Pazar, Nisan 18, 2010

Artık Hayatımızdan Çıksan Diyorum #2

Bu başlığı daha önce Güiza için kullanmıştım. Gerçi o zaman mevzu başkaydı ama Bilica için de gider bu cümle. Hatta Güiza'nın durumu çok daha naif kalıyor demek lazım. Bilica geldiği ilk günlerde yaptığı hatalar ve anlamsız hareketleri (rakibi kasti sakatlamaya ve gereksiz karta neden olacak türden malum hareketleri) sebebiyle bu oyuncunun uyarılması gerektiğini belirtmiştim. "Hatta kendini hala Sivasspor'da zannediyor sanırım, şu an üzerinde taşıdığı formanın farkında değil galiba." diyerek de eklemiştim ama ne yazık ki Bilica aynı saçma sapan hareketlerine devam etti. Ve en son bu gece penaltı pozisyonundan sonra yaptığı o anlamsız zemin deşme hareketiyle kendisine yol verilmesi gerektiğini kanıtlamış oldu. Her şeyi geçtim, az evvel sarı kart görmüş bir adamın o hareketi yapmasındaki mana nedir? Amatör topçu yapmaz bunu.

Bilica malum ahım şahım bir defans oyuncusu değil, bu bir... İkincisi, isterse Puyol gibi oynasın ama mühim olan sadece iyi futbol oynamak değildir. Yaptığınız işe ve bağlı olduğunuz camiaya, giydiğiniz formaya saygınız da olmalı. Bilica'da bu saydıklarımın hiçbiri yok. Lamı cimi de yok, tez elden bu arkadaşa yol verilmelidir.

Nokta.

Düzeltme: Nokta dedik ama bu düzeltmeyi yazmak lazım. Bilica penaltı noktasını eşeleme hareketinden sonra kart görmüş. Oysa biz yazıda, "Her şeyi geçtim, az evvel sarı kart görmüş bir adamın o hareketi yapmasındaki mana nedir?" yazmıştık. Doğrusu öyle değilmiş. Tekrar yazayım, o hareketi nedeniyle kart görmüş. Ama yine de Bilica denen adam bu takımdan gönderilmelidir. Bu konudaki fikrim aynıdır.

14 comments:

MuL€ dedi ki...

forma çubuklu ama adamdaki zihniyet Sivas döneminden kalma..

MithrandiR dedi ki...

Bu adamın yaptığını zekilik olarak nitelendiren insanları gördükçe Türk futbolundan tiksinme hissiyatı kaplıyor bünyeyi. Senin gibi düşünenleri görmek bile güzel. Rengi ne olursa olsun Türk futbolunda bu mantalitedeki insanları ayıklamalıyız çünkü bunlar futbolu çirkinleştiriyor. Keita'nın kendini atıp tutması ne kadar gereksizse Bilica'nın yaptığı da o kadar gereksizdir, ayıptır.

Adsız dedi ki...

hmmm, o sondaki noktayı koymuşsunuz ya tamam, hemen yol verirler adama. bide sivas döneminde kalma derken de ne kastetiniz anlamadım? sivasta oynayınca kart göstermiyolar mıydı ki? ne çıkaralım burdan??

bonaventure dedi ki...

konu istediğiniz yere gelsin de "her şeyi geçmeyin" böyle bir harekette be güzel kardeşim..

Hagi_10 dedi ki...

ben de başlıktaki sözü alex'e söylüyorum:)

methaldar dedi ki...

Sene sonunda gidecek herhalde, Daum da memnun değil diye biliyorum. İnşallah bu hareketi kurtulmamıza vesile olur. Hızlı, topu oyuna iyi sokan bir stoper alsınlar artık.

Aeon dedi ki...

Tam kafamda bunu yaparken şark kurnazı geçti.

semioticus (shelbyl) dedi ki...

Ortega, o degil de etrafta bu adamin yaptigini savunanlar var hala, onlari ne yapacagiz?

Renk aski dedigimiz sey bu kadar mi bayagilastirir bir insani?

brs dedi ki...

ıyı guzel bunları bılıca ıcın soluyosunda kendını sıvasta zannedıyo dıyosun ayrıca bızzat burda oldugu ıcın yapıo bunları sıvasta bole kasap bı adam degıldıkı tabı ne yapsın takım arkadasın emre lugano gıbı ınsanlar olunca o takımda normal oolmak duzgun olmak adammmm olmak zor oluyo bakınız gokhan gonulun ruh halıne turkıyedekı en sevdıgım oyunculardan bırısıydı ama ben kadıkoydekı derbılerden utanıyorum artık bu arada emre macı sarı kart almadan bıtırdı yazık cok yazık umarım yayınlarsın........

ozhi dedi ki...

Kusura bakma kardesim ama bilica fazlasiyla edunun yerini dolduruyor sen saniyormusun bu adam cirkef diye formaya yakismiyor diye yol verilecek edu nasil yollandi biliniyor bilica seninde dedigin gibi ilk macinda belli etti kendini ama bunlar yeterli degil , diyecegim oki - son olarakta ADAMSIN EDU

beckham07 dedi ki...

bilicanın yaptığından haz etmiyorum baştan söyleyeyim. bizim takımda oynayacak kalitede olduğnu düşünmüyorum gönderilecekse bu sebebten gönderilmeli. belki bu da ek olur gönderilmesinde. he bide bu olay olmasa da bi kulp bulacaklardı zaten o yüzden eğlenmeme bakıyorum makaramı yapıyorum ben sizde öyle yapın :)

Major dedi ki...

sanki çok temiz bir türk futbolu varki bilica'nın yaptığı hareket konuşuluyor. o hareket bize şampiyonluğu getirecekse iyiki yaptı. sanki gitti adam sakatladı ya da birinin canını yaktı sadece penaltı noktasında çimleri bozdu. ha derseniz bu yaptığı sezon başından beri yaptıklarında bardağı taşıran son damla, o zaman eyvallah.. yerine daha iyisi gelecekse gitsin tabi..

edu da iyi ki yollandı. asıl fenerbahce forması her kritik maçta rakibe gol hediye edecek bir hata yapan ya da onu bile yapmadan direk kendi kalesine golü atan bir adama yakışmıyordu.

linguisticsfc dedi ki...

tabii ki luganoyla kıyaslamıyorum ama topu luganodan daha iyi oyuna soktuğu kesin. lugano ya dan dun vuruyor ya da markajdaki adama top atıp top kaybına sebep oluyor.

CockneyReds dedi ki...

Kimse kusura bakmasın ama okuma yazma dahi bilmeyen bir insanın böylesine büyük klupte,büyük paralar kazanmasının sonucudur...