Cuma, Kasım 13, 2009

Beşiktaştan Galatasaray'a Sevgilerle


Galatasaray Spor Kulübü Başkanı Adnan Polat'ın Beşiktaş-Fenerbahçe derbisi için "Gönlüm Beşiktaş'tan yana" temennisini görünce, aklıma eski bir pankart geldi. Öncelikle, sıradan bir Galatasaray taraftarının derbi için gönlünün Beşiktaş'tan yana olduğunu beyan etmesini normal karşılayacağımı, lakin Galatasaray Başkanının böyle ifadelerde bulunmasını doğru bulmadığımı belirteyim. Zira bu tarz söylemleri her yana çekebilirsiniz. Başkanlar ehemmiyeti her daim fazla olan derbiler öncesi ve sonrası biraz daha ölçülü konuşmalı bana kalırsa.

Pankarta gelince, Galatasaray'ın Fenerbahçe'yle oynadığı bir derbide Beşiktaşlılar tribüne Galatasaray'a sevgilerini sunan bir pankart asıyor.

Şöyle yazıyor gazete küpürünün üzerinde;


"Bir dostluktur gidiyor ama biraz geç kalındı... Eskiden üç büyüklerin taraftarları, aşırı rekabet havasından olacak birbirlerini düşman gibi görürken, ligde düştükleri durum onları yakınlaştırmaya başladı... Galatasaray'ın son Fenerbahçe maçında tribünde oturan bir grup Beşiktaşlı, Galatasaray'a moral vermek için üstünde, "Beşiktaş'tan Galatasaray'a sevgilerle" yazılı bir pankartla gelmişti... İyi hoş, ama 50 milyonluk Beşiktaş'ın durumu da pek iç açıcı değil... Puan 26 ve daha Göztepe, Gaziantep, Zonguldak gibi üç zorlu maç var."

***

İlginç öyle değil mi? Ne dersiniz, önümüzdeki hafta Beşiktaş ve Fenerbahçe arasında oynanacak derbide, Adnan Polat'ın sözlerinden esinlenerek tribüne "Galatasaray'dan Beşiktaş'a sevgilerle" pankartı asan Galatasaray'lı bir grup çıkar mı acaba? Olur mu olur...

foto: E. Küçükrendeci arşivinden...

düzeltme: Önce 1981-82 sezonu dedik ama doğru tarih 4 Mayıs 1980'miş. Yani 1979-80 sezonuna ait bir fotoğraftır...


12 comments:

huseyin dedi ki...

öncelikle Adnan Polatın bahsi geçen ve temenni denilen sözlerini FANATİK GAZETESİnin çarpıtmadan önceki saf halini bi okuyalım...


Galatasaray Kulübü Başkanı Adnan Polat, Beşiktaş ile Fenerbahçe takımları arasında ligin 13. haftasında oynanacak derbi maçta normal sonucun, Beşiktaş'ın maçı kazanması olacağını söyledi.

1905 Galatasaraylı Yönetici ve İşadamları Derneği'nin (GSYİAD) Akatlar Kültür Merkezi'nde düzenlediği bilgilendirme toplantısına katılan Polat, burada basın mensuplarıyla sohbet etti.

Beşiktaş-Fenerbahçe arasında oynanacak derbi maçla ilgili bir soruyu yanıtlayan Polat, basın mensuplarına ''Sizin gönlünüzden geçen ne?'' diye sordu. Bir basın mensubunun ''Beşiktaş kazanır'' demesi üzerine Polat, ''Benim de gönlümden o sonuç geçiyor. Zaten normalde de düşünülen önce Beşiktaş'ın kazanması, sonra maçın berabere bitmesi'' karşılığını verdi.

Hasan kardeşim senin burda yazılanları anlamanı düşünüyordum aslında ama sende patlatmışsın bombayı. neyse problem o değilde sence şu an konum ve durum itibariyle en büyük rakip olarak gözüken Fenerbahçenin muhtemel puan kaybedebileceği bir maç olan bjk maçında Adnan Polatta dahil olmak üzere tüm galatasaraylıların gönlünden geçen beşiktaşın kazanması olamazmı? anlamıyorum yani burda tuhaf olan şey ne ki? keza tersi bir durumda yanılmıyorsam 2003te fb-bjk maçında yaşanmıştı ... neyse anlayan anladığı gibi yazar yorumlar zaten ercan saatçi olayında o adamın savunuculuğunu yapan herkes bununda altını eşmeye anlamsızca devam edecektir hiç şüphem yok...

Sinan Yılmaz dedi ki...

Eee yani?

Ayıp mıdır bu şimdi?
Kötü müdür?
Kaka mıdır?

Kime göre ayıp, kime göre kaka?

Şu 3-4'lük maçta ben mesela Beşiktaşlı arkadaşlarla deliler gibi seviniyordum.
Sonra son Türkiye Kupası finalinde de.
Hatta 2006-2007 sezonunda da Beşiktaş'ı destekledim ben ama olmadı.

Bunun etiğini kim soracak bana?
Sen Beşiktaş'ı tuttun? Tuttum evet, ne olacak?

Birçok Beşiktaşlı da kendilerini ilgilendirmeyen Galatasaray- Fenerbahçe kupa maçlarında falan Galatasaray'ı tutuyor.

Bunun etikliğinden önce nedenini araştırmak lazım evvela.
Neden Fenerbahçe'ye karşı extra bir antipati var Türk futbolunda?

Ha şöylede birşey var, önümüzdeki hafta sonu Beşiktaş - Fenerbahçe değilde, Beşiktaş - Galatasaray oynasa, Beşiktaş'ı tutmayacak Fenerbahçeli çıkar mı?

Çıkarsa bu Fenerbahçelinin zekasından çüphe etmez miyiz?
Bu sezon ligin Fenerbahçe ve Galatasaray arasında geçeceğini az biraz futbol bilgisi olan insan anlar.
Ve bir Fenerbahçeli de olası bir BJK- GS maçında Beşiktaş'ı tutar.

Bunun neresi ayıp, neresi etik değil.
Bu son derece mantıklı ve rasyonal bir davranış. Her sağlıklı seyircinin yapması gereken bir davranış.

Ve ben Adnan Polat'ın davranışının etikliğinden önce, samimiyetini kutluyorum. En azından yalan yere klişe beyanatlar vermemiş.

Mesela ben haftaya Beşiktaş'ı tutmayan, Galatasaraylıdan yada BJK - GS maçı olsun yine Beşiktaş'ı tutmayan Fenerbahçeliden şüphelenirim.
Akıl sağlığından şüphelenirim yani.

Gerek yok efendim böyle tuhaf tuhaf çatışmacı postlara.

Hep deriz ve diyorsun ki basın ortamı geriyor, derbilerin fitilini ateşliyor vs. Bloggerlar basınımızdan bilmem kaç ışık yılı ilerde. (bunu sen demiyorsun)
Ve hatta diğer blogları da eleştiririz hataları için. (Sende eleştiriyorsun bende)
Ama hepimizde yaparız onların yaptığını.

Haklısın, blog işte demeyi bilmek lazım. Ben şuan diyemiyorum çünkü dediğin gibi haddinden fazla değer vermişim ;)

Ortega dedi ki...

Öncelikle memleketin genelinde Fenerbahçe antipatisi diye bir şey yok. O kadar deplasman yaptık, gördük ya da dinledik...Diyarbakır ve Trabzon illerini saymazsak, bahsedildiği ve uydurulduğu gibi bir Fenerbahçe düşmanlığı yok. Yahut bir ihtimal, Anadolu halkı yalancı, arkamızdan başka konuşuyor ve davranıyor..ama ben buna ihtimal vermiyorum. Bir takım medyanın suni gündemlerine gelmemek lazım.

Gelelim neden Adnan Polat'ın ve Yıldırım Demirören'in "al gülüm ver gülüm" demeçlerini eleştiriyorum meselesine? Efendim, bir kulübün başkanıyla, kahvede yorum yapan Rıfkı dayı arasında fark olmalıdır. Rıfkı dayı diyelim ki Galatasaraylı ve derbide Beşiktaş'ın yenmesini istiyor. Burada Rıfkı dayının Galatasaraylılığı yetersiz olduğu için böyle düşünüyor olabilir. Bunu anlarım (benim gözümdeki taraftarlık sadece kendi takımının kazanması üzerine kuruludur ama yine de anlarım) ya da başka hesaplara da girmiş olabilir Rıfkı dayımız. Bunlar taraftar bazında bir yere kadar anlaşılması doğal şeyler. Lakin bir kulübün başkanıysanız, böyle ahmakça demeçler vermemeniz lazım. Medyaya prim tanımamanız lazım. Bunlar önce sizi, sonra camianızı antipatik kılacaktır. Bu lafı alıp, aklınıza hayalinize gelmeyecek onlarca noktalara çekenler olacaktır. Benim çevremdeki birçok Galatasaraylı arkadaşım başkanlarına kızıyor. Zira şaibeye imkan tanıyan bu tip açıklamalar vermesini istemiyorlar. Keza pek çok Beşiktaşlı arkadaşım da Demirören'in benzer açıklamalarına kızmışlardır her daim.

Bizim yönetim bu konularda pek falso vermiyor (neyse ki, diğerleri gibi kötü değiliz bu konuda en azından şimdilik). Düşünsenize, bir derbi öncesi Aziz Yıldırım yahut Ali Koç gönlümden geçen Gs'nin ya da Bjk'nin kazanmasıdır diyormuş. Nasıl söverim böyle bir şey duysam var ya. Be adam derim, sen bir kulübün başkanısın zaten. Sana ne diğerlerinin kazanmasından. Gönlünün ne istediğini niye açıklıyorsun? Sen taraftar mısın abicim derim :)

Bir de bir Fenerbahçeli neden derbide Gs ya da Bjk'yi tutsun abi? Esas ben onun aklından şüphe ederim. Bu adam Gs'nin ya da Bjk'nin yerel ligde attığı gollere sevinecekse, nerde kaldı onun Fenerliliği? Sokayım öyle taraftarlığa afedersin :) Bence ideal olan, Bjk ve Gs karşılaştığında birbirilerini yemelerini beklemek ve mümkünse hep berabere kalmalarını istemektir. Lakin nedense hep güllük gülistanlık maçlar oynanıyor bu iki taraf arasında. Gerçi bu tarz al gülüm ver gülümlerden sonra böyle olması doğal.

Bu arada son olarak her şeyi geçtim, bir Beşiktaşlı nasıl olur da Galatasaray'ı derbide destekleyebiliyor hala, çok ilginç? Ne kadar ellerinden alınmış şampiyonluk varsa, hepsinin baş müsebbibinin Gs olduğuna dair ifadeler varken hem de yahu. Akıl var mantık var. Nefret etsen daha normal aslında. Fenerbahçe senin elinden bir şeyini almadığı halde nefret ediyorsun, ama elinden bir sürü şeyini almış gibi gözüken Galatasaray'ı destekliyorsun? Sanırım başka bir iş dönüyor arka planda yoksa tuhaf şeyler bunlar :)

Adsız dedi ki...

anasını satayım çok mu zor ednan polat efendinin bu soruya cevap vermeden geçmesi... weya ne biliyim işte dostluk kazansın filan demesi???? hiç anlamıyom ya? başkanları böyle yol gösterirse, taraftarın da aynısını yapması doaldır hacı. ne diyim?ben senin demek istediğini anladım. bizim aziz başgan terso hareketleri çok olsa da böyle şikeye şaibeye sebep olacak konuşmalar yapmıyo allahtan.

gfb_eray_54

Adsız dedi ki...

yazmayayım diyorum ama zorla yazdıyorlar. yine yazıcam öyleyse. cimbomu tutacağıma aklımdan bir sayı tutarım daha iyi. 8-0'laru unutmadık. hele hele mühendis oktay'a yapılanları hiç unutmadık. iki cihanda da ellerimiz yakalarında olacak.bu böyle bilinsin.

adnan polat da kendi işine baksın. elanoyla, ardayla ilgilensin.

academy_berkant

Ortega dedi ki...

@gfb_eray_54

Yanlışlıkla ednan yazdın herhalde diye düşünerekten yorumunu silmedim. Adnan Polat'ın ismini farklı yazarak espri yapmaya çalışmadığına eminim. Yanlış değilimdir umarım.

kayser dedi ki...

79-80 demek? vay be!
bitmeyen kankalığın başlangıç tarihi budur o zaman. sene 2009 hala devam ediyor. böyle dostluk görülmemiştir.

Sinan Yılmaz dedi ki...

Ortega 2003-2004 sezonu, 16 yaşındayız daha, lise dönemleri.
Fenerbahçe şampiyonluğa gidiyor, Trabzonspor ile çekişiyorlar. Bize ise Terim'den sonra Hagi gelmiş Teknik Direktör olarak.
Ligin 33. haftası Avni Aker'de bitmiş berbat bir Galatasaray ile şampiyonluğa giden Trabzonspor oynuyor.

Bizim Lüleburgaz'da bu Trabzonspor - Galatasaray maçını veren bir tane kahvehane, cafe bar vs yok.
Aynı saatte yalnış hatırlamıyorsam Fenerbahçe - Denizlispor maçı var herkes onu veriyor.

Bir arkadaşımla ağabey sabahtan akşama kadar Lüleburgaz'da laz kahvehanesi aradık.
Bulduk bir yerde ve ben Galatasaray'ın hiç umudu olmamasına rağmen Galatasaray'ı tuttum o maçta.
Hemde 50-60 tane Trabzonspor'lunun içersinde.

Neden? Çünkü bir taraf Galatasaray.
Galatasaray oynarken diğer takımı tutmam asla.

Fakat maç Galatasaray'ı ilgilendirmiyorsa ve mesela maç Galatasaray'ın çıkarlarını ilgilendiriyorsa... Neden tutmayayım benim işime yarayanı yahu.
Şimdi tabiki Beşiktaş'ı tutacağım ben. Yoksa Fenerbahçe ile aramızdaki puan farkı devam edecek.

Bunun neresi etik dışı, bunun neresi eleştirilebilir bir durum ben anlamadım ki. Hangi akla hizmet benim Galatasaraylılık yeterliliğimi ölçebilirsiniz?

Birde Beşiktaş - Galatasaray maçları güle oynaya geçiyormuş. Ne kadar tehlikeli bir laftır bu?
Ne demek güle oynaya? Hakemin kafasını mı yarmak gerekir? Futbolculara pet şişe mi atmak gerekir güle oynaya geçmemesi için?

Fenerbahçe - Beşiktaş maçları ne kadar tempolu geçiyorsa, Galatasaray - Beşiktaş maçları da öyle tempolu geçiyor.
Adamlar Ali Sami Yen'e küfür ediyor yahu. 50 sene önce ölmüş adama.

Başkanlar böyle samimi duygularını daha net ifade etsin senin deyiminle bütün maçlar güle oynaya geçsin isterim ben.
Birbirlerine her daim laf geçireceklerine, samimi olsunlar daha iyi.
Bende Beşiktaş'ı tutuyorum, başkanımda Beşiktaş'ı tutuyor.
Tuhaflık bunun neresinde?

Ortega dedi ki...

Israrla benim demek istemediğimi şeyleri demişim gibi yorum yapıyorsun extensor? Neden bunu yapmaya çabalıyorsun anlamış değilim, ama cevap vereyim.

Birincisi, senin Beşiktaş'ı tutman etik dışı demedim ki ben. Galatasaray'ın başkanı ya da herhangi bir yöneticisinin Beşiktaş'ı tuttuğunu beyan etmesi yanlıştır dedim. Ayrıca ben hiçbir cümlede etik dışı demediğim halde neden ısrarla etik dışı mıdır diye soruyorsun anlamadım valla :)
Galatasaray'ın Başkanı böyle demeç verirse, medyada her türlü hinliği yapar bununla alakalı, ve tabii diğer taraftarlar da. Bunu görmek zor değildir sanıyorum.

İkincisi, güllük gülistanlık tabiri tribünle alakalı değildi. Orada millet tribünde birbirine girsin mi demişim? Öyle desem zaten tribünden sahaya madde atan Kadıköy'dekini eleştirmem garip olmaz mı? Benim yorumum kırmızı kartların, eksilmelerin az olması yönündeydi. Israrla neden demediğim şeyleri önüme sunuyorsun anlamış değilim. Sanırım bunun sebebi "Bu Ortega Fenerli ya, alayı böyle bu ibnelerin" mantığında olsa gerek. Cümlelerimi tam anlamıyla okumuyor olman gerekir bunlar iddia etmen için.

Başkanlar yukarıda dendiği gibi "maç dostane geçsin" demek ya da "Beraber bitsin" esprisini yapmak yerine, "Cimbom şampiyon, Kartal kupayı, Fenerbahçe aldı babayı" türünden demeçler ettikçe, dostane geçen tek derbi Bjk-Gs derbisi olur. Diğer taraftan paçalardan samimiyetsizlik damlamaya devam eder. Tıpkı şimdi olduğu gibi. Rüzgar eken fırtına biçer demeçleri verir tehditlerle bir taraf, halbuki her daim rüzgar ekendir kendileri. Ezeli rekabette her daim bel altından vurma ekolüne bir son vermesi gerek Gs yönetiminin. Böyle yapmazlarsa, Meriç Tunca'nın ve türevlerinin yazıları artacak, o tribünlerde nefret daha da körüklenecektir. Tek suçlu Gs yönetimi değildir ama sütten çıkma ak kaşık numaralarına girmelerini kimse yemesin. Türkiye'de deplasmana giden taraftara emanetler dağıtan, pek çok pisliği ülkeye tanıtan Adnan Polat'ın artık biraz da ortamı sakinleştirmeye hizmet etmesi gerekmez mi? Adnan Polat ve samimiyet yorumuna da çok güldüm bu arada.

Öte yandan sertlik, agresfilik olacaksa da saha içerisinde olsun. Bunda hemfikiriz herhalde.

Son olarak kişisel yorumumdur, herhangi bir 3 İstanbul büyüğünün taraftarı kendi takımının oynamadığı bir derbide herhangi bir İstanbul büyüğünü tutuyorsa o "yetersiz taraftardır" bana kalırsa. Bu Fenerli de olsa, Beşiktaşlı da olsa, yorumum aynıdır.

Fabio Luciano dedi ki...

bunun cevabını samimiyetten ziyade atalarımız kimin gelin-güvey olacağı ile ilgili bir atasözü vasıtasıyla vermişlerdi yıllar yıllaar önce.

beşiktaş kupayı kazansın.
galatasaray şampiyon olsun.
beşiktaş fenerbahçe'yi yener.

hafızamı yokluyorum fakat fenerbahçe'nin başkan ya da yöneticilerinden birisinin galatasaray ya da beşiktaş'tan herhangi birisini cümle içinde özne olarak kullandığını,ya da birisini özne birisini belirtili nesne olarak kullandığını hatırlayamıyorum.

yine de siz bilirsiniz.isteyen istediğini tutmakta özgür tabi.biz kimsenin neyi tutacağına karışmayalım.

Ömer dedi ki...

@kayser, cidden ayip etmissin abi. sizin gibi tribunu iyi bilen adamlar nasil boyle seyler yaziyor anlamiyorum.

Ortega dedi ki...

Ömer'in yorumunu görünce birbiri hakkında iyi düşünceleri olan insanların kırılmaması adına, yorumlara kapatıyorum yazıyı. Anlaşamadığımızı düşünen varsa, mail gönderebilir.