Pazartesi, Ağustos 01, 2011

Emenike, "II. Festus Okey Vakası" Olmadan Kurtulduğuna Şükretmeli

“Türkiye’den kaçtım çünkü hayatım tehlikedeydi. Başka çarem yoktu. Birilerinin bana komplo kurduğunu hissediyordum. Önce benim kaçak göçmen olduğumu, bir tekneyle geldiğimi söylediler. Sonra yaşımda oynama yapıldığını iddia ettiler. Son olarak da hakkında hiçbir şey bilmediğim bir olay yüzünden gözaltına alınıp sorgulandım. Arkasından ne geleceğini bilmiyordum. Canımdan endişe ederek yaşamımı sürdürmek istemediğim için Fenerbahçe yönetimine ayrılmak istediğimi söyledim. Hâlâ gencim ve futbola verecek çok şeyim var. Ben sadece gol atmayı düşünmek istiyorum. Şu yaşadıklarım dürüst olmak gerekirse hem duygusal hem zihinsel olarak tam bir işkenceydi.

Türkiye’yi, Fenerbahçe’yi ve taraftarları seviyorum, ama aklımdan geçenleri ve çevremde olup bitenleri kaldırmak benim için çok zor oldu. Kafam rahatsızdı ve bu durum beni fiziksel olarak da etkiliyordu. Türkiye’ye genç biri olarak geldim ama her alanda büyümüş bir olarak terk ediyorum. Şimdi yeni bir başlangıç yapmak istiyorum.”


Emenike her gece yastığa başını koymadan evvel defalarca kez şükretmeli. Belki bu memlekette popüler olmasaydı II. Festus Okey Vakası olarak tarihe geçebilirdi. Buna, "hayır, kesinlikle olmazdı" diyebilir mi birileri? Sanmam.

Festus Okey kim? (Özgür Mumcu'nun yazısı)

4 comments:

Alper dedi ki...

Bu ülkede adalet sistemi değişik işliyor.Emniyet işine geldiğinde yargıya dönüşüyor; polis askeri dövüyor...

Allah sonumuzu hayretsin..

Adsız dedi ki...

Yani o kadar da degil,biraz da kanul edelim bisiler dondu simdi bunun karsiliginda cezamizi cekecegiz.Umarim hepsi hayal ama oyle gorunmuyor,Okey davasi sahipsiz bir adamin davasi,Emenike olsa basin hop oturur hop kalkardi...

Adsız dedi ki...

Yok artik.. Karsilastirma yapilan kisiler Turkiye'de kacak olarak yasayan ve hickimsesi olmayan bir Nijeryali gocmen ve digeri ise Turkiye'de son 2 sene icerisinde adindan oldukca soz ettirmis profesyonel milli bir futbolcu. Tamam yargi sistemimizde aksakliklar var ama Emenike'ye sikmak biraz sikar hani :)

Adsız dedi ki...

Emenike nin, gercek satis sartlarinin belli olmadigi bir ortam var. Onun durumunun , Festus la ,kaldi ki, benzerligi yok. Festus un davasi, insana deger vermemezligin sonucu. Emenike ise sike sorusturmasi uzerine kendini saglam almis. Festus uzerinden, ajitasyon yapilmis bir yazi olarak zihnimde yer ediyor bu yazi.