Pazar, Eylül 27, 2009

Lefter ve Alex'in Buluşması

"Sen de benim üçüncü torunumsun..."

Yaşayan iki efsane nihayet buluşmuş. Fenerbahçe Dergisi'nin Ekim sayısında bu buluşmanın detaylarının yer alacağını öğrendiğimiz için mutlu olduk. Sabırsızlıkla bekliyoruz Ekim sayısını.

Lefter ve Alex'in buluşmasını kaleme almış Ercan Saatçi. Onun anlattıklarından bazı alıntılar yapalım. Alex'in buluşma öncesinde düşünceleri, Lefter'le sohbet ederken söyledikleri ve Lefter'in yorumları...

***

Alex de Souza: "Gittiğim her kulüpte, o camianın efsane olmuş isimleri ile tanıştım. Buraya geldiğimde Lefter ve Rıdvan Dilmen’in isimlerinden bana çok bahsettiler. 100 yıllık tarihi olan Fenerbahçe’nin böylesine önemli ismi ile tanışmak bana gurur verecek" "Kaldığım süre içinde yaşatabileceğim her şeyi yaşattığımı düşünüyorum. Futbolu bırakıp gittiğimde sevgiyle anılırsam, Türk kültürüne adapte olup benimsendiysem, bu beni çok mutlu edecek" "İnsanın 84 yaşında bu kadar güçlü durması inanılmaz. Fenerbahçe ve Türk futboluna yaşattıkları için kendisine teşekkür ederim. Yaptığı işler az buz şeyler değil. Nasıl böylesine dinç kalabiliyor, doğrusu merak ettim" "Bu formayı Brezilya’ya götüreceğim ve en güzel yerde saklayacağım. 10 numaralı forma her zaman Lefter’indir. Kaptanlık da forma da benim üzerimde ödünç olarak duruyor" "Şampiyonluk kupasını aldığımızda kupayla birlikte adaya geleceğim. Bu sevinci sizinle birlikte yaşamak istiyorum"

Lefter Küçükandonyadis: "Topu ayağına aldığı zaman her şeyi yapıyor. Ben topu aldığım zaman gidiyordum, Alex de gole gidiyor. Eğer genç olsaydım, Alex ile yan yana oynamak isterdim. Verdiği pasları, attığı golleri herkes yapamaz. Rakip takımlar Alex’ten çekiniyor. Onun için özel önlem alıyorlar. Her maçta oynamasını isterim. Sahada onu göremeyince üzülüyorum"

"Bir düzeltme yapayım; gazeteler yanlış yazıyor. 450 golüm olduğu ifade ediliyor. Yanlış, ben 1500 gol attım"

"Bizim zamanımızda tekstil bu kadar ileri değildi. Otlu formalar giyerdik. Ne zaman otlu formayı giysem, atlar üzerime gelecek diye korkardım"


"Ölüp gideceğim, ismim kalacak. Bu benim için en büyük gurur” (Heykeli için yaptığı yorum)

“Son maçlarda çok gol kaçırdık. Futbolda bunlar her zaman vardır. Ben olsam kaçırmazdım diyemem. Taraftara mesajım şudur; sabırlı olsunlar. Takımlarını yalnız bırakmasınlar. Şahane bir stadımız var. Her maça geliyorlar. Tribünleri dolduruyorlar. Takımlarına inansınlar, sonuna kadar desteğe devam etsinler.”

2 comments:

bymete dedi ki...

Şu eski formanın güzelliğine bakın ya...

Fenerium bir güzellik yapsa, hayat bayram olsa.

Volkan Yavaş dedi ki...

Geçen gün, nerede gördüğümü hatırlamıyorum ama Alex, Lefter ile görüşmeyi
çok istediğini söylüyordu, nitekim kısa zaman içerisinde gerçek oldu.
Alex bu görüşme ile karakteri ve Fenerbahçe sevgisi hakkında bilmeyenlere çok güzel mesajlar
verdi.
Küçük bir anı da paylaşayım; Antalyaspor maçında arkamda oturan bir amca sürekli
Alex'e ve Semih'e küfür edip,onları amatör ve yeteneksiz olarak gördüğü yönünde yorumlar
yaptı.Buna karşılık, bir büfecinin,bir emekli öğretmenin bile kolaylıkla atacağı golleri
her nasılsa atamayan Güiza hakkında ise övgü dolu sözlerde bulundu.Demek ki her MAL'ın
bir alıcısı varmış.Tıpkı Fenerbahçe'nin(2008) yaptığı gibi.