Perşembe, Şubat 11, 2010

İnternette Birilerine Sövmenin Dayanılmaz Hafifliği


Dün gece Galatasaray ile Antalyaspor arasında oynanan kupa maçını anlatan Okay Karacan'ın tarzını pek çok kişi gibi ben de beğenmedim. Bunun daha ötesi ne olabilir? Şu şu sebepten beğenmedim, Okay Karacan gibi bir isme yakıştıramadım diye eklemeler yapabilirim. O kadar...Bunun üzerine yazılacak daha fazla şey yoktur. Yani aklı başında adamların yapması gereken budur diye düşünüyordum. Lakin eksik biliyormuşum. İnterneti sadece aklı başında kişiler kullanmıyor tabii. Bir de internetin başında kendini kaybeden ve herkese sövme hakkı olduğunu zanneden tipler var tabii. Bloglarda yazdığımız her yazının ardından "adsız" küfürlü yorumlar bırakan korkakları unutmuşum. Aynı tipler her yerde, her sitede var tabii.

Twitter'da Okay Karacan'ın maç sonrası yazdıklarını görünce, insan ne diyeceğini bilemiyor. Tekrar ediyorum, Okay Karacan'ın dün geceki maç anlatış biçimini ben de eleştiriyorum, ama bu demek değildir ki ona hemen ana avrat sövelim. Bu mudur insanlık? Bu mudur delikanlılık? Forumların çok popüler olduğu vakit; forum delikanlıları, klavye delikanlıları gibi benzetmeler çıkmıştı. Meğerse ne kadar doğru benzetmelermiş bunlar. Bu adamların yaptıklarına klavye delikanlılığı denmez de, ne denir?

Katıldığım bir panelde şu an ismini hatırlayamadığım bir gazeteci, "İnsanların yüzlerine söyleyemeyeceğiniz şeyleri yazmayın" demişti. Mesele budur benim için. Bu lafı duyduğumdan beri "internet ahlakı" çerçevesine monte edilmesi gereken bir düstur gözüyle baktım. Öncesinde saçmaladığımız olmuştur belki, ama o günden beri aklımdan çıkarmam o lafı. Bu satırları okuyan ve Okay Karacan'a ya da onun gibilere internetten sövmeyi zevk sayanlar varsa, son bir ihtimal şansımı denemek ve onlara "kendinize gelin" demek istiyorum. Tutar mı? Belki tutar...

Aşağıdaki bölümde de Okay Karacan'ın twitter'da yazdıkları var

"...Hanımefendiler, beyefendiler, kızdığım filan yok ! küfür etmeyin yeter! bu işi 20 yıldır yapıyorum, neyin ne olduğunu bilirim..Beni sevmek zorunda değilsiniz..sevene de sevmeyene de selam olsun..Ayrıca tasalanmayın 2 sene sonra bir maç daha ya anlatırım ya anlatamam.. Çok meraklısı değilim..LÜTFEN KÜFÜR ETMEYİN....İyi geceler"

***

İnterneti kullanan insanları ikiye ayırmak lazım;bir şeylere erişmek için interneti kullananlar ve birilerini sövmek için interneti kullananlar, diye. Sen hangisisin?

13 comments:

csyasoo dedi ki...

Ayıp ya.

Adsız dedi ki...

ben de şu adsız takıntısını anlamıyorum.sanki sen ortega diye hesap açıtığında TC kimlik no nu,fotografını,ev adresini belirtiyorsun.ortega 6 harf adsız 5 harf tek farkı bu.adsız olarak küfür edince korkak olan, "bok" diye nick alıp küfür edince korkaklıktan mı çıkmış oluyor.

POSTER BOY NYC dedi ki...

neyini elestiriyosun anlamadim. kasap gibi oynayanlara, 2 dk da bir yere yatanlara alkıs tutmayıp guzel oyunu oynayanın yanında oldugu icin mi begenmedin, yoksa "emre colaaaaaaaaaaaaaaaağğk" diye haykırdıgı icin mi???
kendisini yanlı diye elestiren beyin eksikligi yasayan o guruh neden omer urundul'u de elestirmiyor ? galatasaray'ı yerden yere vurup beyaz olanı siyah diye, siyah olanı beyaz diye dile getiren adama niye elestiri yapmıyor aynı kisiler ? galatasaray'ı haksızca yerden yere carpmak suc degil ama hakkıyla ovmek suc demek..
iyi oyle olsun.

Ortega dedi ki...

Bilgilerinde adresi (semt ya da şehir) ve e-mail'i yazan kişiler bunlar. Elbette ki onları, adsız yorum girenlerden daha çok önemserim. Her şeyi geçtim, anonim yorum yazarken en sonuna isim yazmak çok mu zor? Bunu sorguluyoruz ilk günden beri. Adsız yorum yapan herkes küfür etmiyor, ama tüm küfürlerin "adsız" yorum yapanlardan gelmesi tesadüf müdür?

academy_berkant dedi ki...

poster boy hangi takımlısın? ben şahsen beşiktaşlı olarak rahatsız oldum okaya karacanın anlatımından. gayet taraftar tutar şekilde anlattı. antalyaspor muydu, yoksa yabancı takım mıydı galatasarayın karşısındaki anlamadım. yakıştıramadım okay karacana. ama orteganın dediğine katılıyorum. eleştirmek ayrı şey küfür ayrı şey. saçamalamış küfür edenler.

Adem dedi ki...

http://img8.imageshack.us/img8/5/ortegablog.jpg

Mevzunun seninle alakası olmadığını kalın harflerle ifade edeyim. Sadece bu adamların, yani bu küfürbazların hiç umulmayacak insanlar olabileceği gerçeği de var. sarı lacivert başlığı altında link verdiğin bloggerlardan biri de dün geceki anlatım faciasını "çok kelimeyle izah ederse kırmızı noktaya gireceği" gerekçesiyle tek kelimeyle rezalet olarak ifade etmiş. Sanırım twitter'da tirajik bir şekilde acımamış kelimelere. Onlardan biri olduğu kuvvetle muhtemel. İronik.

Adem

POSTER BOY NYC dedi ki...

ben galatasarayliyim. omer urundul niye size itici gelmiyor bana onu soyleyim adam fenerbahce amigosu gibi mac yorumu yapiyor senelrdir boyle tepki cekmiyor. hadi bana o bir soyleyin.

POSTER BOY NYC dedi ki...

yahu antalyaspor da 2 pas yapmayı deneseydi, 2 güzel oyun kurayım top yapayım deseydi sanıyor musunuz ki onlara heyecanlanmayacaktı? adam süper maç anlattı işte. maç zaten heyecanlı, çekişmeli maçtı, okay karacan da maçı yaşayarak anlattı. aynı şekilde premier lig maç anlatsa göklere çıkarılıyor olurdu bugün. güzel hareketleri, şık pasları heyecanlanmadan anlatan trt spikerini de beğenmezler, heyecanlanarak yaşayarak anlatan okay karacan'ı da.
sonra gidip antuda organize olup küfür ederler. size trt spikerleri layık, ötesi fazla.

alintidir.

POSTER BOY NYC dedi ki...

beşiktaşlı spiker. 10 subat 2010 galatasaray antalyaspor macinda göstermiştir ki, insan kompleksli olmayınca lucas neill'ın muhteşem oyununu, emre çolak'ın küçük hagi'liğini, elano'nun ucu bucağı olmayan oyun zekasını görüp gördüğünü objektif şekilde söyleyebiliyormuş.

Unknown dedi ki...

sevgili ortega insanların küfür etme sebepleri gayet bellidir. şayet aklındaki düşünceleri bir araya getirip düzgün şekilde aktaramıyorsan küfür edersin. sonuçta günlük hayatta kaç kelime ile konuştuğumuz belli ki küfürler bunların içinde daha büyük bir yer kaplıyor. en basitinden yetenekleri kısıtlı yazmak yerine "odun" yazabiliyor insanlar. bir de şu bloglardaki hakaret boyutunu anlamıyorum. "günlüğüm benim" diye insanlar kendilerini haklı çıkarmaya çalışıyor; ama o günlüğü okuyan sadece bir kişi değil. herkes okuyor, hatta hakaret ettiğin kişi bile okur.
kolay gelsin.

Ortega dedi ki...

POSTER BOY NYC,
Ömer Üründül meselesini Berkant'a söylemişsin galiba, ama ben de cevap vereyim. Zamanında burada düzenli olarak Ömer Ürndül'ün maç yorumlarını ve futbol yazılarını eleştiriyordum taa ki, bu yaptıklarımın çekememezlik, Ömer Üründül'ü Fener düşmanı olarak algılıyor olma vb. eleştirileri okuyana dek. Sonra değmez, diyerek bıraktım o işi. Tekrar mı dönsem acaba :)

Bi de alıntıladığın yazıda Antalyaspor'a hakaret olduğu için o kısmı yayımlamadım. Haberin olsun.

varol döken dedi ki...

küfüre karşıyız
küfüre karşıyız

şarkısı hariç tutulsun ama... son kez diyorlar inanıyorum ben:)

POSTER BOY NYC dedi ki...

ayan beyan fenerbahçeli omur urundulun yorumlari herkezi rahasiz etmeli. denizin elle oynamasına pozisyona penaltı diyememesi, benim için yeterli kanıttır. düşsün artık şu medyanın yakasından, gitsin holdinginiyle ilgilensin, burger kingleriyle ilgilensin. omer urundul akilli olsun. cok pis laflar hazirladim ona.