediklerini muhtemelen maçına hakemine biraz yumuşatıp ifade etmiş olacak ki, sarı kartla geçiştirdi bunu Hüseyin Göçek.. Dün şanslıydın, ama bir daha bu kadar şanslı olacaksın diye bir şey yok..

Benden yaşça küçüksün..Futbolculuğunu sevdiğim bir adamsın. Bu sana bir abi nasihatı olsun bu (:

Don't be Sabri
Don't be Ayhan
Be Ergün..

imza:ramon

18 comments:

sannti dedi ki...

İki de ben ekliym,

Don't be Hasan Şaş,
Don't be Bülent Korkmaz

ramon tüm blog aleminde efsane oldu şaka maka.

Ömer dedi ki...

Arda'dan once Semih'e verilmeli ayar. Kocaeli deplasmaninda yaptiklari ve dun GS tribunune 2.golden sonra yaptigi sus isareti nedeniyle. O da milli futbolcu, o da cogumuza sempatik gozukmeye baslamisti Haziran'da, demek ki o da sindirememis bu olaylari.

Dun Arda gozume objektif biri olarak feci sempatik gozuktu. Yenilgiyi hazmedemeyen, sinirlenmis, ne yapacagini bilemez hale gelmis futbolcu tiplemesiydi. Ben boyle futbolcum olsun istiyorum iste, kabullenemeyecek yenilgiyi. Biraz da cirkeflesecek, hic sorun degil. Bu ulke ne cirkefler gordu...

Çubuklu Sevdalısı dedi ki...

gs'lı futbolcuların hepsi böyle ne yazık ki gelenek gibi bişey.ümit karan,ayhan,sabri,servet,bülent korkmaz,hasan şaş bunlar birer örnek.

Yağız Gönüler dedi ki...

milli futbolcu olmak özel bir dikkat gerektiriyorsa emre belözoğlu hakkında kitap yazabilirim. bugün aydın doğanla sponsorluk için öğlen yemeğinde buluşacağız.

leon dedi ki...

Birazda sevdildiğini idda ettiğin Fenerbahçe taraftarı tarafından daha ısınmaya çıktığından beri edilen küfürlerden bahsetseydin...
Yediği tekmelere es geçen hakemden, üstüne atılan maddelerden...

Semih gol atar gelir Galatasaray tribününe hareket yapar Tuncay gol atar aynısını yapar. Volkan'ı yazmaya bile gerek yok. Bu oyuncuların yaptığı milli oyuncu sıfatına yakışıyorsa Arda'nın yaptığı hayli hayli yakışır.

Yakışmıyorsada çağırın Arda'nın yerine Selçuk Şahin'i ona yakışır değil mi?

Adsız dedi ki...

Vay baba vay. Bütün fenerliler Arda'yı severmişte, hareketlerine dikkat etsinmişte. Daha çok yolu varmışta. Ayıp yahu. İnsan biraz utanır sıkılır şunu yazarken.. Jöle kafa kalecinizi yola getirin ilk önce, sonra her zaman fenerli Emrenize bir ahlak dersi verin. Futbolcu değil adam olmayı öğretin, ondan sonra gelin bizim kapımızı çalın. Sizin çocuk çok yaramaz diye..

Ortega dedi ki...

Bütün Fenerliler Arda'yı sever demedim. Önce yazılanları iyi okuyalım. Kaldı ki sevmek zorunda da değiller. Ben sadece taraftarın genelinde Arda'ya karşı bir takıntı olmadığını iddia ettim. Bunun sebepleri de bu maç öncesine kadar olanlarla alakalıdır.. Bilen bilir.

Geleim tribünden Arda'ya küfür edenlere. Tribüne çıkıp milleti susturamayacağıma ve her derbide aşağı yukarı tüm takım taraftarının rakip oyunculara küfür ettiği gerçeğini de ekleyince, bu söylediğiniz şeyin komik olduğunu düşünüyorum..

Gelelim esas sen şundan bahset birader yorumlarınıza. Valla baştan sonra bugüne kadar yazdığım 1200 küsür yazıyı okumanızı beklemiyorum ama uzun süredir blogu takip edenler Volkan ve Emre için yazdıklarımı bilir. Volkan'ın tıpkı Rüştü gibi beynini kullanma konusunda ciddi sorunları vardır. Hiçbir zaman karakteriyle Milli Takıma yakışmaz..

Emre içinse ben taa Galatasaray zamanlarından sevmiyorum onu diyebilirim. O günlerde aldığı terbiyenin etkileri hala devam ediyor. Hakeme saldırma, rakibe küfür, tribüne el kol hareketleri.. Garip bir şekilde Galatasaray oyuncularının çoğunda görülen özellikler. Çubuklu sevdalısının yorumu doğru bu konuda.

Ayrıca düne kadar eleştirilen Emre'yi savunurken, bugün sallamak da bizim millete özgü bir şeydir. Mühim olan dün de bugün de eleştirebilmektir. Ben Emre'yi sevmem..Sadece onun vasıtasıyla üzerindeki formaya açık açık hakaret eden olursa, o zaman sinirlenirim.

Son olarak da Ömer'e yazayım. Ömer sen malesef tarafsız değilsin. Yani en azından Fenerbahçe'ye karşı olan düşmanlığın kadar, Galatasaray'a aynı düşmanlıkla bakmazsın. Düşman olmalısın demiyorum burada. Sadece objektif bakamayacağını iddia ediyorum. Semih gider rakip oyuncuya tekme atarsa kızarım, hakeme artistlik yaparsa kızarım ama atılan bir goılün ardından tribüne sus işareti yapmak benim lügatimde sorun teşkil etmez. Batistuta Nou Camp'te o hareketi yapınca ballandıra ballandıra anlatıyoruz da, Türk çocuğu Semih yapınca mı problem oluyor?

Ayrıca Arda için yaptığın yorumu, bir Beşiktaş maçında aynı hareketleri yaptığında yine bu şekilde söyleyebilir misin merak ediyorum.. Ben hiç sanmıyorum diyeyim sen anla.

Agresif olmak ayrı. Tribünle sataşmak, hakemle uğraşmak ayrı. Maçın gidişatınıa isyan etmek bunlarla olmaz. Sahada koşarak, mücadele ederek olur..Karıştırmayın bunları.

Saygılar..

Adsız dedi ki...

bence sende karıştırma. Zorlama delikanlı semih şirin olsun diye hareket çekerken,ooo ne kadar şahane ne kadar muazzam, yenilgiyi hazmedemeyen gerçek bir taraftar oyuncu alayınızın diye üzerine durmadan birşeyler atanlara laf atınca tu kaka..Şans derken hüseyin göçek in olması şans mı şanssızlık mı selçuğa 3 kere kırmızı vermesi gereken ama birini bile götü yemeyip veremeyen adam mı şans. geçeceksiniz bu işleri.

ha dont belere ben de ek yapayım.

dont be lugano
dont be selçuk yula
dont be müjdat
dont be emre
dont be volkan
dont be maliano
dont be semih
dont be hindi

be " adam "

Ortega dedi ki...

Arda'nın potansiyeline inandığım ve büyük bir oyuncu olacağını düşündüğüm için yazdım bunları.

Yenilgiyi hazmedememek hakeme artistlik yaparak ya da tribünle uğraşarak olmaz. Futbolcunu işi önce futbol oynamaktır.Arda bunu bu seneye kadar çok iyi yapıyordu. Belki de psikolojik sorunları var. Yardım edilmeli. Bilemiyorum detaylarını.

Öte yandan Arda'yla uğraşan kesimdekiler zamanında kendi oyuncusuna bile küfretmiş adamlar (bkz.Ümit Özat, Deniz, Selçuk). Ayrıca tribünden gelen tepkilere alışamamışsa Arda, yanlış iş tercihinde bulunmuş o zaman. Misal zamanında Alpay'a yapılanları hatırlayın bir de..Alpay maçı bırakıp, tekme tokat tribündekilere dalmalıydı o zaman.

peralta dedi ki...

alpay demişken 1999'da Rıdvan'la başladığımız sezonda İnönü'de oynanan ve yanlış hatırlamıyorsam 2 topumuzun direkten döndüğü maçta Alpay ilk 11'de oynamıştı.

O gün yaş tabi daha ufaktı, 14 yaşındaydım. Ve ilk kez Mahsun Kırmızıgül'ün "Alem Buysa" dizisinde gördüğüm, Alpay ile evlenmesine çok sevindiğim Cansel Özzengin'e edilen küfürlerle resmen yerin dibine girmiştim. Ne konuyla alakalı, ne Arda ile... Neyse...

Gerçi Alpay inönü'de bir sonraki randevuda Turan Sofuoğlu yönetimindeki fenerbahçe'nin beşiktaş'ı 3-1 yendiği maçta Preko'nun attığı golde asisti yapmıştı.. Ayrıca Moldovan'ın bu maçta attığı gol de o yılın en güzel golü seçilmişti...

Adsız dedi ki...

yayınla diye yazmıyorum bunu da (: nedir ya? bak ne güzel yazıyorsun tatlı tatlı yakışıyor bu böyle karı gülmesi?

cesky dedi ki...

Yaşını bilmiyorum ama daha önceki yazılarından 22-25 arasında olduğunu tahmin etmiştim. Zaten Arda'nın da senden küçük olduğunu belirtmişsin. Bunun için biraz daha iyi düşünmeni tavsiye edrim. Ben bir GSli olarak FBye herseferinde yenilmek o kadar gücüme gidiyor ki, bunu sen bilemezsin. Çünkü olayın diğer tarafındasın. Arda henüz 21 yaşında ve Kadıköyde puan dahi göremedi. GS yenilince arkadaşlarımız dalga geçiyor, tabii ki en doğal hakları. Zaten bu rekabetin güzelliği de bu. O yenilince 50000 insan onunla dalga geçiyor. olayın bu tarafından da bakmalısın. Bence çirkeflikle itham edilecek birşey kesinlikle yapmadı. Zaten maçın sonlarında neredeyse ağlayacaktı.

Ortega dedi ki...

cesky,

O da ayrı bir bakış açısıdır tabii. Ben hadisenin bu yakasındayım, kendime göre yorumluyorum ama tekrar etmek isterim ki, benim derdim hiçbir Gsli futbolxcu agresif olmasın, mücadele etmesin değildir. Ben genel olarak hakemle oynayan, tribünle gereksiz yere gerginlik yaşayan topçu profilini sevmem. Futbol bir savaştır ama oyun kuralları içerisinde yaşansın tüm olan biten ve her şey o saha içerisinde kalsın mümkünse.Bu dediğim Fenerbahçeli futbolcular için de geçerlidir..

Arda'yla ilgili de bize gelsin, onu zaten çok seviyorum şeklinde de bakmıyorum olaya. Bazı bloglarda bu yorumumun yanlış anlaşıldığını ve üzerine yazılar yazıldğını gördüm. Ben Arda'yı oynadığı futbolla seviyorum. Daha doğrusu Arda'nın yeteneklerine hayranım. Avrupa futbolunda ülkemizi temsil etsinm istiyorum. Salt üzerindeki formayla değerlendirmiyordum onu.. (gerçi bu son maçtan sonra fikrim değişti biraz).

Misal eskiden Arda, Ayhan'dan farklıydı benim için. Maçta çok iyi hatırlarsınız, bir pozisyon oldu. Ayhan hakem atışından sonra rakibinin topu uzaklaştırmasına izin vermeden pres yapmaya başladı. En çirkef diye tabir edilen futbolcuların dahi kolay kolay yapmayacağı şeydir bu aslında. Bir de takım arkadaşlarına fırça kaydı, neden basmıyorsunuz diye. Burada feer-piley, centilmenlik vs. naraları atacak değilim ama yalandan olsa, bekleyebilirdi orada. Tıpkı diğer oyuncuların yaptığı gibi..ama Ayhan yapmadı. Ama onun için ayrı konu açıp yazmadık burada. Çünkü biliyoruz ki Ayhan'ın sicili temiz değil..
Bilmem yeterince açık oldu mu?

Adsız kardeşim :)

Ben normalde yazılara gülücük koymazdım son zamanlara kadar ama şu sağ tarafta gördüğünüz bloglar arasından Sharbone'un birkaç kez "(:" kullandığını gördüm. Hoşuma gitti kullandım. Karı gülüşü olduğunu bilmiyordum valla. Kullanmayız bundan kelli o zaman. Ayrıca bu ifadelerin cinsiyeti olur mu yahu? Garip geldi şimdi...

İlker Yılmaz dedi ki...

24 yaşındayım, 9 yıldır internet kullanıyorum, gün geldi mirc'in dibine vurdum ama karı gülüşünü ilk defa görüyorum, duyuyorum.

her neyse konuya geçelim. olayı kişisel değilde kulüpsel değerlendirdiğimizde, bu olay 12-13 yıldır devam eden bir hadisedir. yarın uğur uçar, aydın yılmaz gibi isimlerde aynı hareketleri yaparsa olayı çok başka bir yönüyle değerlendirme vakti gelmiştir diye düşünüyorum.

sannti dedi ki...

adsız gs'liler yine hazmedememiş yenilgiyi. galatasaraylıların kadıköyde çirkefleşmesinin nedeni yıllardır gelen mağlubiyet serisi başka bişey değil. vazgeçmeyecekler de. ama yine yenicez yine yenicez. yine ağlıcaklar yine ağlıcaklar. bu kadar basit.

işte bu yüzden

don't be arda

be semih

nokta

PVH dedi ki...

ortega, blogumda arda konusuyla ilgili yazdim demissin, gledim okudum. aslinda bahsettigim seye en guzel ornek olmussun. mesela yazinda diyorsun ki "Senin tribüne el kol hareketi yapmana neden çok takılıyorum. Çünkü senin futbolunu beğeniyorum. Sana değer veriyorum." bu adama deger verdiginizi ulu orta ilan ediyorsunuz (bu tonum azarliyormus gibi algilanmasin, sadece tespit icin kullaniyorum), ulkenin en buyuk oyuncusu ilan ediliyor, buna katkida bulunuyorsunuz. haberlere, spor programlarina "rakip taraftarlarin bile sempatik buldugu buyuk yetenek" haberleri icin malzeme veriyorsunuz. sempatik adam o yuzden ne yaparsa yapsin kirmizi kart falan gormuyor, eskisehir'de de kadikoy'de de hakeme yaptiklari komedi. sonra mehmet demirkol igrenc hareketleri gosterip ahaha cok sempatik yahu diyor. yetmiyor bloguna galatasaraylilar geliyor don't be semih yaziyor. semihini bu adamlara malzeme ediyorsun. yemisim centilmenligini falan, istedigini yapsin hakemlere, bana ne. bizim oyuncumuz da yapsin. ama fener taraftari bu adama "deger veriyorum" demesin ulu orta, ona bu dokunulmazligi kazandirmasin, bu adam icin semihine laf ettirmesin. istedigi kadar top oynasin 1000 tane arda bir semih etmez, edemez. semih de cakar golunu susturur, eline ayagina saglik...

Unknown dedi ki...

Hadi galatasaraylıların hazımsızlığı kaybetmeden ötürü. peki ya fenerbahçelilerin kazanmış olmalarına rağmen nedir bu hazımsızlığı nedir bu siniri. 3-1 önde iken şarkılar marşlar söylemsi gereken tarartar neden tükürükler eşliğinde küfür etmekte. nasıl bir kindir bu! maça gayet centilmence başlayan arda ezeli rakibine kaybetmenin verdiği sinirin üstüne trübünlerin küfürlerine tepki vermesinden dolayı neden linç edilmek isteniyor. ardanın keşiş olması mı bekleniyor. Zaten kaç gündür süren bu linç te bu hazımsızlığın bir parçası değilmi !?

Ortega dedi ki...

Yahu neyse yeter artık. Başka zaman devam ederiz bu mevzulara. Takıldık kaldık kilitlendik bir noktada. Suçun büyük kısmı bende tabii..

Önümüzdeki maçlara bakalım.. Şimdilik bu kadar yeter. Nokta.