Perşembe, Mayıs 29, 2008

Kendi Kendimi Kandırma Senesi

Sagopa Kajmer'in son albümünün adı "Kötü İnsanları Tanıma Senesi". Rap müzikle alakası olmayan, hatta lise yıllarında bu müziği dinleyen insanlarla dalga geçen biri olarak, şimdi nasıl mevzuya gireceğimi bilemiyorum..

Genellikle rock müzik dinleyen biriyim. Zaman zaman bu çizgi metale de kayar..ama aslında takım tutar gibi müzik dinleme olayına karşıyımdır (yazar burada mevzuuya girmeye hazırlanıyor). Kişi, güzel bulduğu herhangi tür bir müziği, parçayı, şarkıcı dinleyebilmelidir..Hayatta bazı şeylere karşı sınırlarımız olmasını anlarım ama bunun müzik tercihinde gerekli olmadığına inanıyorum artık..

Tüm bu laf salatasına sebep olan isim Sagopa Kajmer..Kim bu arkadaş? Rapçi..Hani rap müzik, dinlenmez bir müzikti? Noldu Ortega efendi? (yazar burada bayrağa değil, kendine sesleniyor)

Cem Yılmaz'ın G.O.R.A filmi için sinemaya gittiğim gün tanıştım Sagopa'yla..Film bittiğinde çalan müzik ilgimi çekti..Sorduk soruşturduk Sagopa ismiyle karşılaştık. Daha sonra Ceza ile birlikte söyledikleri "Neyim var ki?" parçasıyla, daha bir sevmeye başladım onu.. Her geçen gün yeni bir şarkısına ulaştım. "Bir Pesimistin Gözyaşları" favorimdir misal, "Baytar" dehşettir falan filan..

Girişte bahsettiğim son albümünü dinliyorum bu aralar.."Vesselam" parçası herkesin dilinde ama benim bu albümde şimdiye kadar en çok sevdiğim şarkı "Ben hüsrana komşuyum" oldu. Tavsiye ederim herkse..

Şimdi bizim lise tayfası arasından, bu yazdıklarımı okuyanlar çıkarsa -ki bir kısmı okuyor bildiğim kadarıyla- hayli şaşırmışlardır..Aralarında rap dinlediği için dalga geçtiklerimden de özür diliyorum fırsattan istifade..

Peki kendimi rap müzik dinleyicisi olarak mı tanımlıyorum artık?Tabii ki de hayır..Ben rap müzik değil, Sagopa Kajmer dinliyorum. Sanırım başlığın sebeb-i hikmeti, bu son cümleyle açıklık kazanmıştır..

10 comments:

farawaysoclose dedi ki...

sago'ya "rapci" diyip geçmek, kategorize etmek haksızlık olur. kendi yolunu çizmiş o.
"tecrübe demek kalpte kalan izdir".
çok sevdim bu albümü çok.

Adsız dedi ki...

daha simdi yazini okur okumaz actim youtube de imeem de sagopa kajmer dediginiz adami. bende misal vermek gerekirse genelde trance house psy trance goa hard rock (70's) felan dinlerim, yurt disinda yasadigim icin burdada genelde partilerde durmadan caldigi icin ister istemez rnb hip-hop vede rap e asina oldum, ama inan sagopa kajmer abarttiginiz kadar degil yani bende 15 senedir muzik dinliyorum ama yok abi bu adamda ya birsey var herkes begeniyor ben begenmiyorum, anlami bile yok soylediklerinin yada melodisi bir tinisi yok, baslarda ulan rapte ne tini olurki derdim ama gidin bir lil wayne, lil boosie dinleyin yada ne bilim gucci mane felan dinleyin sagopa kajmerin ne kadar kotu muzik yaptigini gorursunuz, en azindan diyorum gidin bir lil wayne - duffle bag boy dinleyin seside iyi acin bu arada, bir daha donup sagopa felan dediklerinde gulersiniz. sagopa nedir ya hakkaten

Adsız dedi ki...

daha simdi yazini okur okumaz actim youtube de imeem de sagopa kajmer dediginiz adami. bende misal vermek gerekirse genelde trance house psy trance goa hard rock (70's) felan dinlerim, yurt disinda yasadigim icin burdada genelde partilerde durmadan caldigi icin ister istemez rnb hip-hop vede rap e asina oldum, ama inan sagopa kajmer abarttiginiz kadar degil yani bende 15 senedir muzik dinliyorum ama yok abi bu adamda ya birsey var herkes begeniyor ben begenmiyorum, anlami bile yok soylediklerinin yada melodisi bir tinisi yok, baslarda ulan rapte ne tini olurki derdim ama gidin bir lil wayne, lil boosie dinleyin yada ne bilim gucci mane felan dinleyin sagopa kajmerin ne kadar kotu muzik yaptigini gorursunuz, en azindan diyorum gidin bir lil wayne - duffle bag boy dinleyin seside iyi acin bu arada, bir daha donup sagopa felan dediklerinde gulersiniz. sagopa nedir ya hakkaten

Ortega dedi ki...

Tercih meselesidir tabii ki.. Saygi duyariz.

Bi de rica etsem yorumlarda isim yazsaniz..mutlu olurum. Muhattabimizi bilelim di mi :)

Adsız dedi ki...

Eğer diğer rapçiler rap yapıyorsa Sago ne yapıyor? Eğer Sago rap yapıyorsa diğerleri ne yapıyor? Sago çok farklı. Sözleri, müziği...

Benim favori şarkım ise "Sahibinin sesi"

Yağız Gönüler dedi ki...

lil wayne ve lil boosie mi? sen istersen arada aç da jedi mind tricks, immortal technique, ill bill, necro veya atmosphere falan dinle. sagopa kajmer bir underground mc'si. magazinel adam değil. utanmasan bize snoop doggu falan önerceksin sago yerine. ben buna alakaya maydanoz derim. 10 yıldır bu müziği dinliyorum, birçok projesinde görevler aldım, hala yardımcı oluyorum ancak böyle bir kıyaslamaya şahit olmadım.

devam ortega. sagopa kajmer bu ülkenin hala anlaşılamayan en büyük ozanlarından biridir..

Adsız dedi ki...

vincenzo, sen olmayan ingilizcenle lil boosie dinlersen heralde sana sagopa kajmer underground gelir. smokin on purple diye bir sarkisi var ilk aklima gelen lil boosie'nin ac imeemden bir yerden dinle hatta www.urbandictionary.com dan anlamadigin slang lerede bak ne anlama geldigini, ondan sonra gel bana de utanmasan snoop dogg onereceksin diye, walla hic utanmam snoop mu sagopami dersen dusunmeden snoop derim ama sen nerden bileceksin 2 tane nfs oynayip snoop dinlemekle eminemle felan yorum yazmak olmuyor iste.

Adsız dedi ki...

bide hakkaten anlamadim bu cumleyi,hani 2-3 arkadasima daha da blogun linkini vede yorum bolumunu gonderdim o dediklerinden birsey cidden anlasilmiyor,

lil wayne ve lil boosie mi? sen istersen arada aç da jedi mind tricks, immortal technique, ill bill, necro veya atmosphere falan dinle.

demis arkadas immortal technique i gercektende sagopaya yeglerim. ne demek istemissin sende bilmiyorsun eminim.

Ortega dedi ki...

Bi de Ceza hayranlari gelse, muhabbet tam olacak..

Rap muzik kulturune alisik degiliz, tartisma uslubu bu yuzden garip gelmekte..

Muzik olayini abartmamak gerek..Takim tutar gibi muzik dinlenmez ki be abiler..der mevzuuyu daha fazla uzatmak istemem.

Yağız Gönüler dedi ki...

Ben bu oz'u tanıyor gibiyim ortega. Pek sallamamak lazım. Önünde klavyeyi gören yazıyor. Nfs oynuyormuşum ben bütün gün. Evliya-ı Maşere galiba bu adam baksana herşeyi biliyor..


Böylelerini vericekler benim elime :)