Pazartesi, Ağustos 04, 2008

Yeni Mi Anladınız?

Kadıköy'de yine sinir stres dolu bir akşam. Beklenen gol bir türlü gelmiyor. Devre olmuş. Maç başladığı skorda bitmiş ilk yarıda. 45 dakika bağırıp çağırmaktan ses zedelenmiştir diye düşünüp çay almaya doğru yöneliyoruz arkadaşlarla.. Çayı aldıktan sonra şöyle rüzgarı yemeyeceğimiz türden bir kuytu arıyoruz. 4-5 kişilik bir grup var. Onların arkasına geçiyoruz. Elemanlar Anelka ile Nobre'yi kıyaslıyorlar. Anelka'nın bu kadar şişirilmesini anlamadığını söylüyor biri, ötekisi ise bu adamda yetenek yok, sadece "marketing"i iyi diyor. Daha buna benzer birçok yorum yapıyorlar. Her fırsatta da araya ecnebice kelimeler sıkıştırmayı ihmal etmiyorlar tabii ki..

2. yarı başlıyor, Anelka gol atsın diye dua ediyorum ama atamıyor ne yazık ki..Zorlansak da maçı alıyoruz öte yandan. Neyse diyorum, Nic bunlara gereken cevabı er ya da geç verecektir.

Daha sonraki haftalarda da buna benzer eleştirilere rastlıyorum tribünde, sokakta, forumlarda.. Anelka'nın takıma beklenen katkıyı sağlayamadığını söyleyebilirsiniz ama Nobre'yle, Preko'yla bir tutamazsınız diyesim geliyor.Susuyorum her seferinde, neyse diyorum..Aslında Anelka'ya 2.lig topçusu muamelesi yapmaları beni dellendiriyor ama boşver diyorum hep kendime..

Hikayenin geri kalanını biliyorsunuz. Anelka ülkeyi terk ediyor, Britanya'ya uçuyor ve bugün Chelsea'de oynuyor. En son Avrupa Şampiyonasında Fransa Milli Takımının forvet hattında yerini aldı..Bütün bunlar tesadüf eseri olmuş olamaz herhalde.


Ve bugün Anelka'yla ilgili son haber..Rusya'da oynanan hazırlık karşılaşmasında Chelsea eksikleri olan Milan'ı eziyor geçiyor adeta. 5-0 gibi flaş bir skora imza atıyorlar. Anelka 4 gol birden atıyor. Gariptir, bugün forumlarda bu maçla ve Anelka'yla ilgili yorumlara bakıyorum. Dün Nic'i eleştirenler, bugün onu göğe yükseltiyorlar. Dün Anelka'yı savunduğum adamlar, bugün bana Anelka şu an bizde olsa şöyle yapardık böyle yapardık diyorlar.. Yeni mi anladınız ulan?diyorum..ama iş işten geçmiş oluyor tabii..

Bir dünya starını barındıramadık ya buralarda .. Yazıklar olsun bize.

16 comments:

selaminko dedi ki...

bir galatasaraylıyım ve anelka'yı sattıgınız gun cok mutlu oldugumu hatırlıyorum. bu adam dunyanın sayılı forvetlerinden hatta canı istediginde ilk ucte yer alacak kalitede bir adam. iyi ki sattınız ne diim :))

Blogspor dedi ki...

Kezman'dan daha iyi olduğu kesin...

Major dedi ki...

aynı şeyler şuan kezman için geçerli. anelka uyumsuz bir adamdı ama kezman o şekilde değil. bence asıl kezman'dan faydalanamadık biz.

anelka iyi ki şuan bizde değil, sağda kazım'ın forvette guiza'nın keyfini çıkarıyorum ben. en azından hiçbiri anelka kadar kompleksi değil, hiç biri anelka kadar oyuna küsmüyor...

biz barındıramadık değil, o barınamadı...

petit dedi ki...

Bu konuda sana yüzde 100 katılıyorum. Türkiye'de bu adamın futbolculuğu tartışıldı. Hatırlatmaya gerek var mı bilmiyorum ama Anelka yıldızken Henry hala Monaco'daydı. Amacım Henry'i küçümsemek değil tabi. Anelka'nın da (bana göre) Henry kadar değerli bir oyuncu olduğunu ifade etmek.

aşkın dedi ki...

Kuş uçmaz kervan geçmez çölün ortasında bir kese altın mı daha değerlidir bir matara su mu?

PVH dedi ki...

Aman aman, uzak dursun bizden. hazirlik maclarinda 300 tane gol atmaya devam etsin, Fenerbahce'ye verdigi fayda Nobre'nin Semih'in, Hooijdonk'un verdigi faydayla kiyaslanamaz bile, hicbir faydasini gormedik cunku, herkes buraya para icin geliyor ama arada top da oynuyorlar, bu eleman sadece para icin gelmisti. Yildizligi kendine kalsin, bir daha buralara ugramasin mumkunse.

UzunPaslar dedi ki...

Anelka elbette ki iyi bir oyuncu ama sorunlu! Dün 4 tane gol attı ama önümüzdeki 4 maçta kesinlikle 1 gol atabileceği garantisini kimse veremez. Keşke biraz daha normal(!) bir futbolcu olsaydı da onu daha çok belki yetenekleri biraz azalmış olarak izleyebilseydiki buna değerdi!

uzunpaslar.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Yeteneğini tartışmak mümkün değil bana göre. Muhteşem bir yeteneği var ama yıldız oyuncu olmak, yetenekle karakterin düzgün bir sentezini gerektiriyor.

CL Finalinde kaçırdığı penaltından sonra umursamaz davranışları benim için son nokta oldu. Hırs belki kötü birşeydir ama olmaması zararlı keza bir futbolcunun dünya yıldızı olmamasını sağladı.

selaminko dedi ki...

thierry henry: "o benim idolümdü. Monaco'da oynarken hep onun gibi büyük bir futbolcu olmayı hayal ederdim." daha ne diim. ki henry benim dünyada en sevdiğim, laf söyletmediğim forvettir.

Ortega dedi ki...

selaminko;

Al benden sana hediyo olsun bu o zaman :D

http://arielortega.blogspot.com/2007/08/henry-sevenler-dernei.html

Şehzade Ali dedi ki...

anelka'dan önce ortega var.şaka gibi.

selaminko dedi ki...

ortega valla verdiğin adres acılmıyor :)

Ortega dedi ki...

Bende açılıyor :)

Adsız dedi ki...

Türkiye'de futbol bu kadar yorumlanıyor yersen hocam? Yemezsen Biritanya'ya :P

Adsız dedi ki...

Umut Sarıkaya'nın dediği gibi

''Ulan siz öyle bir takımsınız ki koskoca cihan pehlivanı Ortega’yı bitirdiniz, adam sizin yüzünüzden uzun süre hiç bir kulübe giremez bir derbeder oldu. Anelka ne yapsın tırto''

http://www.penguen.com/yazilar.asp?gun=2005034

Ortega dedi ki...

ismail gurbicov,

Hay Allah senden razı olsun. Hanidir bunu arıyordum ben :)