Perşembe, Mayıs 27, 2010

Onuruna Sahip Çık!


Tribününe sahip çık.
Tribüncüyüm diyorsan bu dava senin davandır.
Bu tutuklama hepimize karşı yapılmıştır.
Kardeşlerimiz tutuklandı.
Bu olaylarda tribün ve taraftara yönelik suç ve suçlu tartışması yapılamaz.

Kaldı ki tutuklamalar keyfidir.

Tribüncüler tutuklanmıştır.

Tribünün ellerine kelepçe vurulmuş,

tribüncüler demir parmaklıklar ardına gönderilmiştir.

Talebimiz kardeşlerimizin hemen ve koşulsuz ÖZGÜRLÜKLERİNE KAVUŞMASI.
TRİBÜNE ve KARDEŞLERİNE SAHİP ÇIK.
TRİBÜN ve TRİBÜNCÜ ONURUNDUR.
ONURUNA SAHİP ÇIK.
HEMEN ŞİMDİ!



17 comments:

Unknown dedi ki...

Bu tutuklama tribünlerin tamamına karşı değil, yenilmeyi bil(e)meyen, insanlıktan nasibini almamış, kendine taraftar diyenlere yapıldı.
kafana esti mi tribünleri yakıp neredeyse bütün şehri ateşe vermeye kalkacaksın sonra da doğru düzgün maç seyreden ve kazanmak kadar kaybetmeyi de bilen insanlara duygu sömürüsü yapacaksın. Bu mudur Fenerbahçe sevgisi?

oBüS dedi ki...

Öncesi,sonrası tamamen çözülmedikçe değil insanların tutuklanması, gözetim altına alınmaları bile doğru değildir. Anonsu yapan dışarıda, yaptıran dışarıda ama anons sonrası kısa sürede yaşanan travma neticesinde toplu halde gelişen olaylara dahil olmuş 5000 kişiden 7 si ceza evinde. Öncelikle yönetim, güvenlik güçleri ve stad personeli hesap versinler. TARAFTARA ÖZGÜRLÜK!

ObÜs

The Last dedi ki...

Taraftara ÖZGÜRLÜK!
Hemen şimdi!

Marsilya tribün lideri için Fransa ayaklandı!

Şimdi sıra bizde.

TRİBÜNDEN ELİNİ ÇEK!
ÖNCE SEN HESAP VER AZİZ YILDIRIM!

eloi1899 dedi ki...

Susmak onaylamaktır. Tutuklamalar, gözaltılar kabul edilemez. Yönetim-emniyet işbirliği ile tribün ve tribüncüler hapsediliyor. Tüm tutuklananlar serbest bırakılsın. Gerçek suçlular FBSK yönetimi ve kurumlarıdır. TARAFTARA ÖZGÜRLÜK

stalker dedi ki...

aslında bu iş sadece fb tribünlerinin mevzusu da değil. fakat fb tribünü kendi içinde parçalıyken ve ortak ses çıkaramazken, diğer tribünleri de içine alan bir protestonun yapılmasını ummak hayalcilik olur. keşke bir ilk gerçekleşse de, sadece cenazelerde biraraya gelen tribün emekçileri bu haksızlıklar karşısında da biraraya gelse. keşke..

Gürkut Gürsoy dedi ki...

o stadı yakmak falan .. yanlış bir yöne gidiyor tepki. ortada suç ya vardır ya yoktur. yakmak, kırmak, dökmek, küfretmek, ya da başka türlü fiziki eylemde bulunmak o an oluşan koşullar dahilinde suç falan değildir. suç o taraftarın ruh halini tahmin edememek ve sonrasında olanları sindirememek ve o taraftarı o hale getiren ortamı kolayca oluşturmaktır. taraftarın bu yaptığı esas olarak arka planda kalan yönetim , idare, stad görevlileri ve emniyetin tedbirsizliği yanında
suç falan değildir! stad yansa, koltuklar kırılsa ne olacak, yönetimlerin ve emniyetin işi "maçın kötü sonuçla bitmesi halinide düşünmektir" ... siz hiç bir önlem almayın, hiç kötü sonucu düşünmeyin. olayları yönetim ve kulüp çalışanı kişiyi yönlendirenlerin yaptırttığı anons başlatsın. emniyet izlesin. sonra insanlar suçlu. olmaz. burada amaç olayı küçültüp asıl suçluları ve ihmali bulunanları işin dışında tutmak, taraftarı holigan gösterip 10-15 kişiyle işi kapatmaktır. Yönetim, kulüp, özel güvenlik, basın, yayıncı kuruluş, emniyet hepsi yaşananlarda suçlu ve ihmalkardır. En az suçu olan ise o şartlarda kendini kontrol dışında bulan taraftarlardır.

ahmt dedi ki...

stalker ne saçmalıyosun sen ya :) sadece fazla grup var ama tüm gruplar mera etme ortak hareket ediyor Sefa abi ne diyorsa o oluyor sen rahat ol , Sefa abiyi tribündeki büyük ve küçükler sevdiğinden ortak bi şey söz konusu olduğunda herkes içini ferah tutsun gereken yapılır,ki yapılacakta zaten.

Resimdeki eleman dizilerde oynayan arkadaştır Emir Yolaç olaylar olduğunda etrafta görmüştüm onu ama emin olun hiç birşey yapmadı ,tıpkı Migros tribnün lup TT tribününde koltk yatı diye içeriye giren Muarrem Aydın (Mami) abimiz gibi, zaten birşey yapmış olsalarda sonuna kadar haklılar ama çocuk sadece üzgün bi şekilde etrafa bakıyordu , biz ise çok meşguldük , yine olsa yine meşgul olurum a.q

2 şey istiyoruz ADALET ve GİTMENİ

muyek dedi ki...

Yazik olmus , tutuklanmis Tribun emekcileri. Stadin agzina scip biraktilar , tebrik etseydik bi de yaptiginiz guzel hizmetten oturu onur gurur duyduk diye.

Kimse travma falan demesin, hadi travma gecerdin, delirdin, staddaki koltugun sucu ne , stadi yakmak yikmak , boyle tepki koymak niye ? Git tesisin onune, git Aziz Yildirimin evinin onune bagir cagir , tepkini oyle koy , hanzoluk yapmak davarlik millet olarak kanimizda var.

Ortega dedi ki...

Olayla alakası olmayan adamların içeri atılması, olayların esas faillerinin elini kolunu sallayarak dolaşması iyi bir şey mi? Ben burada haybeden içeri atılan adamlardan bahsediyorum. Gerisi üzerine ayrı bir başlıkta tartışabiliriz. Burada mevzumuz apayrı ama...Onu görelim.

Adsız dedi ki...

Tribünü yak, sonra 2 mac ceza al..Sonra takım seyircisiz mac oynasın..Orda kaybedilen puanları sonra bu sene sonundaki gibi ararız..Sonra da yaktılar diye sahip çık..Sefa ise bu tribün lideri onu suçlamak lazım..Madem herkes lafına bakıyor, yatıştıracaksın ortamı..Sonra topla kim varsa git klube, Yıldırımın evine, sabahlara kadar protesto ettir..Ama yıkarak, yakarak degil..İnsan gibi..Olan bu adamlara oluyor yazık..

Olympian dedi ki...

sefa abinizin ardindan gidince, tribunde birlik sagladiginizi mi saniyorsunuz siz?

sucsuz olmasina ragmen yakalananlari ayri tutuyorum ama agzindan salyalar akita akita o koltuklari atese verenler bunun hesabini versin. ben de evde kafayi yedim ama kanepeyi yakmadim, tipki statta koltuk yakanlarin kendi evini yakmayacagi gibi.

mcD dedi ki...

@ muyek
hanzoluk davarlık dediğin şey insanlık. insan duyguları olan bir canlıdır, öyle bir ortamda duygularını kontrol edemezsin. bu olayla ilgisi olsun olmasın, taraftarı hem dayak ata ata dışarı çıkartıp hemde 4-5 gün sonra içeri atamazsın.
İnsanlıktan bahsediyoruz ya soktumun emniyeti kadın çocuk dinlemeden jop sallayan o itlerini içeri alsın önce.

huek1907 dedi ki...

yani o gün yaşanlarda yönetimin, güvenliğin, basının, emniyetin hiç kusuru, ihmali, eksiği yok...hadi len...basiretsiz, beceriksiz idareciler kılıf bulmuş suçlarına...

normal tabi burası İstanbul burada kabak her zaman taraftara patlar.

varol döken dedi ki...

@olympian
bir gün sana iett otobüsleri için yazdığım reklam senaryosunu göndermek isterim.

evindeki kanepeyi yakıyorsan tribünde koltuğu da yakabilirsin.

tartışmaya kesinlikle girmek istemiyorum, suçlu ve suç kavramını tartışmıyorum ama lütfen ne olur şiddeti meşrulaştırmayın, taraftarın tepkisini normal karşılamayın, bakın orada küçücük çocuklar ağladı, o karmaşadan korkudan gözleri büyüdü...

bugün fenerbahçe kaybetmiştir belki ama o manzarayla ne yarınlar kaybettik biz... ne olur artık takımımız için canımızı vermeyelim... sesimizi, paramızı, hırsımızı, alkışımızı, ıslığımızı, sevgimizi, kalbimizi verelim ama canımızı vermeyelim...

not: aziz yıldırım kesinlikle suçludur, bir adli işlem yapılacaksa başta ona yapılması gerekir ama kime neyi anlatıyorsun...

Ortega dedi ki...

Evimde sinirlendiğim vakit evimin koltuklarını yakmıyorum. Bunu stadyumda da yapmıyorum ama bugün bir şey öğrendim, ben stadyumda koltukları yakmadığım halde birileri beni bunların sorumlusuymuşum gibi gösterebiliyor ve ne yazık ki başta Fenerbahçe taraftarı olmak üzere kamuoyu da direkt bu damgalamayı yiyor. Bugün olaylarda suçu olmadığı halde tutuklananlardan biri de ben olabilirdim ve birileri benim suçsuzluğumu savunmaya çalışırken, başka birileri "bunları savunmayın, hain bunlar" diyecekti demek ki. Bugün bunu öğrendim. Nerede öğrendim bunu? Bloglarda, forumlarda yazanlardan...

Olympian dedi ki...

@ortega

sucsuzlari ayri tutuyorum diye ozellikle belirrtim. bunu mesru gormek diye bisey olabilir mi?

ama o olaylara karisip da, "e o da sucluydu, bu da sucluydu" diyene hak veremem, kusura bakma.

iris dedi ki...

Unutulacaklar, bu tribün ancak çıkarları için toplanıp yürür. Tribünün ve kulübün gerçek sevdalılarıda gördüğüm kadarıyla yalnız kalmaktan çekiniyorlar. Tutuklananlara ve ailelerine geçmiş olsun. Mami dışında kalanlar sahipsiz galiba. İsimleri bile belli değil. Aziz Yıldırım ve Emniyet, Fenerbahçe tribünlerini böl parçala hapset yönetimiyle yok etmekte, herkes sineye çekmiş izlemekte...