Salı, Kasım 25, 2008

Derbilere Bir İsim Bulsak Fena Olmaz Doğrusu

Fenerbahçe-Galatasaray derbisi dünyanın sayılı derbilerindendir diyoruz ama bir isim bile koymamışız bu derbiye. Neye göre reklamını yapacağız? Dünya'ya nasıl satacağız?

Keza aynı şeyi birçok kez tribünde bulunduğum ve ciddi manada memleketeki en büyük derbilerden biri olarak gördüğüm Göztepe-Karşıyaka maçları için de söyleyebilirim.

En son Kadıköy'deki bariz üstünlüğe gönderme amaçlı "El Clasico" ürünleri çıkarttı Fenerium. İyi bir pazarlama stratejisiydi ama ben daha çok şu derbilere bir isim bulalım açısından baktım olaya. Belki ilk adım olabilir bu hareket. "El Clasico" isminde hemen herkes hemfikir olmayabilir. Zaten daha çok espri amaçlı ortaya çıktı. Daha iyi bir isim bulunmalı sanki.

İzmir derbisi için "Körfezin ayırdığı biraderler" güzel tanımlama misal ama isim için fazla uzun.

Bu iki derbi ve memleketteki diğer derbiler içim isim önerisinde bulunacak varsa, yorumlarınızı bekliyoruz diyeyim..

***

Tribün Dergi forumlarının nev-i şahsına münhasır ismi "şair nedim" abimizin konuya yaklaşımı ve verdiği isim örneklerini buradan paylaşayım istedim bir de unutmadan.

Fb-Bjk El Kabataşo
Bjk-Fb El vapuro
Fb-Gs El Fenero Yaz Üç puano
Gs-Fb El Kapalı'ya yanaşmo su kafano yersono
Gs-Bjk El ayhano ortaparmako
Bjk-Gs El Janjano ayhan gene yoko

16 comments:

Adsız dedi ki...

şair nedim klasını konuşturmuş yine

ygtylmz dedi ki...

Direk şehir adlarıyla anılsın işte . İstanbul derbisi , İzmir derbisi . Aslında hiç bir isime gerekte yokta o maçlarda neyse .

Santiago dedi ki...

Fb-Gs ve Gs-Fb derbilerine Türkiye Derbisi diyebiliriz İnter - Juventus derbisine İtalya derbisi dedikleri gibi...
Gs-Bjk ve Fb-Bjk derbilerine İstanbul derbisi diyebiliriz..
Göztepe-Karşıyaka derbisinede İzmir derbisi denebilir ama Karşıyakalılar kullanırmı bilemem :))

Flying Dutchman dedi ki...

Yahu Avrupa'da da dünyada da öyle çok fazla isim yok ki...

Old Firm
New Firm
El Classico

ee bu kadar

Arsenal-Tottenham'ın özel bir adı yok ki Kuzey Londra derbisi işte...Bence gereksiz bir çalışma :))

voodoo girl dedi ki...

ee istanbul derbisi hangisine tekabül ediyor peki 3 tane istanbul takımı olduğuna göre?

medgallis dedi ki...

ortega biraderim,
fenerbahce galatasaray bizim icin en buyuk derby olabilir ama dunyanin sayili derbylerindan oldugu yalanindan(kendimizi kandirmacasindan) vazgecelim.sozgelimi almanlarin unlu futbol dergisi kicker dunya uzerinde futbola dair ne varsa haber yapar.ama bizim karnimizin bir kac hafta oncesinden agrimaya basladigi mac oncesi onlar icin sadece turkiye ligindeki bir mac.ki turkiyeden sonra belki fenerbahce galatasaray macinin en cok onemsendigi yer burasi.

Adsız dedi ki...

Fenerbahçe-Galatasaray maçlarına ben Büyük Maç diyorum.

Adsız dedi ki...

Bu arada Fenerium'un söylediği şu, 'Kadıköy'de Fenerbahçe'nin Galatasaray'ı yenmesi bir klasiktir'. Büyük Maç'a bir isim bulmak değil amaç.
Yine aynı arada ben Fenerbahçe ve Galatasaray'ı 'Boğaz'ın Düşman Kardeşleri' olarak tanımlıyorum.

Ortega dedi ki...

Pek fazla bilinirliği yok bu derbiledin deriz hep. Bu biraz da pazarlayamamızdan kaynaklanmakta bence. Bu işi başlatmak için bir isim bulmak en iyi yollardan biridir derim.

Adsız dedi ki...

Roma-Lazio, Rangers-Celtic, Atletico-Real, Liverpool-Everton derbilerini izlediğim zaman derbi tanımlamasına uyan herşeyi hissediyorum. Dünya da bunu hissediyor ki yüzlerce ülkede canlı yayınlanıyor bu maçlar. Ama dünyanın en büyük derbisi diye adlandırılan(sadece burada öyle adlandırılıyor) Fenerbahçe-Galatasaray maçını Lig Tv'den başka veren, skorunu ülkede yaşayan insanlar ve Almanya'daki 3 milyon gurbetçiden başka merak eden var mı? yok!

Marka olmasını gerektirecek bir olay da yok! ne siyasi, ne dini, ne ırk, ne de başka bir düşmanlık yok, sahada güzel futbol yok, maçtan önce-sonra çıkan kavga yok(yönetici kavgaları haric)

Joe Jonese Atesdagli dedi ki...

haha, çok iyi.

Unknown dedi ki...

bizim derbimiz fazla tanınmıyo. kim bunu dünya derbisi ilan ettiyse kıçından uyduruyo diyenler hayatında kaç kere dünyaya açılıp milletle konuşmuş merak ederim hep.

avrupa da o kadar ülke gezdim, o kadar farklı şehire gittim. Galatasaray atkımı gördüklerinde ilk söyledikleri şey "hakan şükür" ikincisi ise gs fb derbisi.

kendi blogumda sormuştum niye kendimizi küçük görüyoruz diye. bu konu da o soruya dahil.

senin soruna gelecek olursak ortega. gs fb derbisine, Büyük derbi falan denilebilir bence. öyle abartılı bi isme gerek yok.

Adsız dedi ki...

kesinlikle çok tanınan bir derbi bizimkisi. felipe massa geçenlerde sizi,sandığınızdan daha çok tanıyoruz demişti. brezilya'da tanınsa yeter zaten :D şaka bir yana çoğu ankette en iyi 5 derbi arasına giriyo bizim derbimiz yurtdışında belgeselleri yapılıyo boşuna değil heralde

varol döken dedi ki...

Boğaziçi Derbisi

Adsız dedi ki...

Arsenal-Tottenham kadar küçük derbiden Everton-Liverpool kadar büyük derbiye birçok maça gittim. En büyük hobim seyahat olduğu için Avrupa'da birçok yere gittim verdiğin örnek çok saçma geldi. Londra'da Sparta Prag atkılı bir Çek görsem ona aa Slavia Prag-Sparta Prag derim, Koller derim! ne olmuş ki Hakan Şükür dediyse Fb-Gs dediyse! bu Fb-Gs maçını dünya derbisi mi yapıyor??

Hangi özelliği bu maçı dünya derbisi yapıyor Allah aşkına cidden merak ediyorum??

B. dedi ki...

el boğaziko yazmıştım bir yerde :)