Çarşamba, Mayıs 28, 2008

29 Mayıs 1453


"Benim kudretimin ulaştığı yere onların hayalleri bile ulaşamaz!"
Fatih Sultan Mehmed

"Konstantin elbet fethedilecektir. onu fetheden komutan ne iyi komutan ve onun askerleri ne güzel askerlerdir"
(Hadis-i Şerif)

***

İstanbul'a aşığım..Bu şehrin yeryüzündeki en güzel şehir olduğunu düşünmekteyim ve bu konuda yalnız olmadığımı biliyorum..

İstanbul'da yaşamak çok zor..hani
saf olana adama çok kor, diyor şarkıda..Doğrudur.Saf olan adam kolay kolay yaşayamaz burada..ama yine de burası yaşanmaya değer bir yer..Aslında en yaşanılası yer..Kıymetini bilene..

Üsküdar'da oturuyorum..Bana göre İstanbul'un en güzel yeri.. Gerek oturduğum muhitte dolaşırken, gerekse de diğer bölgeleri dolaşırken, İstanbul'un fethinde savaşmış atalarımızı yâd etmeye çalışırım..Onların sayesinde bu güzellikleri yaşadığımızı unutmamaya çalışırım..Yine şarkıdan esintiyle, ataların miraslarına bakarken,
boşuna mı yatıyor altında şüheda?, denilmesi gerektiğine inanıyorum...Tarih hatırlandıkça yaşayan bir şeydir..Yoksa manası yoktur..

Bu sayfayı takip edip de, İstanbul'da oturanlar da umarım bu güzel şehrin kıymetini bilenlerdendir..İstanbul, Türkiye'dir aslında..Bunu unutmamak gerek..


Türk tribünlerinin en görkemli pankartını unutmak olmazdı..Pana maçından..Sahada kazanamadık (1-1) ama tribündeki pankart muhteşemdi doğrusu..Yıllarca unutulmaz..unutulmayacak...

1 comments:

kutay dedi ki...

ayrıca o maçta son dakikada fatih akyel'in orta sahadan yolladığı top çizgiyi geçmişti. nikopolidis içerde tuttu. gerçi rövanşta rüştü'nün her zamanki gibi avrupa maçında sıçması üzerine 4 yemiştik.