Çarşamba, Şubat 06, 2008

Tarkovski'ye göre sinema

"Sinema, genellikle anlaşılması zor, yüksek bir yaratıcılık gerilimi içeren bir özgün sanat biçimidir. Bu, ben anlaşılmak istemiyorum demek değil, ama, Spielberg gibi, örneğin genel kitle için bir film yapamam. Eğer yapabileceğimi keşfetseydim acı duyardım. Eğer genel bir izleyici kitlesine ulaşmak istiyorsanız, Star Wars ve Superman gibi, sanatla hiç ilgisi olmayan filmler yapmalısınız. Bununla halkın aptal olduğunu söylemek istemiyorum, ama onları memnun etmek için de kesinlikle böyle bir ıstıraba katlanamam."

Andrei Tarkovski

1 comments:

Flying Dutchman dedi ki...

Tarkovskiye lafımız yok da hayatında hiç bir filmi sinemada bırakıp çıkmamış ben bile nerede ise Andrey Rublev'de isyan edecektim...Ağır sinema dili seyirciyi ağırlaştırmak demek olmamalı bence..kubrick de hiç bir zaman sabun köpüğü gibi yutulan filmler yapmadı ama perdeden gözünü ayıran var mı acaba filmlerini izlerken ...bu iş çektiğin filmlerin konusunda değil sinema dilinde bence...yoksa tarkovski shining'i çekse yine zor dayanırdım eminim...