Cuma, Ocak 15, 2010

Sağlı Sollu Güzel Yazı


Bu yazının başlığının "manidarest" olmasını bekleyenler avuçlarını yalarlar, yalasınlar, hatta yalayın hemen bakayım...

Bu gereksiz esprinin ardından mevzuya geçelim; bugüne dek "Sevdiğim Yazılar" etiketli yazılarda genelde gazete köşelerinde rastladığım yazılara yer vermiştim. Bu kez bir değişiklik yapıyorum ve bugün okuduğum eğlenceli ve güzel bir yazının bir kısmını alıntılayarak buradan paylaşıyorum.

"...Fener'in eski topçuları ekseriyetle Fener'in arkasından konuşuyorlar. Başkan bir yandan kendi döneminde oynamamış eski topçulara enavi çeşit kıyak yapıyor, adlarını sağa sola veriyor, kulübün gediklerine yerleştiriveriyor onları, hoşumuza gidiyor bu tavırlar (Müjdat Yetkiner'i mesela onursal başkan yapsalar kulübe bir dakika düşünmem, sadece alkışlarım). Bir yandan da kendi döneminde, kendi elleriyle getirdiği topçuları kovmaktan beter ediyor, naklen yayın ihalesinde mola isteyen Türk Telekom yöneticisi gibi boncuk boncuk terletiyor, aklını alıyor sabi sübyanların. Hele de hukuk âleminin Harry Potter'ı Şekip Mosturoğlu'nu (ama gerçek benzemiyor mu?) da arkasına aldıktan sonra, bambaşka bir güce kavuştu yönetimimiz ve başkanımız. Allem ediyoruz kullem ediyoruz, takımımızın en eski, en sembol, en düzgün, en "bizim oğlan" çocuğunu bile küstürüyoruz. Burada ulusalcı-polemikçi-leş köşeyazarı kimliğine bürünüyoruz: Semih Şentürk'ün adını dolar işaretiyle yazan "güldürükçü" forumcular, Başkanbahçeciler, size soruyorum; Semih Şentürk'ü de küstürdükten sonra kime sarılacağız biz, yok ya olursa, çoluğumuza çocuğumuza hangi doğuştan Fenerbahçeli'yi göstereceğiz işaret parmağımızla? Elli yıl sonra yeni bir stadyum yapıldığında Ümraniye sırtlarına, Alex de Souza'nın adını mı vereceğiz? Soru beyhude aslında değil mi, siz ona da "Aziz Yıldırım Stadyumu" dersiniz."

Papazın Çayırı ekibinden Rehavet yazmış. Gerisi ahanda burada.

4 comments:

esen dedi ki...

Valla bence cok da kotu bir transfer degil. Oncelikle, galiba cok ucuza kapattik Gokhan'i (yaniliyor olabilirim). Trabzon'un odediginin ucte birini filan verdik galiba. Turk oyuncularin fiyatlarinin pahaliligi dusunulurse, cok kotu transfer degil. Tabi gonul isterdi ki Halil Altintop alinsin ama ona da cok para saymak gerekirdi.
Forvette Guiza ve Semih olmayinca Daum Kazim'i oynatiyordu. Simdi Kazim gidince bir forvet daha sart oldu bence de. Bu fiyata daha iyi yerli forvet var mi, biliyorsaniz yazin (eminim vardir da benim aklima gelmiyordur).

Ayrica umarim yonetim Gokhan'i alarak sakladigi yabanci hakkini ve milyonlarca dolari baska bir mevkiye takviye yaparak akilli bir sekilde kullanabilir. Eger boyle yapacaklarsa, o zaman gercekten de mantikli bir transfer derim Gokhan'in alinmasina.

Ayrica yonetime ben de hep kiziyorum ama Papazin Cayirinin dedigi gibi Kazim'in silinmesi konusunda da yonetimi kutlamak lazim. Sonunda dogru bir is yaptilar.

aksilaz dedi ki...

Halil Altıntop daha ucuza alınırdı diye düşünüyorum. Gökhanı ben begenirim ancak Halil hem kanat özelliği ile çok daha gerekliydi. 3,5 mil. euro + Burak maddi olarak daha fazladır Halil'den.

Rehavet dedi ki...

Sevgili Ortega,

Başından beri takip ettiğim ve ara sıra birkaç yorumla da eşlik etmeye çalıştığım bu blogda onore edilmek güzel bir his. Gerçekten sevindim, daha çok yazma aşkıyla doldum ve sana bir teşekkür etmek istedim.

Ortega dedi ki...

Rehavet,

Bilmukabele. Severek izliyoruz.