Cumartesi, Mart 15, 2008

Zor İş Ama

Uçan Hollandalı bir ara "Blog sahibi olmak zor iş" demiş ve bloguna gelen yorumlardan birini yayınlamıştı, sansürleyerek tabii. O zaman bu salak saçma yoruma gülüp geçmiştim ama ne bileyim, bir benzerinin benim başına da geleceğini..

Vatandaşın biri, Burger King ve McDonalds yorumuma çok içerlemiş. Muhtemelen oralarda yatıp kalkan, hayatın anlamının bu mekanlarda olduğunu sanan biri olmalı ki, buralara "işemek için giriyorum" lafım üzerinden eleştiri de bulunmuş. Gönül isterdi ki, gelen yorumu olduğu gibi buraya aktarayım ama 1o kelimeden 8'i küfür olunca, sansür manyağı olurdu yazı..Yapılan espriyi anlamayan zihinlere acıyorum açıkçası. Buraya sabah-akşam Burger'dan çıkmıyorum yazsam, hoşuna mı gidecekti bazılarının. Bunu merak ettim şimdi..Eleman bu tarz yerlere ancak işemek için gideceğimi, ekonomimin anca buna yeteceğini yazmış. O lafı alıp bu tarz bir eleştiri de bulunmak da ayrı bir hüner belki de, bilemiyorum...

Bir de benim neyi neden yazdığımı anlamadan, bana İngilizce dersi vermeye çalışanlar var. Onlara da selam olsun.. Kaç yıldır İngilizin dili ve edebiyatı üzerine çalışıyorum, ama yine de grammer dersi için teşekkür ederim..

10 comments:

Taylanov dedi ki...

Cevap hakkı doğmuş değerlendirmişsin Ortega. Sen yazmaya devam hocam. İlgi ile takipteyim.

Adsız dedi ki...

mcdonalds olayına gelen mesaj için tepkinde haklısın ama diğer yorum için aynı şeyi söyleyemeyeceğim kardeşim..bizim kendi aramızda döndürdüğümüz geyiği o eleman nerden bilsin, di mi ama? adam haklı olarak ingilizce yazacaksanız düzgün yazın demiş.. biz ortamımızda kıro misali ingilizce konuşma üzerinde geyik çeviriyoruz ama bunu bu blogu okuyan herkes bilemez ki olm.. bence sen oraya altına not düşmeliydin bu durumu..tepkin biraz fazla olmuş.gerçi o elemanda çok bilmişlik taslayarak yazmış. daya uygun bir üslupla yazabilirmiş..

bi de aklıma gelmişken, isimsiz yorumları engelle bence..çünkü isimsiz yorum bırakanlar küfür yazıyor sadece..eizklik işte.

Ortega dedi ki...

@taylanov
Bilmukabele diyorum..

@kayser
Reis ikinci kısımda haklı olabilirsin.Biraz aşırıya kaçtık gibi ama yine de birilerinin bana, hiç hak etmediğim bir üslupla ingilizce öğretme çabalarına içerleme hakkına sahibim. Elbette bu işin kralıyım, en iyi ben bilirim demek değildir bu. Sadece elemanın eleştiri tarzını beğenmediğim için öyle yazdım..Yoksa her türlü eleştiriye açık olduğumu defalarca belirttim. takıntılı bir adam olsam, "sen fenerlisin. Bu yüzden diğerlerini hor görüyorsun" gibi garip yorumların bu blogda yayınlanmasına izin vermezdim..

Ayrıca isimsiz yorumlar önerin için de sağolasın.

ultras/Movement dedi ki...

Baba takma yaw...Yazmaya devam...

Hoazin dedi ki...

öncelikle su burger king ve mc donalds muhabbetleri ve ingilizce konusma olayları kesinlikle tarafımdan cok sacma bulunmaktadır.
yani buralara tabiki sıcmak ve isemek icin girilir,inanın benim cevremde buralarda yemek yemekten cok tuvalet ihtiyacı gidermek icin giden insanlar var,bunlardan biride benim.
ikincisi dil emperyalizmine karsı birseyler yapmal lazım,ben de ingilizce konusunda iyimdir ama mümkün olduğu kadar türkce konusmaya calısıyorum.
bu arada sagopanın yeni albumunu aldın mı ortega?

Adsız dedi ki...

ortega sen yazmaya devam et, biz de okumaya devam edelim..

lakin her isimsize de potansiyel hayvan muamelesi göstermeyelim ama değil mi? mesela benim internetle, bilgisayarla aram pek iyi değildir, sadece okurum, arada da yazarım.(analarımızın, babalarımızın cep telefonuyla ilgili olarak, sadece yeşile basınca açmayı, kırmızıya basınca kapamasını bildiği gibi. bir oyun yükletmek için bilgisayara, komşunun 14 yaşındaki oğlunu çağırırım misal. gerçi benim bilgisayar o oyunları da kaldıramaz ya neyse) cahillik işte. yani bir google hesabı nasıl alınır bilmem, lüzüm da duymam açıkçası. haa illa ismim gerekse; ben cihan..

blogu beğeniyle takip etmekteyim (ki galatasaraylıyım, ona rağmen yani:) böyle densizler ,ya da başka bir deyişle, denyolar heryerde çıkar insanın karşısına, bunlara takılmamaya ve yazmaya bak sen ortega ..

NYG dedi ki...

ariel koy kafayı ağlara..ben ki 4 senedir her öğle yemeğini burger'da yiyen biri olarak icerlemedim restorant müdürü gelse bisi diyemez sana..

Ortega dedi ki...

@hoazin
Sagopanın yeni albümünü henüz almadım. Birileri hediye etse, ne hoş olurdu :)

Benim Türkçe konusunda ne kadar hassas oldugumu bu blogu çok uzun süredir takip edenler bilir. Hatta bir keresinde sharbone'un bloguna bile musallat olmustum. O da teyid edecektir. Daha sonra bu işi abarttığımı düşünüp, biraz daha normale döndüm..Yoksa Türkçe sevdam bitmiş değil..

@İsimsiz abi,
Aslında isimsiz girilen yorumlara karşı önyargım yoktu ama "madırfakır" yazmayı maharet sanan bünyeler için ne yapabilirim başka?

Sanırım en iyisi, yorum yapanın adını görmek, ona göre cevap vermek olacaktır.

@nyg ve ultras
eyvallah..

Ortega dedi ki...

Ve nihayetinde bir blog burasi. Futbol otoritesi degilim. Olaylara kendi penceremden yorumlar getiriyorum. Beğenen vardır, eleştiren vardır.. Adabıyla bunları dile getiren herkese teşekkür ederim..

Flying Dutchman dedi ki...

Ben sadece isemeye girdigim gibi, bir de bir sey alacakmis gibi fiyat listesine bakip sonra hizla yukari cikip iseyip cikiyorum. Boylece az daha ele gecirecektik bir musteriyi daha hissi verip hayalleri yikiyorum :)))

Ya da birisi "vay ulan sadece isemeye mi girdin umumi tuvalet mi burasi" derse, "abi baktim urunlerinize bana gore bir sey yok" diyebilmek icin ortam yaratiyorum.