Pazar, Mayıs 04, 2008

İnsanları Anlamak Güç

İnsanları anlamak güç...Senin saçında örtü var, benimki açık diye bölünüyor insanlar..
İnsanları anlamak güç...Senin rengin şöyle, benimki böyle diye bölünüyor insanlar..
İnsanları anlamak güç...Senin konuşma tarzın şöyle, benimki böyle diye bölünüyor insanlar..
İnsanları anlamak güç...Senin inancın şöyle, benimki böyle diye bölünüyor insanlar..
İnsanları anlamak güç...Sen "selamün aleyküm" diyorsun, ben "merhaba" derim diye bölünüyor insanlar...
İnsanları anlamak güç... Sen "milli" diyorsun, ben "ulusal" derim diye bölünüyor insanlar..
Ve İnsanları anlamak güç... Sen "sağcı"sın, ben "solcu"yum diye bölünüyor insanlar...

Herkesin bir düşüncesi, dini, dünya görüşü vardır. Buna eyvallah.. Şu sağ tarafta gördüğünüz linklerin sahiplerinin her birinin bir dünya görüşü, bir dini var. Kiminin düşüncesi benimkiyle örtüşmekte, kimisiyle tabana tabana zıt düşünmekteyiz ama bu ayrılık fikir de olan ayrılıktır. Her şeye rağmen önce insan olmak gelir..gelmelidir...Benim, senin, onun sağ ya da sol olmasından ziyade önce insan olması gerekmektedir. Benimle zıt şeyleri düşündüğü/savunduğu halde adam olabileni , aynı dünya görüşüne sahip olduğumuz halde adam olmayı becerememiş insana her zaman tercih ederim, etmişimdir ve etmeye devam edeceğim..

Gelmek istediğim nokta şu:Bir insan beni "Fenerbahçeli" olduğum için sevmeyecek, ayırcaksa..varsın ayırsın..

Bir insan beni "Dindar" olduğum için sevmeyecek, ayıracaksa..varsın ayırsın..

Bir insan beni "Vatanımı, milletimi" sevdiğim için ayıracaksa..varsın ayırsın..

Ama şunu da unutmasın; ben, ona benim gibi düşünmediği halde ne nefretle bakıyorum ne de ayrımcılık yapıyorum. Ben ona önce "insan" gözüyle bakıyorum. Ne dünya görüşü, ne tuttuğu takım..önce insan olması benim için önemli olanı.

Şu son dediğimi iyi düşünsün, evirsin-çevirsin, tartsın..mümkünse birkaç kez daha tartsın. Yoksa aldığı her nefes boşa bu hayatta, ağzından çıkan her cümle israf-ı kelam..

el burrito

6 comments:

Ömer dedi ki...

Sabahin 6'sinda sen daha iyisini yapana kadar en iyisi bu. Ellerine,yuregine saglik.

Not: Besiktasli olsan cok daha iyi anlasabilirdik ama be abi :))

karamazov dedi ki...

Düşündüklerinden farklı şeyler görmek istemiyorsan eğer, niye gezersin ki onca saat milletin blogunu.

Adsız dedi ki...

Bir onceki yazida kafatascilardan guzellemeler yapip ardindan dur bir de itiraz eden cikamasin diye araya Ataturk sozu atip bu yazida insan sevgisinden dem vurmak... Yahu bu adam Japonlari, Isveclileri, Polonyalilari bile dusman bellemis bir adam, binlerce insani iskenceden gecirip olduren adamlar bunlar. Ben bunlarin izindeyimden sonra insan sevgisi mesajlari pek bir egreti. Bahsettiklerim pek mi anlamsiz geliyor, o zaman bolca okuyacak kitap, ogrenecek konu var... Once onlari okuyup, ogrenip sonra irkcilikla humanizmi harmanlamak lazim.

Yağız Gönüler dedi ki...

ben bunu alıntı yapıcam izninle. eline yüreğine sağlık..

Ortega dedi ki...

@vincenzo
Estagfurullah abi..izne gerek yok

@humanist
Aynı seviyede cevap vermek gerekse, kullandığınız rumuzla sizin yorumunuzun çeliştiğini görmek için kendimizi zorlamamamıza gerek yok.

Ordaki sözlerle probleminiz varsa, üzgünüm..Atatürk hayatta olsaydı da keşke, bugün yalandan Atatürkçülük oynayanlara en güzel cevabı verseydi..Birilerinin Atatürkçüyüz ayağına, bu memlekete verdiği en büyük hasarı görseydi de, ilk tokatı o atsaydı..

Şayet Türk olmamla gurur duyuyor olmam sorunsa, bunun için bir şey yapamam..Gurur duyduğum bir şeyi elbette sonuna kadar savunacağım..

Burada sorgulanan samimiyetimse, onun için de söyleyebileceğim şudur; ben bugüne kadar bu blogda düşündüğüm her şeyi yazdım..Hiçbir şeyi yazmaktan çekinmedim.. Gün geldi Fenerbahçeliler tarafından eleştirildim, ki hala eleştiriliyorum..Gün geldi dindar kesim tarafından eleştirildim, gün geldi solcu arkadaşlar tarafından eleştirildim..hepsine saygım sonsuz .. ama kimse benden birilerine hoş görünmek adına, medyadaki kokuşmuş adamlar gibi yazmamı beklemesin. Aman Türklük, Türkçülük yazma abi, seni faşist zannederler diye uyarılar çok duydum, doğrudur..belki o yazıdan sonra burayı okumayacak çok adam olacaktır..Kendi blogundan benim sayfamın reklamını yapanlar o listelerden beni kaldıracaktır..ama sırf bunlar yüzünden ne düşündüğümü, neyi savunduğumu saklayacak kadar korkak değilim..

Birileri komunistçiliği rahat rahat oynarken, birileri sahte Atatürkçülük yaparken utanmazken..ben niye utanayım..ben niye korkayım.. Esas bunları saklasam, benim eleştirilmem gerekir..

Saygılar

Roy Keane dedi ki...

@hümanist: Necip Fazıllar ve onun kafasındaki bütün siyasetçiler(!) ve sanatçıalrla(!) ilgili düşüncelerinde hemfikirim LAKİN inandığı görüş için hiçkimseye hakaret edemeyiz haddimize de değil. Misal 18 Mayıs 1944de Stalin gelmiş Tatarlar'a soykırım uygulamış ama dünyada Stalin'i de seven çok insan var. Tatarım diye hepsinden nefret mi edeceğim? Valla Ortega'yı yüzyüze tanıma şansım olmadı ama bugüne kadar da en ufak bir ırkçı yaklaşımını görmedim. Evet insancıldır,aksini iddia ediyorsan da bunu klavyenin arkasından yapmak yerine yüzyüze görüşmeyi dene derim.

İnsanları çok seviyorsan öncelikle insanlara zulmeden bir toplumun dilini kullanıp kendine "hümanist" demezsin. Kafatasçıların istediğini yaptığınının da farkındasındır umarım. Onlar bu durumu acındırma politikası olarak kullanmıyor mu?

İğneyi kendimize çuvaldızı kendimize batıralım. İnsanları değil görüşleri eleştirelim yorumlarda.