Salı, Kasım 18, 2008

Liberte Pour Santos

Blogu takip edenlerin çoğu Tribün Dergi'yi ve Flying Dutchman blogunu okuyorlardır, ve bu olaydan haberdarlardır ama yine de biz de yazalım, daha fazla kişiye duyuralım. Derdimiz budur.

***
Adı Santos Mirasierra... Santos, Marsilya tribünlerinin amigosu. Ve 8 Ekim'den beri İspanya'da tutuklu. Hem de elde karşı delil bulunmamasına rağmen, yasal olmayan bir şekilde.

Önce olayı anlatalım bilmeyenler için. A.Madrid - Marsilya maçı sırasında tribünlerde İspanyol polisiyle Fransız taraftarlar kabga ediyor. Yaşanan olaylar sonrası Ultras Marsilya'nın amigosu Santos tutuklanıyor. Santos'un tutukluluk hali devam ederken, Madrid'de görülecek dava öncesi savcılık 34 yaşındaki İspanyol asıllı Fransız'a 8 yıl hapis cezası verilmesini talep ediyor.

Bu haber duyulur duyulmaz, Santos Mirasierra için Marsilya taraftarı, futbolcusu ve diğer tüm tribünler müthiş bir birliktelik gösterdi. Marsilyalı futbolcular maç öncesi ısınmalarına üzerlerinde "Liberta Pour Santos" yani "Santos'a özgürlük" yazan tişörtlerle çıktılar. Rennes, Nice, Tenerife, Deportivo, Standart Liege, Sevilla tribünleri de Fransızca ve İspanyolca "Santos'a özgürlük" pankartları asarak desteklerini veriyorlar.

En son çıkarıldığı mahkemeye videolar sunuldu, İspanyol polisin iddia ettiği gibi Santos`un koltuk atmadığı, aksine atılan koltukların polise gelmesini önlerken çekilmiş olan görüntülerdi bunlar. Ama bir işe yaramadı ne yazık ki. Ayrıca kendisine gelen destek mektuplarını engellemek için Santos'un tutuklu bulunduğu hapishaneyi değiştirdiler bir de.

Bu konu hakkında bir iddia daha var ayrıca. Bu iddiaya göre, Ultras Marseille`in Rayo Vallecano`nun tribün grubu Bukaneros ile kardeş grup olmaları için uzun süredir uğraş veriyormuş Santos, ve bütün bu olan bitenden haberdar olan İspanyol polisi tarafından ülkeye giriş yapması dört gözle bekleniyormuş. Tribün grupları üzerinde kontrolü ele geçirmeye çalışan ispanyol polisi (ki bu ilginçtir ki, bize İzmir polisini hatırlatıyor) bu Ultras kardeşliğinden rahatsız olunca, A.Madrid maçı da fırsat doğurmuş oldu onlara bi' nevi. Zaten maçta çıkan olayları inceleyince garip bir durum olduğu ortaya çıkıyor. Olaylar polisin Marsilya tribünlerine ait pankartları herhangi bir gerekçe göstermeden toplamasıyla başlamış, doğal olarak karşı koyulmuş ve arbedeye dönüşmüş mesele. Polisin bu oyunu tutunca, tribünün önde gelen adamlarından Santos`un da tanınması ve yakalanması zor olmamış haliyle.

Hadise sadece bunlardan ibaret değil tabii ki. 4 Bukaneros üyesi Santos`u hapishanede ziyarete gidiyorlar, ama ne hikmetse geri çevriliyorlar. Daha sonra o maçta olduklarını ve Santos'un herhangi bir olaya karışmadığını, lehte ifade vermek istediklerini belirtiyorlar. Bunun üzerine polisin tehditkar cümlelerini işitiyorlar. Devam ederseniz sizi de içeri atarız mesajını alıp, geri dönmek zorunda kalıyorlar.

Ve yine çok ilginçtir ki kendi vatandaşına yapılan bu hareketi iplemeyen bir Fransız hükümeti var. Aşağı yukarı Avrupa'daki tüm tribünler bu olaya tepki göstermekte. İspanya'daki kuruluşlar da harekete geçmiş durumda. Ama ne hikmetse Fransız hükümeti sessiz kalıyor.

Santos'la ilgili bir ayrıntıdan da bahsetmek gerek. Yani hadisenin bize bakan bir yönü olduğunu göstermek anlamında. İnönü'ye gelen Santos deplasman tribününde Fenerbahçe atkısı açacak derecede sıkı bir dostumuz da sayılır. Bu sebeple biz de tepkimizi iki kat daha fazla göstermeliyiz

Velhasıl kelam daha önce hiçbir tribün olayına karışmamış, hatta sabıkası dahi olmayan bir tribün adamı, ne acıdır ki 8 yıl (4+4) hapis cezasıyla karşı karşıya.. Sorulacak soru şu; takım sevgisinin bedeli bu mudur?

"Santos'a Özgürlük" pankartları;

Rennes
Deportivo
Standart Liege
Tenerife
Nice
Sevilla

***

Fırat Abi yazmış..onu da ekleyelim

Destek olmak isteyenler için..

ecrire@consulfrance-madrid.org mail adresine gmnderebilir veya hayrına

00 34 91 700 78 01 Madrid emniyet müdürlüğünü arayıp tepkisini bildirebilir.

'I, undersigned, (ad ve soyad),
solicit you so that you intervene to liberate, MIRASIERRA SANTOS, imprisoned arbitrarily after match Atletico - OM.
Santos is not somebody violent and pictures broadcast on all television of Europe prove that it is the police which use violence against to the supporters of Marseilles.
Thanks for your support.
Yours faithfully, '

İsim, soyad, (isteğe göre) telefon

6 comments:

Santiago dedi ki...

Her 2 siteyide takip etmeme ragmen denk gelmemişim demekki senden ögreniyorum bu hikayeyi...
Madem Fenerbahçe atkısı açacak kadar dostumuz bizde tribunde İspanyolca Santosa özgürlük pankartı açalım...
Vefakar Fenerbahçe taraftarına da bu yakışır...

kayser-td dedi ki...

umarım bir aklı evvel çıkıp, yahu bu adam Fener atkısı sallamış.. beter olsun diye yorum bırakmaz buralara.

Ömer dedi ki...

sakasina da olsa kalsin iceride hiyar diyecektim. kayser reis umarim filan diyince tirstim vallahi.

canarino giallo dedi ki...

bizim tribünlerde şu tip (libertad diye başlayan) pankartlardan ne zaman göreceğiz
o ultras kokusunu ne zaman derinden hissedeceğiz

kartalsafa dedi ki...

bunlar marsilya maçında liverpool diye bağırmıştı bize çok net hatırlıyorum. bide fener atkısı acmıs tam olmus. beter olsun amcamız.

Adsız dedi ki...

http://www.pikniktube.com/video/25450fae3b2c6f7e4da24c727e3b79c2/u/155027/Liberte_Pour_Santos