Cumartesi, Kasım 29, 2008

Bana Müsaade Beyler

8 Ekim 2006'dan bu yana, bu yazıyı da sayarsak 1321 yazı olmuş. "Dile kolay" lafını belki de hayatımda ilk kez kullanacağım, ama hakkaten de "dile kolay" denir böyle durumlarda.

Her zaman söylerim blogger hizmetinden Cambelboy sayesinde haberim oldu. Ondan görüp, deneyelim bakalım deyip, yazmaya başladım bu bloga. O zamanlar çok garip geliyordu bana blog işi. Bir şeyler yazıyorsun, "okuyan var mı acaba?" merakı içerisindesin falan. İlk günlerdeki heyecan bambaşka oluyor hakkaten. Başlangıç yazısına gelen yorumlarla büyük heyecan duyduğumu dün gibi hatırlarım. Hey gidi...

Sonra Aceto Balsamico bloguyla tanıştım. Sanırım bunu daha önce de söylemiştim. Blogu ilk başlardan beri takip eden nadir kişilerdenimdir diye düşünüyorum. Tesadüf eseri karşıma çıkmıştı, o günden beri de pek çok kişi gibi ben de müptelasıyım zaten. Bülent Abi sayesinde futbol yazmaya başladım. Daha doğru bir ifadeyle, Aceto blog ilham kaynağı oldu bana. Bu bakımdan öncelikli olarak bu iki isme ne kadar teşekkür etsem azdır.

Önceleri daha sert bir üslupla yazıyordum. Bazen haddimi aştığım, abartı boyutta eleştirdiğim isimler oldu. Onu da gençliğimize verin derim hep. Lakin mümkün mertebe samimi yazılar yazmaya çabaladım. Bunu da bilmenizi isterim. Düşünmediğim şeyleri yazmaktan ve etrafa hoş görünme çabasından hep kaçındım. Rakipleri yermeden önce kendimize bakmamız gerektiğini düşündüm. Çuvaldızı başkasına batırmadan önce, bir elimde kendimize batıracağım bir iğne oldu. Doğru ya da yanlış. Tavrım ve tarzım buydu. Umarım yanlış anlaşılmamıştır.

Bugün günde yüzlerce kişinin girdiği, insanların kendi sitelerinde, bloglarında paylaştığı bir bloga sahip olmak, bu işe giriştiğim ilk günlerde aklımın ucundan dahi geçmiyordu. Demek ki, ciddi emekler verirseniz, ve bilhassa samimi olursanız, güzel sonuçlar elde ediyorsunuz. Bu blogdan kendi haneme çıkaracağım en mühim ders budur. Genelde "blogunuz nasıl bu konuma geldi?" şeklinde soruların olduğu mailler alıyorum. Herhalde verilecek en iyi cevap budur diyebilirim.

Lafı fazla uzatmaya niyetim yok bu sefer. Bugüne kadar uzun yazılar yazarak yeterince meşgul ettik zaten insanları. Dün Narlıdere'de sınava girdik. 10 Aralık tarihinde askerliğimi yapacağım yer belli olacak. Ve 14 Aralık tarihinde de birliğe teslim olacağım nasipse (birliğe teslim olunmaz, birliğe katılınır). İmkan bulabilirsem, gideceğim yeri buradan duyurmaya çalışırım elbette.

Askerlik öncesi kalan sayılı günlerimi, arkadaşlarla, eş-dostla vedalaşmayla geçirmeyi düşünüyorum. Bu yüzden bugünden itibaren blogu pek güncelleyemeyeceğimi söylemek isterim. (blogu bir arkadaşıma emanet ettim, yazı yazmayacak gerçi daha çok gelen yorumları onaylar herhalde) Normalde 2-3 gün yazı yazmayınca, merak eden, mailler atan kişilere ve artık ciddi manada varlığına inandığım blog yazarı-okur ilişkisi sebebiyle bunu buradan duyurmam abes olmaz herhalde. Zaten blog dediğimiz şey bir günlükten ibaret değil mi?

Velhasıl kelam, bugüne kadar okuyan, paylaşan, yorumlarıyla bendenizi bilgilendiren tüm dostlara teşekkür ederim. Aranızdan kırdığım kişiler varsa, onlara da "kusurumuz affola" diyorum. Hakkınızı helal ediniz.

Gideceğim yerde imkanlar nasıl olur kestiremediğim için, oradaki günleri özet geçebileceğim bir şeyler karalayabilir miyim, emin değilim. Ama fırsat bulursam, oradan da ara sıra yazmaya çalışırım.

Bu yazı bir şarkıyla bitsin istedim. Tercihim, "Status Quo-In The Army Now" oldu. "Tuğba Ekinci-O Şimdi Asker"de olabilirdi ama "In The Army Now" daha uygun olur.


italyan çukuru, irlanda masası, fransız öpücüğü...
hey!..ben kimseye anti-militaristim demedim ki, bir yanlışlık olmalı...


Saygılar & Sevgiler

el burrito




75 comments:

moroccom dedi ki...

hayırlı teskereler.

Murat YILMAZ dedi ki...

Çarşı izinlerinde yazacağın yazılarını bekliyor olacağız Ortega. Hayırlı teskereler...

pclion dedi ki...

6 ay yapacaksın sanıyorum, çok uzun sayılmaz. Zaman su gibi akıp gidiyor.

Hayırlı teskereler Ortega...

Alper Öcal dedi ki...

Hadi bakalım asker.

Şimdiden hayırlı tezkereler.

Nereye düştüğünü söyle, belki bir yardımımız dokunur.

KeFeLi dedi ki...

Merak etme Ortega. Asteğmenin olacağım için,bol bol izin veririm sana bloğunu güncellemen için.=)

Hayırlı teskereler sana da. Hakkını helal et.

Adsız dedi ki...

Bloguna girmiyordum uzun zamandır ama Efsane Maratonda linki ve yazının başlığını görünce dayanamayıp bakıyım dedim,her ne kadar seninle Fenerbahçeyi sevme anlayışımız farklı olsa da ve Aziz Yıldırımı Hitlere benzetmeni ömür boyu unutmayıp,lanetleyecek olsamda hayırlı teskereler dilerim,Allaha emanet ol.(umarım senin ifadenle ahkam kesmemişimdir ve kimseye ahlak dersi vermemişimdir bu yazıyı yazarak)

Ferman

Olympian dedi ki...

hayırlı teskereler simdiden.

Unknown dedi ki...

hayırlı teskereler..
bir fenerbahçeliyi sinir olmadan zevkle okuttun teşekkürler.

YapiYapo dedi ki...

Hayırlı teskereler kardeş .

Adsız dedi ki...

hayırlı tezkereler ortegacan :)

Borges dedi ki...

Bol bol sabir diliyoruz sevgili Ortega'ya.. Bu blog emek ürünüdür, her daim saygiyla anilacaktir efendim tarafimizdan.. Bir Fenerbaceli'nin fenerbahceliligini hicbir sekilde rahatsiz etmeden futbola bakisini ortaya koyabildigi nadir arenalardandir..


Iyi bakasin, iyi kalasin efendim.

petit dedi ki...

Şimdiden hayırlı tezkereler. Umarım kısa çıkar hemen gidip gelirsin. Ben 2007 Nisan'ında gidip aynı yılın Eylül ayında geri dönmüştüm askerden. İBB,Kasımpaşa gibi deplasmanlar varken arkadaşlar sorardı "geliyor musun" diye. "Olimpiyat Stadı'na gideceğime Mardin'e deplasmana giderim diyordum". Askerlik için Mardin çıkınca da çok şaşırmıştım. Al sana deplasman misali. Ama çok sevmiştim. Umarım sen de çok seveceğin bir Anadolu şehrinde rahat, sağlıklı bir askerlik geçirirsin. Allah'a emanet ol.

Noat Samisa dedi ki...

Hayırlı tezkereler, bol şanslar...

En kötü tezkereden sonra tekrar buralarda görüşmek dileğiyle, kendine iyi bak Ortega.

leon dedi ki...

hayırlı teskereler...

Alfredo dedi ki...

el burritoya selam olsun.

4 gözle dönmeni bekleyecem.Diğer yüzlerce okurun gibi :)
Allaha emanet ol.Yolun açık olsun

Adsız dedi ki...

....and the asker goes to....

gidişini gördük , dönüşünüde görürüz inşallah ,
hayırlı tezkereler..

Adsız dedi ki...

Ortega Bey, ben Serkan.Eh bizde eski askeriz, 5 yılımız yıldızların kucağında geçti.Biliriz askerliği, kuralı kaideyi, sancak nöbetini, şerefi. İnşallah günler su gibi akar, sevdiklerine sağ salim kavuşmak nasip olur.Hayırlı tezkereler...
Not:Ülen Bünyamine dua et, yoksa almıştık gazınızı:)

Santiago dedi ki...

İnşallah kısa dönem çıkar yeniden kesintisiz yazılarınla buluşuruz el burrito...
Hayırlı teskereler...

voodoo girl dedi ki...

come back soon mr. ortega

Yasemin Yıldırım dedi ki...

Ortega hayırlı teskereler şimdiden. Vatan borcu kaçılmıyor işte. Eninde sonunda yapılacak. O nedenle umarım hayırlısıyla gidip hayırlısıyla geleceğin bir yer olur. Okurların olarak biz de şafak sayacağız. Özleyeceğiz yazılarını.

kartalsafa dedi ki...

hayırlı teskereler hafız, görüşelim gitmeden mutlaka.
(abi sen bu işi hiç kurcalama siktir et)

Svetlin dedi ki...

hayırlı tezkereler ortega, güle güle git güle güle gel.

biggins dedi ki...

Kardeşim hayırlı teskereler. İlk başlarda zorlansan da günlerin nasıl geçtiği anlamayacaksın. Umarım rahat olacağın biryere düşersin.. Görüşmek üzere Hasan..

Blogspor dedi ki...

Hayırlı tezkereler...Çarşı izinlerinde karalamayan O olsun :D

Adsız dedi ki...

devrem aynı şarkıyı ben koyacaktım siteme erken davranmışsın.

ziggytheking dedi ki...

Hayırlı tezkereler şimdiden Hasan. İnatla bekliyor olacağız blogrollumuzun üst sıralarına çıkmanı yazdıkça sen ;)

mrcool dedi ki...

Hayırlı tezkereler, güle güle git güle güle gel.

Flying Dutchman dedi ki...

kasımlar senin mayıslar bizim olsun genç, çabuk dön 18. şampiyonluğu göreceksin :))

yaz buraya nereye gittiğini

Adsız dedi ki...

önüne gelenin futbol blogu açtığı ortamda, nadir güzel bloglardan birini yazıyordun ortegacım. helal sana bu yollar.

Ömer dedi ki...

Hayirli teskereler kardesim. En son fabio,bunyas ve hagiarif'i askere ugurlarken nedense bir tuhaf olmustum. Hepsi bitirdi geldi. Hele Bunyas bildigin uzere 15 ayi yedi bitirdi. Sen de yiyip bitireceksin, geleceksin yazilarina devam edeceksin. Sana takilmayi, yazilarina laf atmayi cok ozleyecegim acikcasi.

Ben helal ettim hakkim varsa, sen de helal et. (Hali sahadaki golden dolayi degil lan, sike yapmadik biz orda :p) Haberlerini bekliyor olacagiz...

Adsız dedi ki...

:(

skiptomylou dedi ki...

hayırlı teskereler

maria lopez garcia dedi ki...

Guzel yazilarin icin tesekkurler ortega.
Hayırlı teskereler..

Tarjeta Amarilla dedi ki...

Gule gule git, gule gule gel...Carsi izinlerinde de karala mutlaka birseyler...Hayirli tezkereler...

NYG dedi ki...

kendine iyi bak ortega..hayırlı tezkereler...

del piero dedi ki...

öncelikle hayırlı teskereler...

bence dinlenme evresinde kal ve askerlikle beraber birçok anı biriktir, geldiğinde hepsini tek tek yazarsın, okumasıda güzel olacaktır.

bol şans, biz hep buralardayız.

Şehzade Ali dedi ki...

hayırlı teskereler ortega.
kurutun şu pkknın kökünü ;)

Adsız dedi ki...

vay be tam da futbol blog programına çıkmıştın olm. popüler olduydun halbusi :)

daha dün istiklalde piyasa yapıyorduk, bugün kışla yolları ha. vay anasını hakkaten. oysa ne hayallerimiz vardı üzerine konuştuğumuz. büyüdük galiba. sıra bize de gelecek tez zamanda.

sürekli senin sorduğun soruyu ben sana sorayım. insanlar büyüdükçe hayalleri küçülür mü?

hayırlı tezkereler kardeşim..

Daima Fenerbahçe! dedi ki...

hayırlı teskereler şimdiden. Allah güle güle gidip gelmeyi nasip etsin.

bu arada Fenerbahçe kuruluş tüzüğü;
Madde 2: Kulübün takip ettiği amaç ve gaye; memlekette bedeni ve fikri terbiyenin yayılmasına çalışmak ve vatan gençlerini; vatanın korunmasına, zorluklara ve askeri seferberliklere alıştırmaktır
Madde 3: Kulüp, özellikle askeri beden eğitimlerin yapımı ve milli oyunların yaygınlaştırılması ve disiplinli bir halde geliştirilmesiyle uğraşacak, ve kaybolan tecrübelerin kazanılmasına uygun “amatör şubeler” kurulması ve açılmasına çalışacaktır.

İlker Yılmaz dedi ki...

hayırlı tezkereler. gittiğin yeri yaz. bakarsın aynı yere düşeriz tanışmış oluruz.

muhder dedi ki...

hayırlı tezkereler, sayılı gün çabuk geçer..

muhder dedi ki...

hayırlı tezkereler, sayılı gün çabuk geçer..

Unknown dedi ki...

hayırlı teskereler hasan.

graSS dedi ki...

tez zamanda dönmen dileğiyle..kendine dikkat et.

ferdinand dedi ki...

Hayırlı tezkereler Ortega
keza sözkonusu teskere değil tezkere olucak:)
kal sağlıcakla...

Semt Aşığı dedi ki...

Sevdiğim bi blogdu yazık oldu :)
Hayırlı teskereler.Beyninde devamlı buraya yazıyor olacaksın diye düşünüyorum.Siyah küçük bir cep defteri veriyorlar bence oraya yaz.

baha dedi ki...

hadi hayirli olsun.

Çubuklu Sevdalısı dedi ki...

su gibi git su gibi gel ortega hayırlı tezkereler biz napalım biz kısa dönemde yapamıcaz keske okusaydık :)

Spicoli dedi ki...

En keyif alarak okudugum bloglardan biriydi. Emeklerin icin tesekkürler. Hayirli tezkereler.

Adsız dedi ki...

herkesin hayallerine bi ara verme noktasıdır askerlik türk genci için...
gittiğinde sivilin kıymetini anlama noktasıdır..

hayallerine ve kalemine kısa bi ara..hayırlı teskereler

Adsız dedi ki...

blogu yeni takip etmeye başlamıştım daha halbuki... hayırlı tezkereler, tez geleler...

ultras/Movement dedi ki...

hadi bakalım, hayırlı tezkereler.
Umarım tribunu saglam bir yere düşer de bize oranın havasını, atmosferini anlatırsın.
Çarşı izinlerinde bloga birşeyler karalarsın artık...
Güle güle git, güle güle gel...

Cenky dedi ki...

Hayırlı tezkere, bol sağlık ve sabırlar. Seni özleyeceğimiz kesin!

ygtylmz dedi ki...

Konuyu açtığımda Winampta Nil Buraktan - Yalnızım Ben çalıyordu . Öyle okuyunca çok daha etkilendim diyebilirim . Sizi tanımıyorum , hayatımda görmedim . İsminizi bile bilmiyorum . Nerede oturduğunuzu vs.vs. sadece Muhtarcan sayesinde ufak tefek şeyler :) İnşallah 1.ligde takımı olan bir yere düşersinde GFB olarak geliriz ve orada tanışma fırsatı buluruz diyorum . Hayırlı tezkereler . Allaha emanet ol .

Coskun Celik dedi ki...

Ağrı - Tutak'a gel mümkünse... Güle güle gel, güle güle git...
Coskun

Adsız dedi ki...

yaaaa :((

Taylanov dedi ki...

Hayırlı teskereler kardeşim. Tz git tez gel.

baha dedi ki...

hadi hayirli tezkereler ortega.

farawaysoclose dedi ki...

güle güle git, güle güle gel

B. dedi ki...

sayılı gün kısadır diye saçma bir giriş yapayım
dönüşünü şimdiden bekliyoruz
hayırlı tezkereler

xanortis dedi ki...

hayırlı tezkereler hasan.neresini çıktığını da yazıver belli olduktan sonra.

gala dedi ki...

Hayırlı teskereler burrito,yeni yazılarını dört gözle bekleyeceğiz.
reds

gala dedi ki...

Hayırlı teskereler burrito,yeni yazılarını dört gözle bekleyeceğiz.
reds

jose dedi ki...

18.sampıyonlugumuzu gormen gereklı cabuk don Ortega;)

gkhngnyhn dedi ki...

kolay gelsin..

subay kampına düş, asker çektiğimde emredin komutanım diye cevap ver :D

Mucoid dedi ki...

Hayırlı tezkereler..Yazılarına devam etmeni diliyorum :)

yorgunforvet dedi ki...

birliğini yaz belki buluruz seni.

saçma gelecek biliyorum ama ( nasıl ifade edersem edeyim saçma )

"TADINI ÇIKARMAYA BAK"

bi daha hayatta sana g-3 silahını anlatan başçavuşlar, düzen manyağı yüzbaşılar olmayacak, oradaki insanlarla hayatının hiç bir aşamasında hiç tanışmayacaksın...

görüşmek üzere

hemeka dedi ki...

hayirli teskereler kardesim..

Kartal Bafiler dedi ki...

Hayırlı teskereler Ortega ...

pascal dedi ki...

ortegacım hayırlı tezkereler kardeşim inşallah hayırlısıyla dönersin de bizi güzel yazılarından mahrum bırakmazsın...
askerin kralı Çarşıdan çıkar genelde ama sen de kralsın merak etme :))

gkhngnyhn dedi ki...

military, armyden daha karizmatik sanki.

Adsız dedi ki...

hadımköy kısa dönem yapacak kardeşimz

tunchay dedi ki...

neresi cıktı birader haber ver?

Flying Dutchman dedi ki...

Balını.....:))

Yağız Gönüler dedi ki...

hayırlı tezkereler kardeşim.