Cuma, Ağustos 22, 2008

Sefa Abi'nin Röportajı ve Son Olaylar Üzerine Kelam Etmek Gerekirse

Son dönemlerde yaşanan tribün sorunu, bildiriler, eleştiriler, yalan haberler, şikayetler vs. beni iyice sıkmaya başladı. İlk başlarda bazı bildirileri insanlara ulaştırmak gerek diye düşündüm ve elimden geldikçe hepsini blogdan yayımlamaya başladım. Garip eleştiriler aldım. Kimisi beni GFB'nin çapulcu bir üyesi olmakla itham etti, ki bu çok komiktir , benim GFB ile alakam yoktur. Sadece GFB elemanlarıyla tribün dostluğumuz/kardeşliğimiz vardır. Kimisi rantçı diye suçladı. Kimden ne düşüyorsa bana artık..benim bile haberim yok.

Bazı arkadaşlar da Aziz Yıldırım'ı eleştirirken kullandığım üslubu eleştirdi. Onlar da kendilerince haklıydı tabii, ama hepsine teker teker maillerine cevap yazarak anlatmaya çalıştım. Benim derdim Aziz Yıldırım'ın şahsı ya da bulunduğu makamla değildir. Kendisinin uzlaşmadan uzak yaklaşımları, bir diktatörmüşçesine yaptığı hareketler beni ziyadesiyle rahatsız etmekte. Düşüncelerime hiçbir sansür uygulanmadan kendimi ifade edebileceğim tek ortam burasıdır benim için. Bırakın da konuşayım biraz. Ekranın sağında yazan "Her hakkı patavatsızlığıma aittir" sözü haybeden söylenmiş değildir. Haddimi aştığımı -hala- düşünüyorsanız, onu da gençliğime verin artık, ne diyeyim. Ben de gayet iyi biliyorum bu yazdıklarımı herhangi bir gazetede ya da internet sitesinde yazamaycağımı. Dedim ya bu yüzden bloga karalıyorum bir şeyler..

Son olarak tekrar etmek de fayda var..GFB'nin de geçmişte hataları olmuştur.Bunları zaten yeri geldiğinde bu blogda yazdık çizdik ama son dönemlerde yaşanan olaylarda, hatanın en az olduğu taraf GFB'dir. Bu gerçeği de görelim..

Bu arada, Sefa abi Superonline'a konuşmuş. Önemli şeylere değinmiş. Bu röportajı da paylaşalım..

***


*Önce sizi tanıyalım Sefa kimdir?

1973'de Almanya'da doğdum.

* Evlimisiniz?

Hayır Evli değilim

*GFB'nin kurucusu siz misiniz? İsminide siz mi koydunuz?

Evet GFB'nin kurucusuyum denilebilir. Daha önce Fransa, İngiltere, Almanya gibi ülkelere gidip oradaki taraftarların analizini yaptık. 5 gazeteci arkadaş ve ben bir taraftar grubu kurduk ve bir kaç alternatiften birisi olan Genç Fenerbahçeliler isminde karar kıldık.

*GFB ilk kurulduğundan bu yana ne değişti? Yani neredeydi ve şu an nerede?

GFB ilk kurulduğunda, grubun geneli maddi düzeyi çok düşük arkadaşlardan kuruluydu. Ancak şuanda bir milyarderin oğluda grubumuzun içinde bir milletvekili'nin oğluda ve maddi durumu çok zor olan arkadaşlarımızda. Bu insanları isteseniz dışarıda bir araya getiremezsiniz ancak biz bunu başardık. Tribünde her kesimden üyelerimiz omuz omuza Fenerbahçe'yi destekliyor ve dışarıda da arkadaşlıklarını devam ettiriyorlar.

* Peki, bildiğimiz kadarıyla GFB ilk kurulduğu dönemde Aziz Yıldırım'dan çok destek gördünüz. Başkan sizin arkanızdaydı. Daha sonra ne değişti?

Evet Başkanımız bize ilk zamanlar çok destek verdi arkamızda durdu. Baba - oğul gibiydik ancak daha sonra rant elde etmek isteyenler bizim üstümüzden prim elde etmek isteyenler başkanımızı bize karşı kışkırttı. Başkanımızda bizi yanlış anladı ve 2004'ten beri bağlarımız kopma noktasına geldi.

* Yani bağlarınızın kopma sebebi sadece insanların Sn. Aziz Yıldırım'ı size karşı doldurmasımıydı?

Aslına bakarsanız inanın bende ne olduğunu tam olarak çözmüş değilim.

* Sn. Aziz Yıldırım ile daha sonra, yüz yüze bu konu hakkında bir görüşmeniz oldu mu?

2006 Senesinde, ben Hacca gitmeden, dostalarımızın vasıtasıyla helalleşmek için bir araya geldik. Ancak 3 saatlik görüşmede bu konu hiç konuşulmadı.

FENERBAHÇELİ OLMADIĞIM DOĞRU DEĞİLDİR

* Yazılı basında, sizin hakkınızda Fenerbahçeli değil de, rakip takım taraftarı olduğunuz söyleniyor. Bu doğru mu?

Böyle birşeyi kesinlikle kabul etmiyorum. Ben Fenerbahçe'nin taraftarıyım. Son zamanlarda üzerimize çok oyunlar oynandı ve kesinlikle gerçeği yansıtmayan haberler çıktı. Bu bizi çok üzdü.

* GFB grubu üyelerinin size çok büyük bir bağları var. Sizi çok seviyorlar. Adınıza bestelenen marşlar, pankartlarda bunun göstergesi. Bunu nasıl başardınız? Size takılan 'Reis' sıfatını yakıştırmaları konusunda ne düşünüyorsunuz?

Hepsi benim kardeşim kesinlikle ayrım yapmıyorum. Sefa'yı Sefa yapan onlardır. Ben buna alçak gönüllük ve karşılıklı sevgi diyorum. Ben hiç bir zaman kibirli birisi olmadım. Onlara hep abi gibi yaklaştım. Ben onların benim hakkımda marşlar okumasını engellemeye çalışıyorum.

* Neden engellemeye çalışıyorsunuz?

Çocuklar her ne kadar sevgilerini göstermek istesede yanlış anlaşılıyor. Fenerbahçe isminin üstüne çıktığım gibi saçma yorumlar ortaya atılıyor.

ÇOK İSTEDİK AMA OLMADI

* Geçen sene hemen hemen her maçta Migros Tribünü'ne kombine istediniz. Ancak yönetimden olumsuz yanıt aldınız. Bunun sebebi neydi?

Yönetimin açıklaması, 2500 kişilik rakip takım taraftarına ayrılan bölgenin Migros Tribünü'nde olmasından dolayı oraya kombine yapmayacağızdı. ancak ben öyle olduğunu düşünmüyorum; Migros'a kombine yapılsaydı ateşli grup oraya girerdi ve rakip takımın seyircisinide sustururdu.

* Peki sizce bu kasıtlı mıydı?

Bunun cevabını kamuoyuna bırakıyorum. Yine yanlış anlaşılmak istemem.

2004'E KADAR BEDAVA BİLET ALDIK

* Sadece GFB olarak değil Türkiye'de ki diğer taraftar gruplarınında hakkında sıkça çıkan bedava bilet mevzusu var. Sizin elinize kurulduğunuzdan bu yana hiç bedava bilet geçti mi? Eğer geçtiyse isim verebilir misiniz?

Kurulduğumuz dönemden 2004'e kadar sürekli olarak geçti tabi.. Bizzat Aziz Yıldırım tarafından. Ancak 2004 senesinden bu yana kesinlikle ama kesinlikle geçmedi.

* Elinize geçen bilet sayısı maç başına nekadardı?

1500 civarı...

CAMİAMIZIN BAŞKANIYDI...

* Sn. Aziz Yıldırım istifa ettiğinde taraftarlar bir yürüyüş yaptılar. Başkan'ı görevine geri çağırmak adına. GFB'de bu katılımda öncülük yaptı. Yani bir nevi zeytin dalı uzattınız. Aziz Yıldırım'dan daha sonra bir geri dönüş oldu mu tarafınıza?

Biz bunu bir beklenti için yapmadık. Her ne olursa olsun Aziz Yıldırım bizim klübümüzün başkanıydı. Başarılı olmuş olmamış önemli değildi o Fenerbahçe'nin başkanıydı.

* Sizce başarılı mı?

Bence genele bakıldığında başarılı, ancak insanlarla diyalogları başarısız. İlk zamanlar böyle değildi. Korktuğum nokta; Başkanlığı bıraktıktan sonra dostu kalmayacak. Eskiden çok sevcen ve çok babacan biriydi Aziz Yıldırım. Ama sonradan n'oldu inanın bende bilmiyorum.

ÜZERİMİZE OYUN OYNANDI

* MTK maçında yaşananlardan dolayı siz ve bir kaç arkadaşınız 1 yıllık ceza aldınız. Çıkan olaylar sırasında tribünde miydiniz? Yada arkadaşlarınız, onların tribünde olmadığını duyurdunuz. Bu konuda neler söyleyeceksiniz?

Burada bize karşı oynanan art niyetli bir oyun var. Ceza alan arkadaşlarımızdan bir tanesi o gün Maraton Tribünü'nde değil, Migros tarafındaydı. 5 tanesinin olayla alakası bile yoktu. Bende son 30 saniye kavgayı ayırmak için araya girdim. Eğer girmeseydim bu kez de neden devreye girmediğim konu olacaktı.

Hakkımızda rapor tutulmuş, Vali'nin de onayıyla ceza aldık. Tabi burada bize karşı siyasi bir oyun oynanmıştır. Çünkü hem Valimize hemde Başbakanımız'a mail ve fax yoluyla ulaşmaya çalıştık ancak her hangi bir geri dönüş alamadık.

* Art niyetli bir oyun dediniz. Bu oyunu size Fenerbahçe yönetimi mi oynadı? Sizce sebebi neydi?

Benim duyumlarıma göre onları rahatsız eden çocukların 'Genç Fenerliler' diye tezahüratta bulunmaları. O sadece maç sonunda verdiğimiz desteğin altına attığımız bir imzadır. Ancak bu yanlış yorumlandı. Fenerbahçe'nin üstüne çıktığımız söylendi. Bu kesinlikle doğru değildir. Biz orada Fenerbahçe için bulunuyoruz ve tek gerçek Fenerbahçedir.

BİZE ÜÇ TEKLİF SUNULDU!

* 08.08.2008 tarihinde Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadı'nda Stad Müdürü Sn. Ayhan Bak, Sn. Özcan Tuzcuoğlu ve telefonla görüşmenin bir kısmına katılan Sn. Bülent İşcen ile bir görüşmeniz oldu. Bu görüşmede neler konuşuldu?

Yönetime bizimle ilgili şikayet gelmiş. Maraton Tribünü E Blok'ta kombine sahibi olanlar tarafından. Bunları bize beyan ettiler. Yaşı büyük abilerimiz ve aileler bizden ve tezahüratlarımızdan rahatsız olmuşlar. Olabilir çünkü biz bağırırken kulaklarını tıkayanlar olmuştu gürültüden.
Zaten başından beri yanlış strateji uygulanmıştır. Tezahürat yapmak istemeyenler ve bizim bir arada oturmamız yanlıştı.

MİLLİYET GAZETESİNDE BUGÜN YAYINLANAN 'GFB MİGROSA GERİ DÖNÜYOR' HABERİ KESİNLİKLE GERÇEK DIŞIDIR.

O GÜN BANA 3 TEKLİF SUNULDU;
BİRİNCİSİ; Telsim'e combine, İKİNCİSİ; Migros'a geri dönüş, ÜÇÜNCÜSÜ ise Maraton'da kalıp herkesin koltuğunda oturup kimsenin rahatsız edilmemesiydi.
Bizde bu teklifleri arkadaşlarla kendi aramızda değerlendirmeye alacağımızı bildirdik.

* Yaptığınız bildiride; yönetimin Fenerium Tribünü'nden kombine kart almak isteyenleri, sizin bulunduğunuz yani Maraton Tribünü E Blok'a yönlendirdiğini söylediniz. Yönetimin bunu yapmadaki amacı neydi sizce?

Bana göre kastlı yapıldı. Amaç GFB'nin oradan çıkarılmasıydı. Ama şikayetler doğruysa şayet, şikayet edenler haklıdır. İnsalar oraya takımını desteklemek için değil maç izlemek için geliyordur. Sonucunda onlarda bizim büyüklerimizdir, özür diliyoruz kendilerinden.

BÖYLE BİR CAHİLLİK OLAMAZ

* Fenerbahce.org'da ve sizin adınızın kesinlikle geçmediği, ancak dolaylı yollardan, sizinle alakası olan konularla ilgili yapılan açıklamada; Kritik maçlarda küfürlerin edildiği ve bu küfürlerin takıma ceza aldırmak için yapıldığı söylendi. Siz ne düşünüyorsunuz? Sizin böyle bir eyleminiz oldu mu?

Böyle bir cahillik ve saçmalık olabilir mi? Bizden böyle bir şeyi nasıl beklerler. Bu suçlamayı asla kabul etmiyorum. Bu Fenerbahçe'ye ihannettir ve biz bu renklere asla ihanet etmeyiz.

* Saadettin Saranla görüştüğünüz ve bu konudan dolayı Sn. Aziz Yıldırım ile ters düştüğünüz iddia ediliyor. Bu doğru mu?

Sn. Saran ile 2004'te futbolcumuz Semih Şentürk'ün İzmir'de ki düğününde görüştük ve o günden sonra kendisiyle asla bir görüşmem olamıştır.

* Peki Tahir Kıran ile görüşüyor musunuz?

Tahir Kıran'ı bir abi olarak severim. Ancak kesinlikle 2 senedir GFB ile bağları kopmuştur. Yaklaşık 1,5 senedir de kendisini görmüşlüğüm yoktur.

TAHİR KIRAN'DAN DESTEK GÖRMÜŞTÜK AMA...

* Peki GFB, Tahir Kıran, Saadettin Saran ve H. Bilal Kutlualp'ten hiç bir destek gördü mü?

Hayır şu anda herhangi bir destek söz konusu değil. Bakın, bir çok muhalefet var ancak Fenerbahçe'nin arkasından iş çevirmek, bizimde olduğu gibi kimsenin haddine değildir. Geçmişte her Fenerbahçeli gibi Tahir Kıran tarafından destek görmüşüzdür. Ama şu anda kesinlikle her hangi bir destek söz konusu değildir. Tahir Kıran ile GFB 2 yıl once bağlarını tamamen koparmıştır.

Sn Aziz Yıldırım'da bu konularda bizleri hiç dinlemeden, insanların bizim hakkımızda yaptığı haksız suçlamalara inanmış ve bizden uzaklaşmıştır.

HATTA BİZİM KOMBİNE ALDIĞIMIZA 'İNANMADILAR. ALACAK DURUMDA DEĞİLLER, KESİN DESTEK VARDIR' DEDİLER.

NAMUSUM VE ŞEREFİM ÜZERİNE YEMİN EDERİM HER HANGİ BİR DESTEK SÖZ KONUSU DEĞİLDİR. EĞER DESTEK ALDIĞIMIZ ISPATLANIRSA KOMBİNELERİ İPTAL ETMEYE HEMEN HAZIRIZ.


* Tribünden gelen Volkan Ballı, Sn. Ali Şen'in oğlu Metin Şen ile aranız çok iyi. Onlar hiç aracı oldular mı?


METİN ŞEN'E TEŞEKKÜRLER

Metin Şen ve Bülent İşcan'ın hakkını ödeyemeyiz. Başkanla aramızı düzeltmek için bize çok yardımcı oldular.

Belirtmeliyim ki Fenerbahçe Camiası'nda okadar büyüklerimiz var ki ancak hiç kimse bana göre aracı olmak istemiyor. Bu nedenle biraz kırgınım. Ancak sadece Metin Şen bize destek veriyor ve kendini resmen buna adamış durumda.
Sizin aracılığınızla taraftar psikolojisinden anlayan ve bize yardımcı olan Metin Şen'e teşekkür ediyorum...

* Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadı'nda artık eski atmosfer yok gibi. Bunun nedeni sizce nedir?


Bana göre bunun ilk sebebi bilet fiyatlarının çok pahalı olması. Eskiden genç arkadaşlarımız paralarını biriktirerek bilet alır ve maçlara gelirdi ama artık para biriktirseler bile bilet alacak durumları olmuyor maalesef. Bu yüzden her hafta taraftar profilide değişiyor.

* Fenerbahçe'nin diğer taraftar gruplarıyla aranız nasıl? Size destek oluyorlar mı?

Hepsiyle aramız çok iyi. Sağolsunlar destekleriniz bizden esirgemiyorlar. Sizin aracılığınızla kendilerine teşekkür ediyoruz.

BEN NAMAZIMI ALLAH İÇİN KILARIM! DİNİ ALET ETMEM!

* Fenerbahce.org'TAN YAPILAN BİR BİLDİRİDE SİZİN DİN'İ ALET ETTİĞİNİZ (Olay sırasında koridorda namaz kılıyordum açıklamanızla) SÖYLENDİ. BU KONU ÇOK HASSAS BİR KONU, BİR AÇIKLAMA YAPMAK İSTİYOR MUSUNUZ?

ASLINDA HİÇBİR ZAMAN KILDIĞIM NAMAZI ALET ETMEM. O GÜN AKŞAM NAMAZI SAATİ GEÇMİŞTİ. EĞER NAMAZI CAMİİDE KILSAYDIK MAÇA YETİŞEMEYECEKTİK. BİZDE KORİDORDA NAMAZIMIZI KILDIK. BENİM VE ARKADAŞLARIMIN OLAY SIRASINDA NAMAZ KILDIĞI DOĞRUDUR. BİZDE DOĞRUYU SÖYLEDİK.

BEN SIRBİSTAN'DA DA STADTA POLİSLERDEN RİCA ETTİM VE NAMAZIMI KILDIM. BAŞIMDA 5 POLİS BEKLEDİ, PARTİZAN TARAFTARLARI ZARAR VERMESİN DİYE VE NAMAZIMI KILDIM. ORADA YANLIŞ ANLAŞILMADIM AMA KENDİ ÜLKEMİZDE VE KENDİ STADIMIZDA YANLIŞ ANLAŞILIYORUM.
BENİ DÜŞÜNDÜREN BU...

BEN NAMAZIMI ALLAH İÇİN KILARIM, SEMPATİK GÖZÜKSÜN DİYE DEĞİL.

ESKİDEN 'ALKOLİK GENÇLİK' DİYE İDDİALAR ORTAYA ATILIRDI, ŞİMDİ DE NAMAZ KILIYOR DİYORLAR. BİR TÜRLÜ KENDİMİZİ BEĞENDİREMİYORUZ...

'DEMOKRATİK' BİR ORTAMDA OYLAYACAĞIZ

* GFB'nin bundan sonraki planı nedir? Ne yapmayı düşünüyorsunuz?

BUNDAN SONRA İLK ÖNCE MARATON'DA Kİ BÜYÜKLERİMİZLE AYRI AYRI GÖRÜŞÜP, KENDİLERİNİ RAHATSIZ ETMEDEN, MARATON'DA KALMAK İSTİYORUZ. ANCAK OLURDA ANLAŞAMAZSAK FENERBAHÇE'NİN MENFAATLERİ DOĞRULTUSUNDA GİRDİĞİMİZ MARATON'A YİNE FENERBAHÇE'NİN MENFAATLERİ DOĞRULTUSUNDA ÇIKMASINI BİLİRİZ.

AMA ÖNCE KENDİ ÜYELERİMİZ ARASINDA OYLAMAYA SUNACAĞIZ. ARKADAŞLARIM BEN NE DESEM DİNLEYECEKLERDİR ANCAK, BEN BUNU DEMOKRATİK SİSTEMLE ÇÖZÜM YOLUNA KAVUŞTURMAK İSTİYORUM.

* Bu durumda siz tarafsız mı olacaksınız?

EVET, KESİNLİKLE OBJEKTİF VE TARAFSIZ OLACAĞIM.

* Bunca yıldır taraftar olarak stadlardasınız. Unutamadığınız bir olay var mı?

Trabzon maçını unutamam. 2002 Senesinde Trabzonspor deplasmanına gittik. Orada olaylar çıktı ve başkanımız Aziz Yıldırım, sahaya inip taraftarlarına sahip çıkmıştı. Bazı arkadaşlarımız çıkan olaylarda yaralandılar ve hastaneye kaldırıldılar. Bizde uzun bir süre stadda bekletildik. Trabzon Emniyet Müdürü ve Alay Komutanı bizi İstanbul'a göndermek istedi ve bizden sonra arkadaşlarımızı İstanbul'a yollayacaklarını söylediler. Biz de onları almadan bir yere ayrılmayacağımızı söyledik. Alay Komutanı şaşırdı ve ' Onlarda hastanede aynı şeyi söyledi. Siz nasıl birbirinize bukadar bağlısınız' dedi. O an hepimizin gözleri doldu.

* Bir çok İl ve Ülke'ye yayıldınız. Bu tribünlerde açılan pankartlardan bariz belli oluyor. Peki üye sayınız ve kaç İl - Ülke'ye yayıldığınızı sorabilir miyiz?

Üye sayımız hızla artıyor ve milyon'u geçmiştir. artık takip etmek imkansız oldu. 8 Ülke ve 72 İl'de derneklerimiz var. Bizi destekleyen herkese sonsuz teşekkür ediyorum.

BAŞBAKAN'IN KONUYLA İLGİLENMESİNİ İSTİYORUZ

* Son olarak bizim aracılığımızla vermek istediğiniz bir mesaj var mı?

BAŞBAKANIMIZA VE VALİMİZE SESLENMEK İSTİYORUM. BİZİM ÜZERİMİZE BİR OYUN OYNANDI VE BİZ MAĞDUR BIRAKILDIK. BURADA KESİNLİKLE KUL HAKKI VARDIR. BEŞ ARKADAŞIMIZ VE BEN STADA GİREMEYECEĞİZ. YAZIK DEĞİL Mİ? BAŞBAKAN'DAN RİCAM BİR MÜFETTİŞ GÖREVLENDİRSİN VE KASETLER İZLENSİN. GERÇEKTEN BİZİM BİR KUSURUMUZ VARSA EĞER, BİZ KABUL EDERİZ. BEN ALLAH KATINDA DAVACIYIM.SUÇSUZ OLDUĞUMUZ HALDE BİZE BU CEZAYI KİM VERDİYSE, ONDAN ALLAH KATINDA DAVACI OLUYORUM. GÖRÜNTÜLER EMNİYETTE MEVCUTTUR BU GÖRÜNTÜLER TARAFSIZ MÜFETTİŞLER TARAFINDAN İZLENMELİ. BURADA MAĞDUR OLAN BİZLERİZ. VE BAŞBAKANIMIZ HER T.C VATANDAŞININ OLDUĞU GİBİ BİZLERİNDE BAŞBAKANIMIZ. ONDAN BU KONUDA YARDIMCI OLMASINI İSTİYORUZ. HER VATANDAŞ GİBİ BUDA BİZİM HAKKIMIZ. BEN ONUN İYİ NİYETLİ BİR İNSAN OLDUĞUNU VE BİZLERE YARDIMCI OLACAĞINDAN UMUTLUYUM. ANCAK ÇOK SAYIDA ATTIĞIMIZ FAX VE MAILIMIZE HENÜZ CEVAP ALAMADIK.

Röportaj MERT MUSLU

Kamera / foto: YAVUZ ALKAYA

4 comments:

Semt Aşığı dedi ki...

Sefa Bey hiç sevmediğim bi adamdır.Saygı duyuyorum tarih onu Gfb kurucusu ve tribün lideri olarak her zaman hatırlayacak.Reis kelimesin arkasında böyle illegal birinin olması her bakımdan kötü.Geçmişde bedava bilet aldınıda yalanlamıştı.
Gel gelelim arkasında binlerce genç var,fb tribünlerinin lokomotif grubunun başında.Takımlar içindeki organizasyon şemasında tribünliderinin altında yer alır klüp başkanı.

muhder dedi ki...

bedava bilet alan sadece sefa mı olmuş acaba?
herneyse burada ümit özat gibi çıkmış yahu ya da bana öyle geliyor=)

Ortega dedi ki...

muhder,

Sefa abiyle Ümit Özat birbirlerine çok benziyorlar gerçekten de.

Adsız dedi ki...

'' Önce sizi tanıyalım Sefa kimdir?

1973'de Almanya'da doğdum. ''

oofff off.