Salı, Eylül 23, 2008

Astroloji, Burç, Fal vs.

Okul hayatım %90 ve üstü bir oranla sınıfın hakimiyetini ele geçiren hatun kişilerin bol olduğu sınıflarda geçti Neyse ki, mahalle diye bir kavram var, ve tabii ki tribünler...Bana ara sıra futbol konuşacak adam lazım. Hatunu bol ortam iyidir, hoştur da.. çoğu zaman boştur.

Hayatım boyunca anlayamayacağım şeylerden biridir hatun kişilerin burç, fal, astroloji takınıtısı. Üniversitede 1.sınıfta olduğum dönemler. Okulun ilk günleri. Yemekhanedeyim. Doğal olarak ekseriyetle tek başıma oturuyorum o zamanlar. Sınıftan sadece adını bildiğim bir kız geldi.Karşıma oturdu. Muhabet ettik falan. Hatun kişi burç manyağıymış. Sohbetin bir yerini burçlara bağladı, ve dakikalarca konuştu. Yükselenimi sordu? O güne kadar bihaber olduğum bir şeydi. Doğum tarihimi, saatini falan sordu yanlış hatırlamıyorsam. Daha sonra "ben akşam bakarım, yarın sana söylerim" dedi. Dalga geçiyor sandım. Gidip evde araştırma mı yapacaktı ki? Neyse ertesi sabah sınıfa girdim. Biri hoplaya zıplaya yanıma geliyor. Tam günaydın demeyi niyetlenmiştim ki, "senin yükselinin yay" dedi. Ne yükselini ne yayı sabaha sabah, diyemedim tabii. Güzel hatundu. Terslemek olmazdı (yazar burada az şerrefsiz olmadığını vurguluyor çaktırmadan). Bu arada ikizler burcu olduğumu söylediğimde, "bence sen hiçbir kıza ikizler burcu olduğunu söyleme" dedi bana. Sonra sanki karşısında düşmanı varmışcasına, ikizler burcu erkeğinin özelliklerini sıraladı. Kendimdem tiksindim o dakikalarda.. Sonraları o kızla çok samimi olduk. Ders çıkışlarında onu istasyona kadar götürüyordum. Aslında götürmek istemiyordum ama yalvarıyordu. Sokakların durumundan bahsediyor, Anadolu çocuğu duruşumdan faydalanmak istiyordu. Hatun kişi güzel olunca da, haliyle yardımsever Türk erkeği moduna girmiştim. Zaten İzmit'te vakit geçirmektense, Kadıköy'e gitme fikri her zaman daha cazipti (yazar burada kimi zaman hatun kişiyle birlikte trene bindiğini söylüyor) O kız 3.sınıfta okulu bıraktı. Nedenini bilmiyoruz. Geçen sene Moda'da gördüm, yanında 2 kız daha vardı. benimse yanımda bir kız arkadaş vardı. Bu sebeple karşısına çıkıp, nerelerdesin sen diyemedim..Bir daha görür müyüm bilmem?

Finallere 1 hafta vardı. Derslere gidip gelen ama pek not alamayan bir öğrenciydim. Sınıftan aynı evde kalan 2 kız vardı. Daha çok samimi olduğum kızı aradım, dışarıda olduğunu, yarım saat sonra evlerine gidersem, ders notlarını ondan alabileceğimi söyledi. Yarım saat sonra evlerine gittim. Kapıyı açan kişi notlarını alacağım kız değil, onun ev arkadaşıydı. O da bizim sınıftandı ama sadece selamlaştığım biriydi o döneme kadar. Beni içeri buyur etti. Girmek istemiyor gibi davrandım, ama yalandı bu hareketim. Zira hava sıcacktı ve dışarıda keriz gibi dolaşmaya niyetim yoktu. İçeri girdim. Bir baktım hatun kişi şortla dolanıyor ortalıkta. Gerçi şort demeye bin şahit lazım. 80'li yıllardaki futbolcular gibiydi diyeyim siz anlayın. Temizlik yaptığını, odaya geçmemi söyledi. Herhalde üzerine daha düzgün bir şeyler giyecek diye düşündüm. Yanılmıştım. Sadece kolsuz kıyafetin yerine, bol bir tişröt giyip odaya geldi. Notları almak için geldiğimi, ev arkadaşının bana telefonda söylediklerini anlattım ona. Bana bir kahve yapabileceğini söyledi. Sevmesem de, ayıp olur şimdi reddetmek düşüncesiyle "olur" dedim. Gitti, kahve yaptı geldi. Sınıftan, sağdan soldan, ilişkilerimizden bahsettik. Sevgilisinden yeni ayrıldığını öğrendim orada. Bense çok süper gitmese de, bir ilişkim olduğunu söyledim sadece. Kahvemi bitirdim. Fal bakabileceğini söyledi.Anlamam, etmem, inanmam şeklinde dirensem de..kaçarı yoktu. Zaten notları alacağım kız arkadaş hala eve gelmemişti. Falıma bakmaya başladı. Aklımda kalan 10 madde var. Ve inanılmaz bir şekilde bunların 10'u da gerçekleşti. O dönemler ilişkim olan hatunla nasıl ayrılacağımı bildi, denizlerde olan bir akrabamın yakın zamanda beni ziyaret edeceğini söyledi (içimden hassiktir demiştim buna..uzakdoğu'daydı çünkü halamın oğlu.kendisi denizciydi) .1 hafta sonra İzmit'e geldi. Fıtık ameliyatı olacağını için gemiden ayrılmıştı. O gün söylediklerine inanmamıştım, ama sonradan her birinin gerçekleşmesi garip geldi. Beni yakından tanıyan biri değildi. Bu bakımdan şaşırtıcı geldi bana... Öte yandan hatun kişiyle o gün aramızda olan biteni merak eden varsa, ki muhtemelen vardır, size onları burada anlatacak değilim. Şaka lan şaka..Benim sevgilim vardı o dönemler.Kendisini aldatacak değildim ya? Hem zaten o dönem hayatımda ciddi manada aşık olduğumu düşündüğüm tek kişiydi o. Sonra n'oldu? Ayrıldık tabii..Aynı durum şimdi olsa ne mi olur? Buna cevap vermeyeyim..Ha bi de, notları alacağım hatun o gün akşama kadar eve gelmemiş. Bense işimi halledip, onun dönmesini beklemeden notları fotokopicide çoğalttırıp eve dönmüştüm. Yarım saat sonra geleceğim deyip, akşama kadar gelmemek..bu da hatun kişilere özgü bir şeydir işte.

Tribün Dergi forumlarında bir konu açmışlar. Doğum gününüze ait çok ilginç veriler yazıyor. Merak edip tıkladım, ve beni daha sonra şu sayfaya yönlendirdi. Doğduğum günü girdim oraya. Ve karşıma çıkan sonuç yine şaşırttı beni. Forumdaki konuya da aşağıdakini yazdım işte.

Ulan ulan.. adamlar her şeyi yazmış. Resmen beni anlatmış. Feci kıllandım şimdi. Bizi takip eden birileri mi var? lan lan..yoksa hayatım Truman Şov mu?

Ya ben inanmam bu tarz şeylere ama benim için yazılan şu cümlelere bakıyorum..çok uyuyor..da..nasıl oluyor? Ben sadece o tarihte doğduğum için mi yaşıyorum bu gerçeği? Çözemedim..

"Hossohbet ve eglencelisiniz. Bu özellikleriniz de kolay arkadas edinmenizi sagliyor. Pek cok insan sizi seviyor ama sizi gercekten anlayan cok az insan oluyor.Bunun sebebi karmakarisik ruhunuzun derinliklerine inebilmeyi cok az kisinin basarabilmesi. Ugrastiginiz size zevk veren konulardan cabuk bikiyorsunuz.Olaylari genelde oldugu gibi kabulleniyorsunuz.Yani fazla dert edinmiyorsunuz. Zaten mucadele etmekten de hoslanmiyor cabuk pes ediyorsunuz. Kivrak zekaya sahip oldugunuzdan baskalarini acimasizca elestirmek ten kacinmiyorsunuz. Sozcukleri kullanmadaki yeteneginiz iyi bir elestirmen,yazar,konusmaci, ya da sunucu olmanizi saglayabilir. Sevgisiz yasamayan bir insansiniz. Bu yuzden sizi seven ve anlayan biriyle birlikte olmadikca mutlu olmaniz mumkun degil.."

***

dip not: En sevdiğim sayı 8'dir. Bunun sebeplerinden biri Rıdvan'dır. Bundan bahsetmiştim daha önce. Demek ki esas sebi Rıdvan değilmiş, doğum tarihimle alakalıymış.İlginç..

9 comments:

Adsız dedi ki...

fala inanma, falsız kalma lafını motto yapabilirsin artık kendine. gel bir ara bizim mekana, fal bakayım sana. futbol yazmanı istemiyorum. hayata dair karala işte bak ne güzel. daha samimisin o zamanlar. fenerli olman yetmiyormuş gibi, futbol yazarak tüketme yeteneğini. benden sana tavsiye canım =)

Ortega dedi ki...

Yahu sen de ne zaman böyle şeyler karalasam aynı yorumu yapıyosun güzelim. Değiştir artık şu plağı :D

Adsız dedi ki...

gözde biz sana fal bakmayı bırak, sağ kanada geç orta yap diyor muyuz :D bırak adam ne yaparsa yapsın.

Adsız dedi ki...

Ulan sen o hatunla seksen saat yanlız kalsan bi nane olmazdı,bilmez değiliz,o hatunun içi temizdi.. :D

ziggytheking dedi ki...

ingiliz atlarıyla geçen 4 seneyi bi ben bilirim zaten :)

Santiago dedi ki...

Bu fal bakıp bakıpta bilme hadisesi benimde 2 kere basıma geldi.Birinde Aöf'de ögrenciyiz ozamanlar (napalım teknik liseliyiz mevzuatlar ve yök sen normalinde okuyamazsın diyor) 2sınıftayım ve 4 dersim var kursa falan gittim hepsini verecem butunleme sınavlarına girecem.
Sınavın hafta sonu oldugu donemece girmişiz halamın istanbuldan komsusu gelmiş e hoşgelmiş buyur ettik dediler cok iyi fal bakar biz telefonla bile baktırıyoz hadi kahve yapalım baksın sanada.Ne diyim Eyvallah dedim kahve içmeyi severim çayı sekersiz ama kahveyi orta sekerli içerim :)) neyse dagıtmayalım baktı kadıncagız falıma bissuru sey soyledi en sonunda dediki kısa bi yola gideceksin ama uzgun doneceksin.Aklıma hafta sonu sınav için gideceğim Manisa geldi.Ulaşım daha kolay oldugu için İzmir yerine ailemin yasadıgı Manisayı tercih ediyordum.evet gidicem dedim halam gitme ozaman dedi olurmu dedik sınav var gitmem lazım hatta dedim bu sefer iyi calıstım uzgun donmem fal bitti kadın halamlarla gitti ben manisaya gittim sınavlara girdim hepsi super gecti gectik 3e dusuncesiyle cıktım sınavdan eve donuyorum. Beden Eğitimi Fakultesindeydi son sınav Devlet Hastanesinin onune geldim (Ortega sen bilirsin oraları) tam orda aklıma fal bakan kadın geldi ne bakarmıs ya dedim bide cok guzel bakıyo dediler hepsi cok guzel gecti ne uzgun donmesi sevinçle doneceğim ...
Eve geldim kurstan Arkadasa mesaj attım nasıldı sınavın benimki super gecti diye...
Mesaja cevap hemen geldi MALATYADA SORULAR CALINMIS SINAV İPTAL

Adsız dedi ki...

yazar burada üniversite hayatım süresince elime geçen fırsatlar burdan marsa yol olur demek istiyor :)

Ortega dedi ki...

Santiago,

Abi senin hakkaten de hikaye çok moral bozucuymuş be..

Santiago dedi ki...

Hemde ne biçim moral bozucu Ortega; senemi yedi walla...