Perşembe, Ağustos 21, 2008

Güiza Ve Aragones Varsa Tamam

Fenerbahçe'nin İspanya'yı Avrupa Şampiyonu yapan hocayı ve La Liga'nın son gol kralını transfer etmesi çok önemli hamlelerdir. Bu iki olay İspanyolları çok etkiledi tabii. Sürekli Fenerbahçe ve bu ikili hakkında haberler yapıyorlar. Bunları zaten spor medyası aracılığıyla takip ediyorsunuzdur. Benim bahsedeceğim olay biraz farklı.

İspanyol bir eleman google'dan Güiza fotoğrafları aratırken bizim bloga rastlamış (ben aratmayı denedim, bulamadım..eleman nasıl bulduysa artık). Daha sonra hiçbir şey anlamadığı bu blogu ara sıra takip ettiğini söyleyen bir mail attı. Önce anlaşamadık tabii ki. Ne benim İspanyolcam onun dediklerini anlayacak kadar iyi, ne de Edu'nun Türkçe yazma gibi bir ihtimali var. Daha sonra benim ricam üzere ortak dil olan İngilizce'de buluştuk. Aramızda yaşanan mail trafiği genelde benim ona sorduğum sorular üzerine dönüyor. Güiza için aceleci davranmamak gerektiğini, ceza sahası içerisinde çok efektif olduğunu söylüyor...ve ekliyor bazen 3-5 maç gol atmayabilir ama sonradan bunların acısını çıkartır. İyi güzel diyorsun da, sen Fenerbahçe taraftarını bilmiyorsun be Edu. 3-5 maç gol atmazsan ve bi de bir tomar para alıyosan, protestolar başlar. Bizler Ortega'yı, Anelka'yı, Kezman'ı yemiş tribünleriz nihayetinde...


İkimiz de Aragones'in Güiza için can simidi olduğu konusunda birleştik. Öte yandan Aragones'i yere göğe sığdıramıyor bu arkadaş. Bu konuda da emin konuşmamasını tavsiye ettim ona. Türk futbolunda bihaber tabii ki de adam. Ne bilsin? Milleti eleştirirken sabırsızlıkları hususunda, ben bile dayanamayıp olmadık eleştiriler yapabiliyorum. Kendim için konuşmam gerekirse bu önyargıyla alakalı bir durum. Kezman'ın onca hatasına rağmen onu savunmak gibi..Deivid'in onca katkısına rağmen, ilk hatasında sinirlenmek gibi (tabii bunu tribünde küfrederek yapmam..Maraton alt tribünü adamı değilim) .

Kendisi benden Süper Ligi takip edebileceği İspanyolca bir kaynak istedi. Benim bildiğim kadarıyla böyle bir site yok. Marca zaten Güiza ve Aragones sebebiyle bolca haber yapar Türkiye'den dedim ama kendisini ikna edemedim. İngilizce yayın yapan yerleri gösterdik en sonunda..ama İspanyolca sayfalar varsa, elemanı haberdar edelim..

Edu'nun "Eğer takımınızda Güiza ve Aragones varsa, ikinci takımım bellidir artık" sözünü de bi kenara iliştirelim yazıda..

Nokta..

3 comments:

kunefge dedi ki...

İyi reklam olmuş bu transferler desenize. Brezilya'dan sonra İspanya'da da tanınırlığımız artıyor. İnşallah bu sene ŞL'de de başarılı oluruz da başarıyla pekiştiririz bu reklamları.

Murat Aydin dedi ki...

Cidden iyi reklam oldu bu transferler, hatta Carlos' u, son beş yıllık transferleri ve geçen seneki CL macerasınında buna etkisini unutmamak lazım.

Benim takıldığım nokta İspanyol medyası, herifler bizdeki yalan transfer haberlerine yani bir boyut kazandırdı.Artık bizim spor medyası Kaka' yı Fenerbahçe' ye transfer ederken kaynak Marca ya da As falan olacak.

Not : Aceto' nun da blog vasıtası ile tanıştığı bir İspanyol arkadaşı vardı sanki, yanılıyormuyum ???

Ortega dedi ki...

Aceto'nun blogunun İspanyol müdaviminin adı Ramon.. Abi Reallidir..Severek takip ediyoruz onu da.