Pazartesi, Nisan 14, 2008

90'ların Akla Zarar Şarkıları (Part-2)

Burada açılışı Burak Kut'la yapıyoruz.. Bebeto imajıyla kızları kendine hasta ederdi. Bi İlhan İrem vardı.Sahi N'oldu ona?

Selda Bağcan'ın şarkısına çok gülerdim o zamanlar. Şimdi başka bakıyorum tabii. O zamanlar kafa basmıyordu. Tarkan - Kıl oldum Abi ile düştü piyasaya;böyle şarkı mı olur?Bu nasıl Türkçe? soruları sorulmuştu. Aynı Tarkan'a geçenlerde Türk Dil Kurumu ödül verdi...

Sertab Erener'in sesi o zamanlarda aynıymış..Nakaratı feciydi bu şarkının, ezberleyemezdik bir türlü. Emrah'ın şarkısı için yorum yok. Kendisi idolümüzdür.Onun filmleriyle büyüdük. Sinema masterı yaparsam, Emrah filmlerini inceleyeceğim zaten..

Erol Köse'nin şarkıcılık yılları..Ozon Orhon'un piyasa çıkması, Ebru Şallı'nın lisede kendisine aşık olduğunu öğrenmemiz ve evlenmeleri..Hakan Peker'in şarkılarının tribünlerde söylenmesi.. Hey gidi hey..Biz de yaşlanıyoruz..


4 comments:

muhder dedi ki...

son zamanlarda en fazla düşündüğüm konuyu yazmışsın yahu. gençkan diye bi adam varmış şarkısının adı kendimi kontrol edemiyorum. o şarkının üstelik o şarkının klibinin benim bilgisayarımda ne işi var, nereden geldi bilmiyorum. gençkan abimiz üstünde deri ceketiyle karşımıza çıkıyor. elinde klasik gitar var ama arkadan elektro ses çıkıyor anlaşılmaz şekilde. efendim şarkının en can alıcı noktası ise "kendimi kontrol edemiyorum, üstüme gelmeyin a dostlar bugün biraz var bende" budur. çok kötü yıllardı 90lar. tekrar yaşamayalım o yılları. işin kötüsü bizim 90ları tam anlamıyla yaşamış olmamız. ne olurdu daha erken doğmuş olsaydım sanki. bi şarkı daha vardı "YAŞANDI BİTTİ SAYGISIZCA/ ALDATMANIN TADINA VARINCA/ DOĞRU SÖYLESEN KİMİN UMRUNDA/ GÖZÜME İNANIRIM HAYDİ ZIPLA" neden zıplıyoruz neden. defolsun gitsin 90lar gelmesin.

Othello dedi ki...

Ozel radyo televizyonlarin kurulmasindan sonra, Turk popu (Ajda vs saymazsak) tam emekleme donemindeydi. Degisikti guzeldi.

Muhder kardesim, tahmin ediyorum ki sen 80leri hic gormedin. O yuzden 90lara saydiriyorsun. 90lar, travmatik 80lerden sonra tunelin ardindaki isikti.

pudra dedi ki...

ne olay olmuştu burak kut'un amerikada çektiği klip vıdı vıdı diye ana haber bültenlerinde bile gösterilmişti.

muhder dedi ki...

@othella
valla anımsadıklarım hep 90'lara ait.86da doğdum ama geriye dönüp baktığımda 2,5 yaşındaki sünnetimi hatırlıyorum hayal meyal, acılar içinde. 80lerde bir tarz varmış abicim. aslında geriye gittikçe hayatın daha güzel olduğunu görüyorum sanırım. 70lere bakınca 80ler kötü gelmeye başlıyor. bu kadar içi boş kesim yokmuş okuduklarım kadarıyla. 90ların başında başlayan bu pop furyası insanları aldı, sürükledi götürdü bir yerlere. kebap yiyip şalgam içmek iğrençlik olurken, mcdonalds-burger king yemek statü yükselten bir olay haline döndü en basitinden.