Çarşamba, Şubat 27, 2008

Mardinli değilim ama

Tribün Dergi 'den Zapatista tartışma konusu açmış forumda, oradan direk link verip, bu satırları okuyanları oraya yönlendirmek isterdim, fakat konu başlığının açıldığı bölümü yalnızca üye olanlar görebilmekte, bu yüzden buraya atalım..

***

Cumhuriyet gazetesinin solcu olduğu iddia edilir kimilerince, bana göre değildir, sana göre solcu dediğin Cumhuriyet okumalıdır diye devam eder bu tartışma. Burada sorun şu ki, Cumhuriyet yazarlarından Hikmet Çetinkaya 4-5 ay önce kaleme aldığı bir yazısında şu ifadeleri kullanmış.

***

"İzmir Konak Belediye meclisi'nde meclis uyelerinin coğunluğu Mardinli...İzmir'de Mardinliler Konak'ı isgal etmis. dönerciler, kokoreççler o güzelim Halit Ziya Bulvarı'nın içine etmisler...bir süre önce İzmir'de o cirkin görüntüleri görünce çok üzüldüm...o güzelim kent giderek İzmirlilerden uzaklaşıyordu..."

***

İzmirli değilim ama çocukluğumda İzmir'e çok gittim. Malum Manisa-İzmir arası mesafa oldukça yakın. İzmir'i ve dolayısıyla İzmirlileri bilirim. Bu yüzden hayatımda bu kadar saçma bir yorumu nadir gördüğümü ifade etmek istiyorum. Bu nasıl bir mantıktır? Bu nasıl bir genellemedir? Yazıyı foruma ekleyen Zapatista "Cumhuriyet Gazetesi ve Irkçılık" başlığını uygun görmüş. Aslına bakarsanız, Cumhuriyet gazetesinin bu husustaki ilk eylemi değildir bu. Kendileri gibi olmayan/düşünmeyen herkesi "tu kaka" şeklinde gösteren zihniyetten bahsediyoruz. Dönerciler, kokoreçler, Mardinliler..falan filan.. bu ne ki şimdi? Bu tarz yazarlardan bahsederken, fil dişi kule göndermesi yapılır. Sanırım burada "cuk" oturmakta. Halktan bu denli uzak olup, onları aşağılama lüksünü kendinde görmek.Öte yandan "halkçıyım" ayağına yatmak...vallahi "pes" doğrusu. Mardinli değilim ama bugüne dek Mardinli çok arkadaşım oldu. Çetinkaya'nın anti-Mardin duruşunu bu yüzden anlayamam sanırım. Zaten insanları "Bayburtlu, Urfalı, Antepli, İzmirli vs." diye ayırmamaya özen gösterdim tüm hayatım boyunca. Bilmiyorum çok mu abartıyorum ama Türk basının önemli kalelerinden biri olduğu iddia edilen ve hatırı sayılır bir okuyucu kitlesi tarafından takip edilen Cumhuriyet gazetesinin bu yaptığı ayıptır. Yazıyı Hikmet Çetinkaya yazmıştır,Cumhuriyert'in suçu yoktur, deyip bu eleştirimi abartı bulanlara, Doğan grubu medyası ve İslamcı medya diye bilinen gazetelere, sürekli olarak getirdiğimiz eleştirileri hatırlatırım. Son olarak, "hayatında kaç kez Cumhuriyet okudun ki, bu kadar rahat bok atıyorsun", diyen çıkarsa..bütün gazeteleri elimden geldikçe her sabah internette takip etmeye çalışıyorum diyeyim.

4 comments:

biggins dedi ki...

ailecek, kökten cumhuriyetçi olmamıza rağmen asla okunmaz bizde bu gazete. Çünkü abartılı konuları insanı canından bezdiriyor. Değindiğin yazıyı şimdi gördüm. Fazla yoruma gerek yok, saçmalamış Hikmet Çetinkaya...

Adsız dedi ki...

bir şehrin belediye meclisinin çoğunluğu o şehirden değilse ve mardinliler gibi hemşericilik katsayıları oldukça yüksek olan bir ildense... off anlatmaya üşendim ya da beceremedim bilmiyorum ama hikmet çetinkaya saçmalamamış maalesef. bir izmirli olarak hak verdim bu görüşe.

not: benim de mardinli arkadaşlarım var.

Roy Keane dedi ki...

Sevgili Ortega Cumhuriyet sitesini okuyabilmek için üyelik gerekiyor ama sanırım üyeliğin var...

Yazı çirkin. Lakin bunun bütünüyle Cumhuriyet gazetesine mal edilmesi yanlış. Sonuçta Cumhuriyet kültür-sanata verdiği önemle, magazin haberlerinin yokluğuyla saygıyı hakeden bir gazete. Çok açık ara nefret ederim ama gazete olarak Zaman da kalitelidir. Bu çizgide olan her gazeteye saygı gösteririm ama Cumhuriyet okurum. Hiç okumasam ülke için tehdit olarak gördüğüm unsurlara karşı direnç olarak alırım.

Ortega dedi ki...

@roy keane
O kadar da olsun di mi ama? Gazeteleri elestirebilmek icin takip etmemiz gerek, Cumhuriyet'i de elimden geldikce takip ediyorum net uzerinden, dedigin gibi uyeligimiz var. Nereden nasil buldun diye sorma ama var..