Perşembe, Aralık 13, 2007

Kafam çok güzel, hayat çok güzel, Fenerbahçem her şeyden güzel..



FENERBAHÇE 3-1 CSKA


Buraya kadar gelebileceğinizi ümit etmiyorsanız, bundan sonrası için de fazlasını istemeye gerek yoktur. Bu takımın Avrupa'daki makus talihinin, cenabet Rüştü'nün (şakayla karışık da olsa ciddi bir yorumdur) gitmesiyle değişeceğine inanıyordum ama R.Carlos'un iteklemesiyle birlikte bu denli "takım" olma hüviyetine bürüneceğimizi ve adeta bir Avrupa takımı gibi oynayacağımızı asla ama asla hayal dahi edemezdim. Dün akşam Edu kendi kalesine gol attığında, maçı rahat bir şekilde takip ediyorsam, bu Fenerbahçe'de bir şeylerin değiştiğinin göstergesidir herhalde. Yenilsek dahi yolumuza Uefa'dan devam etme ihtimalimiz vardı, onu daha çok istiyordum. Bunu daha önce bu sayfalardan dile getirdim ama dün akşamki gördüğüm futbol, ve tribünler beni heyecanlandırdı açıkçası. Karşımızda as kadrosu tatile çıkmış bir CSKA vardı tabii, bunun elbette farkındayım ama bizim topçuların hadiseyi ciddiye alması, Psv maçındaki skora rağmen, maçı kazanma azimleri beni bu yönde düşünmeye sevk etti. Çok ciddi takımlar var. Grupta bir maçta yendiğimiz, diğer maçta farklı yenildiğimiz İnter bile, diğer 14 takımla kıyaslayınca zayıf halka gibi kalıyor nerdeyse. Gönlümden geçen Porto tabii ki, ama Chelsea ile eşleşeceğiz gibime geliyor.. Devler ligi tanımlaması bundan sonrası için hakkını veriyor yani. 2. tura çıkmak, bundan önce Avrupa'da ciddi bir başarısı olmayan Fenerbahçe için önemlidir, bugün İtalyan gazetelerinin "Türklerin, Avrupa'da adından söz ettirecek yeni takımı Fenerbahçe" şeklinde bizden bahsediyor olması gurur verici hakikaten. Bundan sonra çok ciddi bir takımla eşleşeceğiz ve muhtemelen karşı taraf maçların favorisi olacak ama son yılların en klişe söylemiyle; artık her takım birbirini yenebiliyor. Sahaya iki takım da 11 kişiyle çıktığı sürece, ümitli olmasınız (bu da Sinyor Terim'e ait bir söz) . Özetle çok ümitsiz konuşmak için henüz erken...


Dün akşam tribünler yine elinden geldiğince destek vermeye çalıştı. (elektronik ıslık olayından bahsetmek istemiyorum). Şu Dale Cavase olayından iyice sıkılmaya başladım bu arada. Portolular da söyledi Beşiktaş maçında. Ne besteymiş arkadaş.

***

Dün gruptan çıkmamızla birlikte, çevremde gözlemlediğim bazı tepkiler;

Galatasaraylı arkadaşlar: "Ulan biz, Fenerbahçe Şampiyonlar ligine katılsın, bize de makara çıksın diyorduk, adamlar Türkiye rekoru kırarak gruptan çıktılar..Haydaaa!!"

Beşiktaşlı arkadaşlar: "Bizim grup çok daha zordu. Sizin grupta biz olsak, biz de elimizi kolumuzu sallayarak çıkardık"

Anadolu takımı taraftarları: "Helal olsun be! Fenerbahçe sempatimi kazanmaya başladı. Çok iyi oynuyorlar, devamı gelir inşallah.."


"Bir futbolcunun efsane olması için ne yapması gerekiyor?
Bir kupa finalinde 5 gol atması mı? 50 bin taraftarın gözyaşını golüyle silmesi yetmez mi?"
( Esat Dergi )

2 comments:

karamazov dedi ki...

Çok şey değişti bu sene Fenerbahçe'nin futbolunda. Şaşırtıcı olan bunun dış hamlelerin en az yapıldığı bir offseason(vallahi bulamadım Türkçe'sini) sonrası olmuş olması.

Gerçi az hamle öz hamle yapıldı. Roberto Carlos'un bu kadar pozitif etki edeceğini hiç tahmin etmiyordum.

biggins dedi ki...

fenerbahçeyi ve bu baglamda, tüm fenerlileri can-ı gönülden tebrik ederim.